4 weken geen slok(je) alcohol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

4 weken geen slok(je) alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 20:27

Hey iedereen,

Ik open dit topic omdat ik er net achter kom dat ik 4 weken al geen slok alcohol op heb. :D Deze maand heb ik de positieve aspecten ervan ervaren! Vooral geestelijk en lichamelijk. Geen katers op zondag (dus lekker vroeg je bed uit), lichaam wat van sporten sneller herstelt, geen gekke dingen die je wilt uithalen etc. En eerlijk gezegd mis ik het geen seconde. Ik gebruik nog wel alcohol in sauzen en dergelijke en eet deze dan nog wel (zoals in m'n kaasfondue).

Ook heb ik de negatieve aspecten ervaren. Zo gingen een paar (dacht ik?) vriendinnen van mij naar de kroeg, waar toen werd gevraagd of ik kwam kreeg te horen dat het niet hoefde want ik ging toch niet drinken (toen ik vertelde dat ik aan de fris ging)! Of dit nu een geintje is of niet, vind ik het toch een vrij interessante gedachte.

Dus als je rond de 22 bent en je drinkt niet hoor je er niet bij?
Nu ben ik dus benieuwd: zijn er meer mensen rond mijn leeftijd die niet (meer) willen drinken? Hoe reageerde jouw vrienden erop?
En hebben jullie nog speciale drankjes (alcohol vrij) welke jullie drinken/maken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:29

Mijn vrienden vinden er niets geks aan :) altijd normaal over gedaan :j op een feestje ben ik wel 1 keer kwaad geworden op een kennis die drank in mijn cola deed voor de lol. Ik was zo giftig! Dat was ook maar 1 incident waar iemand er echt vreemd om deed dat ik niet dronk.
Ik drink hooguit 3 alcoholische drankjes per jaar :) (laatste keer dat ik nu heb gedronken was 1 glaasje champagne met oud en nieuw :) )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-02-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:31

oo grappig! heb idd vanaf oud en nieuw geen drank meer gehad, tot afgelopen woensdag. En er daarna meteen spijt van, maagzuur...! maar mis het idd ook niet hoor, voel me veel fitter en slaap ook veel beter! ben trouwens 23

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:31

ik drink ook nooit, vrienden vinden het vooral handig in verband met taxi spelen :P
ik mis er ook niets van, moet het teveel bekopen als ik wel drink dus lekker zonder

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:32

ik ga zo goed als niet meer uit, als ik uitga drink ik tijdens het uitgaan geen alcohol, mij te duur en ben net zo gezellig zonder alcohol :+ ik drink zo nu en dan wel wat wijn of rosé :j (thuis of verjaardagen)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 02-02-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:32

Ik heb al een jaar geen druppel alcohol meer aangeraakt, ben 21 jaar.
En ik vind het ook echt heerlijk om eerlijk te zijn.

Ben er eigenlijk mee gestopt toen ik begon met medicijnen, wist niet of ze samen konden gaan.
Heb mezelf en m'n vrienden wijs gemaakt dat dit maar beter niet kan :').
En natuurlijk vinden zij dit niet erg, aangezien er dan altijd een BOB aanwezig is.

En uhm Jillz 0% is trouwens wel lekker.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:33

Ik voel mij tenminste een stuk frisser na een feestje zonder drank :D heb nog wat aan de dag erna dan haha :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:33

Ik ben 20 en ik drink niet :D
Mijn laatste drank heb ik op met carnaval vorig jaar :')

Ik mis het ook helemaal niet :n
Het is duur en je voelt je daarna alleen maar rot en met het sporten werkt het ook niet mee..

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:34

ik ben 21, kon zuipen als een grote vent. maar de laatste twee jaar drink ik eigenlijk bijna helemaal niet meer.
de meeste hebben er nooit wat over gezegd, ze vinden het eerder goed. en dat vind ik zelf ook. ik drink eigenlijk alleen nog maar op een schuurfeest een biertje maarja dat is ook maar een paar keer per jaar bij mij in de buurt. ik heb gelukkig nooit een kater, dus als ik drink heb ik de volgende dag nergens last van.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:35

Ik word dit jaar 27, drink al niet meer echt sinds mijn 20e a 21e. Soms pak ik een biertje op het terras, maar daarmee is dan ook wel alles gezegd. Uitgaan doe ik ook al jaren niet meer, het bespaart me bakken met tijd en geld en daardoor kan ik in mijn weekend gewoon leuke dingen doen :)

Lara_Silver

Ik heb vorige week mijn eerste glas wijn op na een jaar lang geen alcohol gedronken te hebben. Ik mis het niet, het voegt niets toe in mijn leven. Ja zo nu en dan een frisse Baileys of een glaasje goede rode wijn onder het eten, daar kan ik van genieten. Maar om iedere weekend echt een hoeveelheid te drinken nee bah dat verdraag ik nu niet meer, vroeger wel, maar voel me nu veel lekkerder zonder.

hertogaj

:) lust graag een biertje , maar als ik bob ben zit ik aan de rivella.
vind het echt geen probleem als vrienden niet drinken. juist handig , zijn hun de bob
Laatst bijgewerkt door hertogaj op 02-02-13 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mairead

Ik ben 27 en ik drink niet.
Eigenlijk nooit gedaan ook; op een paar probeer-glaasjes na toen ik net 16 was en het dus 'mocht'. Ik ontdekte al snel dat ik er geen behoefte aan heb en ik zie de meerwaarde er niet van. Bovendien heb ik het bij anderen wel eens mis zien gaan met overmatig alcoholverbruik, dus ik weet hoeveel alcohol kapot kan maken!
Bier en wijn (en champagne) vind ik trouwens ook eigenlijk helemaal niet lekker: ik heb het wel eens geproefd maar eigenlijk direct uitgespuugd :+

Nu ben ik ook niet zo'n uitgaanstype (als ik uit ga, ga ik gezellig met vriendinnen naar de film, het theater of shoppen. Maar niet naar een bar of kroeg oid) dus ik word er niet vaak raar op aangekeken. Mijn beste vriendinnen vinden het heel normaal dat ik niet drink, maar die kennen mij al heel lang en zelf drinken zij ook niet of heel weinig.
Mensen die mij net leren kennen vinden het soms wel raar, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat mensen mij om deze reden niet accepteerden (en dat zou ook belachelijk zijn!).
Laatst bijgewerkt door mairead op 02-02-13 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:36

Ik drink af en toe zomers eens een wijntje of een cocktail, maar alles is per jaar op 2 handen te tellen :j ik ben helemaal niet zo van de alcohol :) gelukkig de meesten uit mijn vrienden groep :)

vuurneon

Re: 4 weken geen slok(je) alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:37

In de zomer, bij een bbq kan een heerlijk koud glas prosecco wel lekker :) maar dan heb ik ook alweer genoeg voor de komende maanden haha :P

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:39

Ik ben 21 en drink nooit.. Krijg wel eens de vraag of ik dat niet saai vind, maar ik ben van mening dat je geen alcohol nodig hebt om plezier te maken ;)
Niets van aantrekken dus!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:39

Ik heb vrijwel nooit gedronken als tiener maar nu in de twintig nog steeds niet.
Als ik al dronk was het een rode wodka red bull en die was zo duur dat ik er meestal maar 1 van nam.
Tegenwoordig drink ik misschien 1 keer in de 2 maanden een glaasje baileys gewoon als ik er zin in heb.
In mijn vriendengroep hebben ze dat ook nooit raar gevonden.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:45

Lekkere vrienden als ze je beoordelen op je mate van niet-alcoholgebruik .
ik heb zelden alcohol op. Maakt niemand ooit een probleem van.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:47

Ik heb vorig jaar 2 avonden een paar wijntjes op en die kwamen hard aan :(:)
Maar kan niet zeggen dat ik me zoveel fitter of wat dan voel zonder alcohol... Heb ook geen alcohol nodig om het gezellig te hebben... En voor vrienden maakt het echt niet uit of ik nu wel of niet drink. Er zijn er genoeg die mij snachts na het uitgaan voor gek verklaren dat ik nog in mijn auto stap en dat terwijl ik dan geen druppel alcohol op heb :Y)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:49

Lol, ik heb hier ooit een hele blog aan gewijd : http://htalent.waarbenjij.nu/ "You don't drink (English)".

Het is voor mij een beproefde methode geworden om te bepalen of mensen echte vrienden zijn of niet. Echte vrienden zeuren daar namelijk niet over.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:50

Ik ben 26 en ik drink heeeeeeeeel erg zelden. Misschien met nieuw jaar een glas champagne, maar dit jaar niet eens. Iedereen vind dat wel prima geloof ik. Ik ga overigens ook niet naar plekken waar iedereen drinkt.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:51

Ik ben 25 en drink vrijwel nooit.

Met mijn verjaardag vorig jaar een wijntje op en dat was wel weer genoeg voor het hele jaar.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:53

Ik (25) drink ook haast nooit en heb er ook weinig behoefte aan. Mijn vrienden zijn het wel gewend.
Die hebben er overigens ook nooit moeilijk over gedaan, ze vonden het wel makkelijk om altijd een BOB te hebben ;)
Als ik al drink, dan zijn het misschien twee biertjes, maar voel me daar niet leuker/gezelliger door.
Uitgaan doe ik ook niet zoveel, we spreken vooral thuis af met vrienden en drinken dan eigenlijk nooit.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:54

Ik drink bijna nooit (ik ben altijd de bob haha)
Maar als ik drink.. ik drink gewoon wat ik lekker vind omdat ik dan een keer kan drinken..
Ik ben nog nooit dronken geweest.. nog nooit een kater.. hoe doen jullie dat toch haha
Ben wel eens uit geweest tot 6 uur en kwam dan rond half8 thuis.. 8 uur in bed.. had gedronken nou gewoon fris en fruitig 10 uur op het werk tot 8 uur savonds .. nergens last van..

Superlever?

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:55

MuSLi schreef:
Ik (25) drink ook haast nooit en heb er ook weinig behoefte aan. Mijn vrienden zijn het wel gewend.
Die hebben er overigens ook nooit moeilijk over gedaan, ze vonden het wel makkelijk om altijd een BOB te hebben ;)
Als ik al drink, dan zijn het misschien twee biertjes, maar voel me daar niet leuker/gezelliger door.
Uitgaan doe ik ook niet zoveel, we spreken vooral thuis af met vrienden en drinken dan eigenlijk nooit.

Ook als ik niet drink dan denken mensen nog dat ik wat op heb.. maar dat komt meer omdat ik gewoon altijd vrolijk word van mijn vriendinnen en uitgaan (mijn vriendinnen zijn leuk als ze dronken zijn, niet vervelend). En als dan iemand vraagt: Zo hoeveel heb jij op
En ik zeg: niks want ik ben de bob

Dan geloof niemand mij haha