been spieren genezen sneller dan de rest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

been spieren genezen sneller dan de rest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 11:16

Kort geleden kreeg ik een bericht binnen dat mijn jaar abonnement afliep van de sport schools dus de 2 maanden die ik over heb vul ik gelijk goed aan.

Nu was ik best wel benieuwd waarom juist de been spieren veel sneller geneest dan de rest van het lichaam (misschien van het constante gewicht je erop plaats).

Ik begin bijna altijd met de loop baan uitgebreid naar 30 min is het met 10 minuten hardlopen dit wil ik later ook uitbreiden.
Ik train ernaast de bekken, knieën en de been [de legg presh was volgens mij de naam] en deze gewichten kan ik al sneller zwaarder maken.

De gewichten voor de schouders en de borstkas onderdelen zet ik ook niet zo zwaar, [het is rond de 30-35 kg].

Ik ga pas overmorgen weer naar de sportschool en kan dan pas vragen aan de instructeur dus benieuwd of jullie het misschien weten?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:40

Het is niet waar dat beenspieren sneller genezen :n

Wat heb je dan aan je beenspieren dat je dacht dat die sneller genezen dan andere spieren?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 21:54

Omdat ik de gewicht verhoging sneller ziet omhoog gaan vergeleken met de rest en daarnaast zijn die spieren juist het snelst genezen. "Althans dat zegt mijn gevoel".

De spieren in mijn schouders en de bovenlichaam hebben hierbij helaas wel 48 uur nodig om volledig te genezen zijn.

Corelli

Re: been spieren genezen sneller dan de rest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:58

Beenspieren zijn grote spieren die je veel gebruikt en daardoor, bij gemiddelde belasting, al sterker zijn dan armspieren o.i.d
Rij je paard? Dan zijn deze al helemaal goed ontwikkeld en kun je ze gemakkelijk verder trainen. Zou je bokser zijn, dan zouden je armen sneller gaan dan gemiddeld

Alle spieren hebben hetzelfde herstellend vermogen (ik neem aan dat je dat met genezen bedoelt?) dus daar ligt het niet aan

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 07:34

kensha schreef:
Omdat ik de gewicht verhoging sneller ziet omhoog gaan vergeleken met de rest en daarnaast zijn die spieren juist het snelst genezen. "Althans dat zegt mijn gevoel".

De spieren in mijn schouders en de bovenlichaam hebben hierbij helaas wel 48 uur nodig om volledig te genezen zijn.

Oh, bedoel je dat. Ik dacht na een volledige spierscheur ofzo.
Nee, alle spieren hebben dezelfde hersteltijd nodig na krachttraining. Het ligt aan het soort krachttraining hoelang dat is.

De gewichten voor de beenspierapparaten kun je inderdaad sneller opbouwen dan bij je armen. Dat heeft ermee te maken dat je beenspieren al groter en sterker van nature zijn.