EHBO (cursus, examen, belevenissen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

qwerty14

EHBO (cursus, examen, belevenissen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:48

Hey allemaal.
Ik ga vanavond mijn EHBO examen doen. Nu ben ik benieuwd of er nog meer bokkers zijn, die ook een cursus doen/hebben gedaan. En of jullie al wat hebben beleefd (echt EHBO hebben moeten verlenen)
We kunnen er een soort belevenissen topic van maken
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Liefs, Hanny
P.S. Ik ben echt super zenuwachtig voor vanavond. :o

qwerty14

Re: EHBO (cursus, examen, belevenissen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 17:23

Nog niemand?
Het lijkt me echt leuk om verhalen van de anderen te horen! :j

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:34

Ik heb het gedaan met het oog op mijn hobbies; ik ben een vrij fanatieke kite- en windsurfer en snowboarder. Gelukkig heb ik nog nooit echt heftige situaties meegemaakt, maar wel enkele gebroken vingers, handen en armen, met name tijdens het snowboarden := Een keer een fikse hoofdwond bij een surfer meegemaakt die in en uit bewustzijn gleed, gelukkig was daar erg snel een dokter bij want dat was flink mis. Ben in ieder geval heel blij dat ik de vaardigheid heb om adequaat te handelen, dat maakt dat ik een stuk zekerder ben tijdens riskante situaties :j

Veel succes vanavond, komt vast helemaal goed! *\o/*

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:53

Ik heb EHBO, kinder EHBO, AED en BHV gedaan.
Heb zelf nog geen extreem ernstige dingen meegemaakt gelukkig. Wel wat kleine dingetjes als vallen en auto ongelukjes ed.

Succes vanavond met je examen, het valt best mee ;)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:33

En hoe is je examen gegaan? Vast goed. Laste he, die lotussen die in hun rol blijven, zelfs als je al klaar bent ;)

Ik heb jaren terug mijn examen gedaan, was zo zenuwachtig dat ik de stabiele zijligging bijna niet meer wist! Inmiddels ben ik verpleegkundige en doe voor de hobby de EHBO bijscholing er nog bij.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 07:32

Jaaaaa, ik ben geslaagd!!!!!!! *\%/* *\%/* *\%/* Pffff, dat zit er weer op. 2 april is de officiële diploma uitreiking op een ambulance post. Echt gaaf want misschien wil ik later op de ambulance werken. En voor de zomervakantie is er een herhalingsexamen. Op de website van de EHBO staan ook alle evenementen en dan kan je je aanmelden als EHBO'er omdat ze altijd mensen nodig hebben. Als ik een keer EHBO'er ben bij een evenement zal ik het laten weten.
Liefs Hanny

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:23

Wat goed van je gefeliciteerd! Had jij je opgegeven hiervoor of ging dit vanuit school?
Heb je ook reanimatie gehad?

Ik werk op een huisartsenpraktijk dus daar krijgen we regelmatig wonden ed maar daar hoeven we natuurlijk geen eerste hulp meer te verlenen. Wel heb ik kort geleden een reanimatie mee gemaakt, dat is al met al best heftig om mee te maken en ik moet zeggen dat je daar in de trainingen ook niet op voorbereid kunt worden.

Edit: Hoe zit dat met de stabiele zijligging? Ik hoorde over discussies dat ze liever niet meer hebben dat mensen in de stabiele zijligging gelegd worden omdat je zo erg moeilijk de ademhaling en circulatie kunt controleren.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:25

Gefeliciteerd!
Zelfde vragen als Mistral94 ;)

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:24

Pfoe, wat vee vragen! :D
Ik heb me gewoon op gegeven. We zijn in oktober begonnen en het is van uit het oranje kruis. We hebben ook reanimatie en AED gehad. Ook wonden, grepen. Echt alles.
Als iemand bewusteloos op de grond ligt kan de tong achter in de keel glijden en dan stikken ze helemaal. Dus als je de ademhaling hebt gecontroleerd altijd in de stabiele zijligging. Dan met je handen met gespreide vingers; vingers wijzen naar het hoofd; 1 op de rug en 1 op de buik en 10 seconden voelen of ze nog ademen. Dat controleer je dan elke minuut tot dat de ambulance er is. Als je niks meer voelt draai je ze weer terug op hun rug en controleer je de ademhaling nog een keer met de kinlift (dan til je de kaak op zodat de tong niet naar achter valt). Als ze niet blijken te ademen beginnen met de reanimatie.
Ik hoop dat ik het goed heb beantwoord en als er nog meer vragen zijn, graag!!! Dat is ook weer wat extra oefening!! ;)
Liefs, Hanny

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:00

Ik wil graag een cursus doen, maar heb me nog nooit opgegeven. Misschien na de examens nog eens kijken of er hier in de buurt een cursus start :)

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 18:47

Het is altijd wel handig hoor! Ik raad het zeker aan!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:49

ik heb EHBO op school.
heb 1 keer iets gebruikt een mitella aangelegt.