Een nieuw kapsel, maar wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Een nieuw kapsel, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 13:40

Pfft, ik zit met de handen in het haar :P

Ik heb al 8 jaar zo'n beetje hetzelfde kapsel en nu wil ik graag wat anders. Ik heb net de kapper gebeld, en heb vrijdag een afspraak. 1 probleem alleen... ik weet niet wat ik wil!

Ik heb het nu halflang tot lang, in lagen. Ik heb redelijk slag van mezelf, en hoe korter ik het heb, hoe meer het springt. En het springt ook nog wel eens de kant op die ik dan dus niet wil... Ook heb ik een middenscheiding die er alleen met behoorlijk wat overtuigingskracht uit gaat. :D Verder hou ik van een makkelijk kapsel, waar ik niet elke ochtend een half uur voor moet fohnen stijltangen en trutten...

Ik heb al een aantal plaatjes gezocht, die wil ik ook meenemen en aan de kapper voorleggen. Maar ik ben een totale leek op het gebied van kapsels (daarom heb ik ook al 8 jaar hetzelfde :') ), dus ik zou graag horen of ik al een beetje in de goeie richting zit, qua wat er wel en niet kan met springerig haar, en of het aan mijn niet-trutten-voorwaarden voldoet...

Ik vond dit wel heel heel erg tof (even niet naar de kleur kijken):

http://behindthechair.com/displaystepby ... 539&ITID=1

Of dit, ook superstoer:

http://behindthechair.com/displaystepby ... 694&ITID=1

Of heel klassiek:

Afbeelding

Of misschien zoiets?

Afbeelding

Help Bokt, help! _/-\o_ :D

Dhani

Re: Een nieuw kapsel, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:44

Misschien een foto van jezelf erbij doen? Zodat we ook kunnen zien wat er misschien bij jou staat? :)

Ik vind zelf een stoer kapsel heel mooi. Maar misschien staat dat wel helemaal niet bij jou.
Kan er nu niet echt een beeld bij vormen ;)

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:48

Die eerste!!! Vind die kleur ook erg vet trouwens.. :D

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:50

Als je slag hebt van jezelf krijg je het waarschijnlijk niet zo stijl als de stoere kapsels zonder stijltang iedere keer dat je het wast.

Mijn persoonlijk favoriet is die van Nathalie Portman, heel stijlvol en volwassen kapsel.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:50

Heb je een goede kapster die je vertrouwd? Want als dat zo is zou die goed moeten kunnen adviseren wat het beste bij jouw haar en gezichtsvorm past.
Vind trouwens de plaatjes redelijk op elkaar lijken.. langere plukken voor tot onder de kaak / halverwege de nek. Schuine scheiding, de twee in de link hebben een wat kortere pony.
Dus gewoon plaatjes meenemen van wat je mooi vindt... en dan zou kapper toch er mee uit de voeten moeten kunnen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:51

Die eerste twee kapsels ga je met krullen nooit voor elkaar krijgen zonder dus wel elke ochtend een half uur te trutten met stijltangen enzo.. Ik vermoed dat je met de laatste twee veel meer kans maakt

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:52

Als je springerig haar hebt gaan die eerste 2 niet lukken. Die 3de vind ik leuk, heb ik zelf ook gehad en mijn haar springt ook alle kanten op behalve de goeie.. Maar zoals al iemand zei zet er een foto van jezelf bij want het moet natuurlijk wel matchen :)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 13:52

@_Bianca, ja dat vind ik ook de stoerste, daarom staat hij ook bovenaan! De kleur vind ik ook geniaal, maar ik heb henna-rood en dat wil(/moet) ik zo houden.

@Dhani, ik zal eens kijken of ik een redelijke foto kan vinden, ben niet zo'n foto-persoon, haha! Ik zit qua gezichtsvorm wel het dichtst bij onderste plaatje. Ik heb een beetje een ei-hoofd, een smal gezicht. Ik heb mijn haar nu vrij lang, maar normaal gesproken zouden de korste lokken van mijn lagen dit een beetje moeten breken zeg maar. Als ik alles kinlengte of langer (zoals nu) heb krijg je het gordijntjes-effect.

Mijn haar is nu zo lang en hopeloos dat ik het al weken alleen nog maar in een knot of staart draag. Saaaai!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:53

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 13:55

Oei, die had ik over het hoofd gezien! Oeps!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 14:13

Okay, hier een foto van mijn kapsel zoals het zou moeten zijn. Het is nu een heel stuk langer, maar je kan goed zien dat ik wel redelijk wat slag er in heb.

Afbeelding

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:56

Wat vindt je van zo'n rechte strakke pony?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:01

Die zou ze dan dagelijks moeten stylen want ze schrijft dat haar haar springt zeker als je het korter knipt.
Daarnaast heeft ze allemaal fotootjes laten zien die juist absoluut niet zo'n pony hebben.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 15:02

Strakke rechte pony heb ik in een grijs verleden gehad (de diagonale versie), en die ging compleet recht op staan... Was geen succes ;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:06

Ik denk dat je met deze foto's en een goede kapper best een kapsel krijgt die er eens iets anders uit ziet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:28

Kijk eens op taaz.nl. Daar kun je je eigen foto uploaden en 1000-en kapsel proberen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:11