Ik word gepest ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wanuu

Ik word gepest ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:04

Ik zal eerst kort iets over mezelf/thuissituatie vertellen, dan word het gehele verhaal ietsje duidelijker misschien.

Ik ben Damon bijna 20 jaar (september, achja bijna ;p)
Om maar meteen heel duidelijk te zijn, ik ben een transgender ... Voor iedereen die niet weet wat het inhoud, het is héél kort door de bocht gezegd dat ik geboren ben in het verkeerde lichaam. Mijn lichaam is een vrouw, mijn geest is een man (als je hier wat over wilt vragen leg ik het met alle liefde uit hoor).
Ik heb een extreem belabberde thuissituatie.
Mijn vader is begin 2012 geconstateerd met een hersentumor die al vrij groot was en ook nog flink groeide, nou ben ik geen vaderskindje en ben ik dat nooit geweest en ben ik er zelf niet mee bezig, maar je merkt het heel erg aan de sfeer in huis ... Op dit moment ben ik het overgrote deel enigst-kind, mijn broer komt soms een weekend thuis maar dat is zo'n verwende snol daar wil ik niet eens woorden aan vuil maken.

Nou dus het probleem ...

Op de basisschool is het al begonnen ... Ik was anders dan de rest, ik viel een beetje buiten de boot en deed mijn eigen ding en het liefste alleen. Tja als je buiten de boot valt en anders bent ben je een goed mikpunt voor pesterijen. Ik werd sinds groep ... 5/6 ongeveer gepest. Ik ben hier vrij goed doorheen gekomen, behalve dat ik soms gewoon niet meer naar school wilde.
Ik heb de basisschool helemaal afgemaakt en ben naar de middelbaar gegaan met 2 meiden waarvan ik altijd dacht dat het mijn vriendinnen waren.

De eerste 2 weken van de middelbare school gingen ze nog met mij mee, daarna hadden ze nieuwe vrienden en was ik het niet meer waard. Okay, prima, ik ook op zoek naar andere vrienden ... Op zich ging het tot de 2e/3e klas best goed. Toen is het begonnen ....
Ik merkte aan mijn lichaam dat er iets compleet niet goed zat, ik had complete walg aan mezelf, later is gebleken dat dat waarschijnlijk komt omdat ik dus transgender blijk te zijn (ik moet eerlijk zeggen dat het nog niet is geconstateerd maar ik weet het eigenlijk 99,99% zeker). In de klas zagen ze weer een persoon dat zich ging afzonderen van de groep en ja hoor, ik was de pispaal weer ...

Dit is mijn hele middelbare school leven zo door gegaan, elk jaar op die school ben ik gepest.
En het was niet zomaar grapjes maken, het ging echt tot aan opmerkingen van "snijd je polsen door" aan toe. Oftewel, ze wilden me gewoon dood en dan gingen ze er echt heel erg hard om lachen ...

Ik heb een kapot zwaar leven gehad, ik had nergens meer vrienden. Ik begon op internet op vreemde chatrooms naar mensen te zoeken waar ik mee kon praten, dit heb ik een hele lange tijd gedaan ...

Toen ik klaar was met de middelbare ben ik gaan studeren, MBO dierverzorging.
Hele leuke opleiding en op zich een hele leuke klas. Als ik op school ben heb ik het over het algemeen wel goed naar mijn zin, maar ik voel me op sommige momenten wel wat buitengesloten ... Dan hebben ze het over uitgaan en zuipen (als ik érgens een kotshekel aan heb he ......... ), maar goed.
Alleen is het heel jammer dat buiten schooltijd niemand meer wat met me te maken wil hebben, dus buiten school ben ik nog altijd alleen en op mezelf ...

Ik had op Hyves en andere social media een vrij gezellig vriendenkringetje gemaakt. Allemaal mensen die mijn hobby deelden (Schleich tuigjes e.d.) en ik vond het altijd heel leuk met ze te kletsen en te doen.

Nu is het noodlot dus toegeslagen ... Op Hyves begonnen ze ook, pesten, pesten en nog eens .. Pesten ..

Ik zie helemaal geen uitweg meer ... Ik weet niet meer wat ik moet doen ...
Ik heb mijn eigen lichaam al die compleet tegen me zit, de liefde zit me helemaal compleet tegen en iedereen pest me of haat me ...

Wat moet ik doen ..

En bedankt als je me zeikverhaal hebt gelezen.

Eske_B

Re: Ik word gepest ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:20

Wat zwaar zeg!
Ik wil je heel, heel erg veel sterkte wensen.

Heb je er ooit aan gedacht om met een psycholoog of vertrouwenspersoon te praten? Alleen praten kan al heel verl helpen, maar je moet zeker hulp zoeken.
Succes ermee! :(:)

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 20:24

Ik heb enkele psychologen e.d. gehad

Zelf ben ik totaal geen prater..
Ik heb toen met een psycholoog gepraat die heeft mij toen doorverwezen naar een praatgroep ... Die praatgroep was heel gezellig hoor, maar heeft me helemaal niks geholpen.
Er zijn daarna enkele testjes gedaan waar ook niks nuttigs uit is gekomen helaas ..

Dat was bij de GGZ en hun hebben me gewoon geen hulp kunnen geven ..

Ik heb vorig jaar ook bij een psycholoog/therapeut gezeten die door middel van verven en handwerk de boel losser wilde krijgen, was leuk om te DOEN, maar het hielp niet ..

Nu ben ik paar weken terug voor het eerst bij het VU in Amsterdam geweest voor mijn gendershit, ik voelde me dáár wel op mijn gemak omdat ze me daar begrepen .. Helaas sta ik nu op een wachtlijst van 10-12 maanden.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:32

wat erg!! als ze je pesten moet je het gewoon negeren!! heb ik ook gedaan en toen vonden ze het niet leuk meer en stopten ze of als ze iets zeggen wat je niet leuk vind zeg je bedankt oid.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:44

pien2010 schreef:
wat erg!! als ze je pesten moet je het gewoon negeren!! heb ik ook gedaan en toen vonden ze het niet leuk meer en stopten ze of als ze iets zeggen wat je niet leuk vind zeg je bedankt oid.

ik denk niet dat jij in dezelfe situatie zit als TS....

maar goed. Ik zou me ook geen raad weten denk ik. Zelf ben ik vroeger wel eens gepest en in de klas waar ik nu in zit (2e) ben ik 4 maanden geleden uitgebarsten van mijn opgekropte woede die het pesten had veroorzaakt, ik rende schreeuwend, huilend en nat van de tranen de klas uit bij de 50.000 opmerking over dat ik verkering moest nemen met zo'n rotjoch uit de klas. Ik kon er niet meer tegen. Nu steeds meer dichtgeklapt en ik praat nog nauwelijks met mensen, zelfs niet met mijn klasgenoten en leraren. alleen met mijn vaste vriendin van de basischool en mijn familie.
Ik zit nu op een soort "vriendencursus" van Optiment en dat help me heel goed met zelfvertrouwen, zelfrespect enz.

Tip: dingen die tegen jou gezegd worden ga je geloven, goedschiks en kwaadschiks. Wat je gelooft ga je jezelf aantrekken en je draagt het je leven lang met je mee. Het maakt je depressief over jezelf en je respecteerd je eigen lichaam en leven niet meer. Laat het niet zo ver doorlopen en misschien helpt dat "Optiment" gebeuren wel iets..Ik weet niet echt tot welke leeftijd het is :+

veel suc6 nog anders.

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:01

Optiment? Nooit van gehoord haha

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:07

Het is geen zeikverhaal, het is een verdrietig en pijnlijk verhaal.
Ik weet niet hoe het voelt om in het verkeerde lichaam te zitten, maar ik weet wel hoe het voelt om jezelf te haten / lelijk te vinden en niet meer te willen leven. En om gepest te worden.

Het enige wat tegen pesten werkt is stevig in je schoenen staan. Als mensen zien dat jij tevreden bent met jezelf dan hebben ze niks om je mee te pakken. Maar ik dat is niet zo makkelijk, al helemaal niet in jouw situatie..
Probeer te blijven geloven in jezelf! En probeer alleen aandacht te besteden aan mensen die wel voor je willen gaan en om je geven, de rest is het niet waard.
Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het..

Keep your head up!

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:11

Een jongen die ik ken, ook transgender geboren in een meisjes lichaam, zat bij mij op school. Bij ons werd hij goed geaccepteerd en was hij ook gewoon echt een jongen. Hij heeft meegedaan in het programma puberruil op Zapp en heeft daar ook dingen vertelt over transgenders. Hij heeft ook gewoon een leuk vriendinnetje.

Ik vind het heel erg dat je niet word geaccepteerd zoals je bent want iedereen is hoe zij/hij is.

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:20

Naast de internetvrienden die ik had ... (Ik had een hele groep vrienden op Hyves waar ik ook regelmatig mee deed afspreken) en voor hun was ik ook gewoon hij ... Ondanks dat ik er nog echt als vrouw uit zag ... En dan voelde ik mezelf gewoon zelfverzekerder en fijner. Heb ik echt helemaal niemand ... Ik heb geen vrienden en dat begint nu echt zijn tol te eisen :( Voel me altijd heel eenzaam e.d.
Iedereen om me heen heeft relaties en vriendengroepen en ik zit altijd maar alleen achter de PC op mijn kamer omdat ik niemand heb.

Ga nou niet zeggen ga eens uit, want ik heb een gruwelijke hekel aan uitgaan (lichtelijk claustrofobisch en angst voor mensen die alcohol gedronken hebben.)

Ik ben eigenlijk vooral gepest omdat ik trans ben ... Manwijf... Dat is het grootste woord en het woord dat het meeste voorkomt ... Ook hele andere opmerkingen, maar allemaal heel erg lacherig dat ik gewoon in tussenuren mezelf opsloot op de wc omdat ik nergens meer wilde/durfde te zijn.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:59

Nu op Ned 1 een programma over transgenders!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:45

Ik vind eigenlijk dat ik hier eventjes op moet reageren, maar weet niet goed wat ik moet zeggen...
Het is voor jou al ontzettend moeilijk om in een verkeerd lichaam te zitten en als mensen je dan ook nog eens gaan pesten lijkt het me helemaal vreselijk.
Ik snap het gewoon niet, waarom laat je mensen niet gewoon in hun waarde? Man, vrouw, homo, lesbisch, verkeerde lichamen of wat dan ook. Daar gaat het toch niet om?! Je bent een gewoon persoon in mijn ogen, meer niet.

Zoals ik al zei, ik weet niet wat ik moet zeggen en hoe ik je op moet beuren, omdat ik dit zo'n moeilijk onderwerp vind, maar ik wilde gewoon eventjes zeggen dat ik het erg vervelend vind voor je!

Irene_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:09

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:18

verschrikkelijk wat er is gebeurd!
maar waar pesten ze je om?
omdat je transgender bent ? of omdat jeje zo buiten sluit?
weetje ik word ook een beetje gepest omdat ik mezelf buitensluit
gewoon omdat ik verlegen ben :+

Mijn pb box staat altijd open !!

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:22

Wat een nare tijd zul je gehad hebben! Ten eerste dus: een dikke virtuele knuffel ! Ik geef je nu 1 tip: Hyves verwijderen. Er komt alleen maar meer gepest en dat maakt het niet makkelijk. Ze zullen je heus niet willen buitensluiten met het alcohol/uitgaan/zuipen gedoe, maar jou gevoel en hoofd denkt daar anders over. Omdat je vroeger wel echt bent buitengesloten denk je dat nu waarschijnlijk veel sneller.
Heel veel sterkte!

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:55

Dit soort dingen maken me altijd wel sad, dat mensen anderen zo kapot kunnen maken. Ik ben zelf ook wel een soort van gepest omdat ik een typisch paardenmeisje was, maar gek genoeg zag ik het nooit als pesten. Nu jaren later kan ik er wel boos om worden, dat ik niks doorhad.. :\
Echt vervelend zulke dingen en ik weet ook niet echt wat ik kan zeggen om je te helpen, maar ik wil je iig veel sterkte wensen en ik hoop echt voor je dat er een betere tijd voor je komt! Ook van mij een dikke knuffel! :(:)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 06:28

JH => MW

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:48

Wat stom dat mensen je gaan pesten omdat jij jezelf wilt zijn zeg!
Zulke mensen bestaan er helaas altijd.. of je nu dik, dun, paars of geel bent.
Mensen zoeken helaas altijd wel een aanleiding om iemand te pesten, en bij jou geval is het omdat je een transgender bent :(
Wat ik vooral kan zeggen, richt je op de positiviteit, ga gezellig wat doen met je vrienden, maak nieuwe vrienden hier op bokt! zo te lezen zijn er genoeg mensen die jouw wel accepteren, om wie je bent!!
Ik heb er in ieder geval helemaal geen probleem mee :)

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:21

Bah.. die pesterijen altijd.. ben vroeger ook veel gepest door mn uiterlijk.. zo erg dat toen ik in groep 4 zei tegen mn mams.. ik wou dat ik er niet meer was..

Ik snap heel goed wat je door maakt, het leven is zeker geen pretje. Ik wens je sterkte . Mocht je willen praten.. pb staat open.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:48

Ik wou net zeggen, neem eens contact op met het genderteam van de VU maar ik zie dat je daar al op de wachtlijst staan. Ik kan me voorstellen dat als je niet lekker in je vel zit dat dat ook doorwerkt in de contacten die je met anderen hebt. Ontzettend vervelend dat de wachtlijst bij de VU zo belachelijk lang is. Zo zie je maar dat je niet de enige bent die hiermee worstelt.

Vaak komen dit soort pesterijen ook voort uit angst en onwetendheid. Is het misschien een idee om samen met een docent een presentatie te geven over wat het inhoudt om transgender te zijn? Beetje algemeen, verschil tussen sekse en gender uitleggen en misschien kort wat het voor jou betekent? Heb je wel iemand in je omgeving waar je goed mee kan opschieten? Sterkte!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:50

Dit topic is van een jaar geleden. Ik TEM

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:28

je bent zoals je bent en daar kun je trots op zijn,
mensen die pesten zijn gewoon laf, zelf onzeker en een hoop mee lopers,

zelf ben ik ook atijd gepest dus ik weet hoe je je voelt
ik zou wel gaan kijken welke therapie bij jou past om jezelf beter te voelen
uit eindelijk telt het om het innerlijke! je mag er wezen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:48

Jeetje wat een verhaal, ik zie dat dit een topic van een jaar geleden is, hoe gaat het nu met je?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:40

Moderatoropmerking:
Dit is idd een ouder topic, maar daar een aantal mensen graag willen weten hoe het nu met de ts is, sta ik dit toe om open te blijven.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:58

ben eigenlijk wel benieuwd ja, als de persoon in kwestie nogsteeds gepest wordt of er over wilt praten is dit denk ik een goede gelegenheid.. om van je af te kunnen schrijven,, want 'niemand kent je'

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 15:52

Dank je wel Duhelo :) Ik vind het ook geen probleem om af en toe een "update" te geven voor de mensen die dat interessant vinden

Op dit moment heb ik al 6 gesprekken gehad bij het VUmc in Amsterdam inderdaad bij het genderteam en ben hier ook onder "behandeling". De wachtlijsten werden maar langer en langer, mijn psychologe had het er over dat zelfs met meer psychologen, het nog drukker en drukker werd, niet normaal dus.
Ik ben wel blij dat ik al begonnen ben met de behandeling, laatst was in het nieuws dat het VUmc geen nieuwe transgenders kon aannemen, gelukkig ... De mensen die al in behandeling zijn zullen geen vertraging oplopen, aldus het VUmc. *\o/*

Wat het pesten betreft, tja, ik wordt nog wel buitengesloten van de groep en voel me er gewoon niet thuis. Voor de kerstvakantie heb ik ook aangegeven per direct met een niveau 3 diploma weg te gaan van school, omdat ik het niet meer uithield. (Ik doe niveau 4 en zit in mijn eindjaar, dus kan met een niveau 3 weg ....)
Waardoor dit kwam kan ik wel kort even uitleggen;
Ik heb een eigen paard die voor mij echt mijn leven is, gezien ik met veel ellende zit is zij mijn uitlaatklep en dat is ze al 7 !! jaar (heb haar sinds ze geboren is). Ik zit financieel heel erg krap en moet worstelen om haar én mijn huishouden te kunnen betalen, maar dat is het waard. Komt een klasgenoot van mij naar me toe, die reteverwend is en alles van pappie en mammie krijgt, die wel even kwam zeggen dat ik mijn paard maar moest verkopen, omdat ik geen geld had om printtegoed op school te kopen. Toen is er iets bij mij kapot gegaan en wilde ik per direct van school af. Nu laat mijn leerjaarcoördinator mij niet zomaar gaan, ik heb een gesprek met haar gehad en er wordt rekening gehouden met het feit, dat ik door mijn depressie, soms minder op school ben.
De examens tot nu toe heb ik allemaal al gehaald, dus ze had zoiets, waarom zou je stoppen... Wel begrijpelijk maar het breekt me allemaal zo op.

Overigens is er onder ons ook besloten dit schooljaar niet meer als "man" naar school te gaan komen, gezien het jaar nog maar kort duurt en het zal in de klas veel gezeik met zich mee brengen .. Een hoop mensen accepteren standaard "biseksualiteit" al niet eens.