Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wendy1987 schreef:Ik ben veranderd van tandarts en had toen ineens ook heel veel gaatjes. Die had de andere tandarts gewoon niet gezien, die vond mijn gebit mooi en sterk. Dat is het dus niet!
Maar wel vervelend dat je geen verzekering hebt en nu zoveel moet laten doen, wordt een duur grapje zo ja!
wiebke schreef:Ai ai wat vervelend! Ik heb ook een slecht gebit en wilde dit ook op erfelijkheid gooien.... maar hier is niets van waar!
6 – Slechte gebitten zijn erfelijk.
Fout! Cariës en gingivitis zijn niet erfelijk, en zelfs in het geval van genetisch doorgegeven tandzwakte is optimale mondhygiëne de beste manier om een goede mondgezondheid te verzekeren.
Deau schreef:Ik heb inderdaad kleine gaatjes tussen mijn tanden en kiezen in. Sinds ik bij mijn nieuwe tandarts ben, ben ik begonnen met raggertjes tussen mijn tanden. Mijn vorige tandarts heeft mij dit nooit verteld, dus ik zag dit ook niet als dagelijkse mondverzorging, maar meer na de maaltijd als er etensresten tussen mijn tanden zaten.
Ik zie nu wel in dat dit wel dagelijkse mondverzorging is. Sinds maandag ben ik ook begonnen met elektrische poetsen. Voorheen deed ik dit met de hand.
Colway schreef:Deau schreef:Ik heb inderdaad kleine gaatjes tussen mijn tanden en kiezen in. Sinds ik bij mijn nieuwe tandarts ben, ben ik begonnen met raggertjes tussen mijn tanden. Mijn vorige tandarts heeft mij dit nooit verteld, dus ik zag dit ook niet als dagelijkse mondverzorging, maar meer na de maaltijd als er etensresten tussen mijn tanden zaten.
Ik zie nu wel in dat dit wel dagelijkse mondverzorging is. Sinds maandag ben ik ook begonnen met elektrische poetsen. Voorheen deed ik dit met de hand.
Hier precies hetzelfde ik poets nu ook elektrisch en nem beter mn tandvlees mee, ik gebruik houten tandenstokers )op advies mondhygienist) mn vriend gebruikt juist weer raggertjes (op advies zijn mondhygienist)
) jaar niet bij de tandarts geweest en had 6 gaatjes waarvan 1 wortelkanaalbehandeling. Valt eigenlijk heel erg mee na zo'n lange tijd. Totale kosten 615 euro, dit is inclusief verdovingen, tandsteen verwijderen, etsen t.b.v. composietvulling, röntgenfoto's en de controle zelf. Gelukkig wel verzekerd en heb er zelf maar 116 euro van hoeven betalen...