Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Meeste studentenhuizen zijn daar niet zo blij mee..
sorry voor de lap tekst weer. 
XxLiEsJuHhxX schreef:Milah was ponykamp toen niet zo leuk dat het daar begonnen is ook? Ik heb 1 keer gehad dat ik bij een nichtje ging slapen en was echt alleen voor 1 nachtje en zou dan weer naar boord gaan. Maar ik heb toen zo'n heimwee gekregen dat haar ouders mij midden in de nacht terug hebben gebracht. Toen ik weer op het schip was en net in mijn bed daar lag moest ik ook overgeven. Wat je zegt over de hond deed me denken aan Nijmegen. Daar had ik ook altijd heimwee naar de kat. Die was gekomen toen ik 2 jaar was en was echt mijn allesje maar die kon natuurlijk niet mee naar het internaat.
XxLiEsJuHhxX schreef:Ja dat is al heel iets. Ik denk dat als ik me niet thuis had gevoelt het erger was geweest nog. Ik probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken door de hond de borstelen/wassen/trimmen, Huis poetsen, schilderen, lezen, films/serie kijken, winkelen, wandelen met de hond of paard, Hele tijden bij het paard zitten en knuffelen enzo. Maar zo gauw het bedtijd word is er niks anders meer te doen eigenlijk..
XxLiEsJuHhxX schreef:Mijn weken draaien bijna altijd om ''komen ze dit weekend thuis zo niet wanneer wel weer''. De ene keer komen ze elk weekend maar soms zie ik ze ook een maand niet. En dat is dan mijn eigen schuld omdat ik niet naar hun toe ga. Het is meestal ook makkelijker afscheid nemen als ze van huis weg gaan dan dat ik alleen naar huis ga met de hond en de kat. Ik heb dan ook altijd als ik terug rij de drang om zo snel mogelijk thuis te zijn.
Als ik ga zitten en het echt over me heen laat komen. Dan raak ik zo over stuur dat ik begin te hyper ventileren. Ik heb dan geen boosheid angst denk ik ook niet echt. vooral heeeeeeeeel veel verdriet. Voel me dan gewoon echt hopeloos verdrietig. Zo gauw ik dan op mijn ademhaling ga letten blok ik het voelen meteen helemaal af. Ik had vroeger toen ik 6 jaar was wel altijd een droom dat de kat van het schip viel en dan de hond de kat net bij de poten kon pakken en mijn vader net de poten van de hond en mijn moeder net de voeten van mijn vader en dat ik er niet meer bij kon. En dan werd ik natuurlijk huilend wakker.
.
Opzich met het 1 plek nodig hebben heb ik niet zo. Ik voel me zo ongeveer overal snel thuis. Ik ken van Nijmegen niet veel die er nu nog moeite ofzo mee hebben. Van hier in het dorp wel. Maar dat ligt denk ik ook aan het internaat. Mijn oudste broer heeft het ook een paar jaar heel moeilijk op school en internaat gehad toen hij jong was. Hij werd erg gepest op school. Maar nu gaat het met hem ook heel goed. Mijn andere broer vaart op het 2e schip van mijn ouders en heeft nog best wat contact met mensen van het internaat.
Ik was ook veel meer gehecht aan m'n moeder, maar die zag ik dus ook elke dag en m'n vader zag ik alleen in het weekend.