Ik open dit topic omdat ik er net achter kom dat ik 4 weken al geen slok alcohol op heb.
Deze maand heb ik de positieve aspecten ervan ervaren! Vooral geestelijk en lichamelijk. Geen katers op zondag (dus lekker vroeg je bed uit), lichaam wat van sporten sneller herstelt, geen gekke dingen die je wilt uithalen etc. En eerlijk gezegd mis ik het geen seconde. Ik gebruik nog wel alcohol in sauzen en dergelijke en eet deze dan nog wel (zoals in m'n kaasfondue). Ook heb ik de negatieve aspecten ervaren. Zo gingen een paar (dacht ik?) vriendinnen van mij naar de kroeg, waar toen werd gevraagd of ik kwam kreeg te horen dat het niet hoefde want ik ging toch niet drinken (toen ik vertelde dat ik aan de fris ging)! Of dit nu een geintje is of niet, vind ik het toch een vrij interessante gedachte.
Dus als je rond de 22 bent en je drinkt niet hoor je er niet bij?
Nu ben ik dus benieuwd: zijn er meer mensen rond mijn leeftijd die niet (meer) willen drinken? Hoe reageerde jouw vrienden erop?
En hebben jullie nog speciale drankjes (alcohol vrij) welke jullie drinken/maken?
altijd normaal over gedaan
op een feestje ben ik wel 1 keer kwaad geworden op een kennis die drank in mijn cola deed voor de lol. Ik was zo giftig! Dat was ook maar 1 incident waar iemand er echt vreemd om deed dat ik niet dronk. 
ik drink zo nu en dan wel wat wijn of rosé
.