Vreemd gevoel in rechterschouder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Vreemd gevoel in rechterschouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 19:15

Pff, ik vind het idioot om er voor naar de huisarts te aan eigenlijk omdat de klachten zo vaag zijn, maar misschien herkennen mensen het.
Ik word 's nachts heel vaak wakker met een slapende rechterarm, een arm die gewoon dood lijkt. Soms besef ik niet eens dat het mijn arm is, ik kan hem dan niet gebruiken. Even flink schudden en wrijven en dan komt hij weer tot leven ;)

Nu zijn we sinds een aantal weken aan het verbouwen geweest, in die tijd kreeg ik pijn in mijn rechterschouder. Ik kon hem niet omhoog bewegen en sommige andere bewegingen ook niet. Ik dacht iets verrekt of een zenuw vast ofzo en de pijn trok na 2 dagen ook weer weg.

Gisteren voelde ik weer wat pijn terug komen dus ik dacht al "niet weer he", maar vandaag was het nog steeds een beetje vage pijn. Nu straalt het echter helemaal uit in mijn hele rechterarm. Hij voelt loom, heel moeilijk te omschrijven. Het is geen pijn, hij wil gewoon niet meekomen voor mijn gevoel. Een beetje dat slapende gevoel...
Ik kan er alles mee, bepaalde bewegingen doen een beetje zeer in mijn schouder, maar niet in mijn arm. mijn arm voelt niet koud of blauw ofzo. Ik heb niets geks gedaan, behalve een muur geverfd gisteren. Niets getild ofzo dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik vind de klachten zo vaag dat ik het niet zie zitten om naar de ha te gaan, ben er al te vaak geweest. In de loop van volgende week of misschien vrijdag moet ik er weer heen voor iets anders en misschien begin ik er dan wel even over als de klachten erger worden, maar vind het zo lastig te omschrijven. Voel me dan een beetje een tut, aangezien ik geen pijn heb ofzo..
Ik hoop eigenlijk dat er mensen zijn die het herkennen en me verder kunnen helpen ;)

Warboel

Re: Vreemd gevoel in rechterschouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:31

Misschien toch maar even naar de HA gaan. Ik heb een slijmbeursontsteking in m'n linkerschouder (en m'n schouderbladen bewegen niet goed waardoor alles een beetje klem komt te zitten) en hoewel het bij mij begon met heeel veel pijn heb ik nu de ergste pijn momenten weggetrokken zijn ook vaak het gevoel alsof die slaapt, loom is en niet goed mee kan komen. Loop er al meer dan een jaar mee..

Anders misschien naar de fysio? Daar heb je geen verwijzing voor nodig. Loop nu ook om de 2 a 3 weken bij de fysio en om de 4 weken bij de chiropractor en het gaat nu redelijk, maar wel met ups en downs en ik ben ook gestopt met paardrijden, dat ging niet meer door de pijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:37

Ik herken dit heel erg. Ik ben hypermobiel en m'n rechterschouder is heel snel de klos. Hij slaapt ook constant als ik ook aan het slapen ben, als ik net iets te hard heb gesport kan ik er gelijk 3 weken niets mee doen, dat soort grappen.

Ik zou even naar de HA gaan of anders meteen naar de Fysio, daar heb je geen verwijzing voor nodig :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 21:21

Had wel het idee om binnenkort even naar de fysio te gaan. Ons bed is hartstikke slecht(nieuw is al 4mnd terug besteld, word eind febr pas geleverd) en we hebben op dit moment ook geen bank (vertraging met leveren en oude al weggegooid) waardoor ik constant op eetkamerstoelen zit. Daardoor heb ik last van mijn rug. Zou mijn schouder hier ook mee te maken kunnen hebben?
Ik had het idee om einde van de maand als er een goed bed is en een goede bank te gaan om alles los te laten maken, nu heeft het zo weinig zin... Wellicht heeft dat ook effect op mijn schouder.

Moeilijke is dat ik niet fatsoenlijk uit kan leggen wat ik voel, dan voel ik me zo stom bij de ha. Ik ga eens googlen op wat jullie zeggen, misschien heb ik daar wat aan... Alvast bedankt!

Sijmbeurs dacht ik ook aan, maar zo heftig pijn heb ik niet gehad. Ik zal morgen ook de fysio op mijn werk eens vragen.

Edit: ik kwam met googlen bij een saturday night arm, dit heb ik dus heel regelmatig snachts. Het gevoel wat ik nu heb kan hier vandaan komen. De vraag is dan of de pijn in mijn schouder hier ook mee te maken heeft. Misschien dat ik zo krom heb gelegen dat mijn schouder ook wat verrekt is?
Nog een edit: en tegelijkertijd lees ik dat dat vage gevoel komt doordat in die houding een zenuw ind e schouder bekneld is... Cirkeltje wordt wel erg mooi rond zo :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:57

Heb ik pas ook gehad. Naar de fysio geweest en bleken 2 nekwervels klem te zitten. 4 behandelingen gehad en mn arm voelt weer alsof hij bij me hoort en geen tintelingen meer :)
Zou eerst fysio doen (kon ik iig sneller en makkelijker terecht dan bij HA), en als daar niets uitkomt kan je altijd nog naar de HA.