Al bijna 3 weken spierpijn uit het niets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Al bijna 3 weken spierpijn uit het niets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 21:55

Hallo allemaal,

Ik heb een beetje een apart iets.
Ongeveer 3 weken geleden kreeg ik spierpijn. Niet heel erg, maar ook niet echt prettig.
Ik heb geen sport gedaan of iets anders wat heel actief is. Het is echt uit het niets gekomen.
Maar het gaat niet over. Ik loop op het moment wat meer om wel in beweging te blijven. Lekker de warme douche erop en voordat ik naar bed ga mijn elektrische deken aan zodat ik lekker warm lig. Maar het werkt niet.

Het zit voornamelijk in mijn rug, nek, schouders, armen en benen.

Ben van plan om maar eens een fysio te gaan bezoeken, maar tips zijn zeker welkom.
Al ik echt last heb, dan neem ik wel eens een paracetamol.

Groetjes Annemiek

Rennie89

Re: Al bijna 3 weken spierpijn uit het niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:57

ik denk eerder dat het gewoon stress is :)
Ik heb het ook heel erg, dan span je onbewust alle spieren aan wat weer spierpijn veroorzaakt

AnnemiekvM

Re: Al bijna 3 weken spierpijn uit het niets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 21:59

Ik probeer wel goed op mijn houding te letten. Voor mijn gevoel heb ik geen last van stress. Ben wel druk, maar heb het eg naar mijn zin in de dingen die ik doe.
Zal wel extra opletten of ik per ongeluk spieren aanspan terwijl het niet nodig is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:59

Bij schildklierproblemen komen ook rare spierpijnen uit het niets voor. Heb je keelpijn, ben je hees? Heb je een andere hartslag dan normaal? (Trager of juist sneller). Gaat naar de wc gaan anders (diarree of juist tegen verstopping aan... Voel je je alsof je in winterslaap wil gaan?
Allemaal dingen die bij schildklierproblemen kunnen horen.
Het hóeft niet natuurlijk.

wedgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:02

Het kan ook een slijmbeurs ontsteking zijn. Had ik in mijn schouder en dacht eerst ook dat het spierpijn was.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 22:07

Zoolgangster schreef:
Bij schildklierproblemen komen ook rare spierpijnen uit het niets voor. Heb je keelpijn, ben je hees? Heb je een andere hartslag dan normaal? (Trager of juist sneller). Gaat naar de wc gaan anders (diarree of juist tegen verstopping aan... Voel je je alsof je in winterslaap wil gaan?
Allemaal dingen die bij schildklierproblemen kunnen horen.
Het hóeft niet natuurlijk.

Ben wel wat vermoeid op het moment. Probeer ook 8 uur per nacht te slapen. Maar heb 's morgens aardig moeite om mijn bed uit te komen.
Verder gelukkg geen klachten.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:06

Slik je toevallig medicijnen, zoals statines(bv simvastatine) voor een te hoog cholesterol? Onverklaarbare spierpijn kan hier een bijwerking van zijn.