Raar knobbeltje in pols, wat kan het zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Marell

Raar knobbeltje in pols, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:11

Hoi bokkers :)

na lang twijfelen toch maar de stap gezet naar een topic, ik had er in het begin niet veel last van.
Maar nu begin ik er toch wel een beetje last van te krijgen..

Het is een klein balletje (denk aan ongeveer een mini-knikker of zo'n geel balletje uit een balletjespistool)
die telkens zichtbaar word als ik mijn pols beweeg of ik mijn pols aanraak op die plek.
Als iemand me ruw vastgrijpt aan mijn pols heb ik er minstens de hele dag last van, en is mijn pols die dag erg pijnlijk.

Ik kan het met mijn vinger bewegen door mijn pols heen, na ongeveer 2 cm omhoog/omlaag of een andere richting en hij springt weer terug.
Ik heb nu geen foto, maar zodra ik een goede foto heb zal ik hem even plaatsen.

Kan het verband hebben met een eerdere pols klacht?
Ik was destijds van een fitnessaperaat afgevallen en ongelukkig op mijn pols terechtgekomen, of hij er daarvoor zat weet ik dus niet.. Die val deed dus erg pijn, na anderhalve week ongeveer begon de pijn langzaam te zakken.
Ben toen niet naar de doker of HA of iets dergelijks geweest omdat ik dacht dat hij enkel gekneusd was.
Kan dit verband hebben met het knobbeltje? Nu is die val een jaar geleden.

Wat kan dit zijn? Kan het ook een vetknobbeltje zijn of iets dergelijks? :o
Wat kan ik hiermee doen of is het ernstig oid. ?

Thats_Me

Re: Raar knobbeltje in pols, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:13

Even langs de huisarts. Kan van alles zijn en ja, kan ook verband hebben met je ongelukje. Niet zo koppig zijn en morgen gelijk een een afspraak maken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:14

google eens op ganglion? komt dat je bekend voor?

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:16

Was de knobbel er direct na de val? Kun je hem indrukken?

Het zou een ganglion cyste kunnen zijn. Niet gevaarlijk en in het begin kan het pijnlijk zijn. Kan ontstaan uit een geïrriteerde pees. Wat mogelijk ook door de val veroorzaakt kan zijn.

Ik heb er zelf een op mijn linker pols als gevolg van een peesontsteking. Dokter kan hem verwijderen (op youtube staan ook hele leuke fimpjes. 8)7 ) maar meestal trekken ze zelf weg.

Maar bokt is geen dokter. Een bezoekje huisarts zou ik toch wel een prima een idee vinden. :)

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:22

Bedankt allemaal, heb even wat gegoogled en ga overleggen met mijn ouders over een bezoekje aan de huisarts inderdaad. :)
Ik mag zelf nog geen afspraak oid. maken namelijk. :o

Het knobbeltje was volgensmij wel aanwezig na de val, maar dat weet ik dus niet meer.
Moet je een Cyste meteen weghalen of kan dit geen kwaad?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:25

en? lijkt het op een ganglion?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:26

zou naar huisarts gaan heb je wat meer zekerheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:26

Mocht het een ganglion cyste zijn, is er niet veel aan de hand. Een cyste is gewoon een soort zakje gevuld met vocht. Kan geen kwaad en is ook niet iets om je zorgen over te maken. :) Gewoon even je huisarts naar laten kijken. :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:33

Ik heb ook een cyste, op de onderkant van mn pols, precies op het gewricht. Ik heb er echter geen last van, de ene keer is hij ook ineens weer wat kleiner, dan weer wat groter. Ik ben een keer gevallen van mn scooter op mn polsen, toen was ie weg O:) jammer genoeg kwam hij toch weer terug. Bij mij is het max zo groot als een knikker. Op het moment is hij wat kleiner. Ik heb wel een verwijzing liggen, mocht ik het weg willen laten halen. Echter is de kans dat het terug komt en mag ik dan een tijdje mn pols niet bewegen, zit uiteraard ook net precies op t polsgewricht. Ik zie daar erg tegenop, moet wel gewoon werken en naar de paarden. En tja, heb er geen last van dus waarom dan weghalen :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:35

Ganglion? Tijdje geleden voor het eerst ook gehad, gewoon leeg laten zuigen bij de huisarts. Helaas groeit 'ie momenteel weer terug.

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:40

Mijn moeder heeft gelijke klachten gehad. het bolletje zat volgens mij bij haar gewricht. Volgens de HA was het een ganglion. Dus even naar de HA die kan je vertellen wat je hebt en wat er aan gedaan kan worden. (bij mijn moeder is het bolletje "geknapt" en 1 keer terug gekomen en ook vanzelf weer weg gegaan.)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:02

Grote kans dat het een cyste is. Ik heb hetzelfde gehad aan de binnenkant van mijn pols (door tijdens mijn strandvakantie veel te zware Harry Potterboeken omhoog te houden :)) ) .
Ik moest het niet wegdoen en het is na een tijd gewoon vanzelf weggetrokken.
Als het wel op een vervelende/pijnlijke plaats zit kan je het met een relatief eenvoudige ingreep weg laten halen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:14

Ik heb ook zo'n balletje in beide polsen :=
Voel m alleen als ik mijn hand in bepaalde houding heb, dus heb er nooit last van..
Ik kan m ook 1 of 2 cm verschuiven en dan schiet ie weer terug.

Het kan volgens mij ook geen kwaad, zo'n vocht bolletje, maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon naar de HA gaan hoor.