Wat kan ik nu nog doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Wat kan ik nu nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 16:37

Tja, dat is iets wat ik me nogal afvraag.

Begin juni 2012 heb ik voor de eerste keer een nierbekkenontsteking gehad. Twee weken doorgelopen omdat ik dacht dat ik 'gewoon' iets verkeerd getild had of verkeerd had gezeten. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis voor drie dagen omdat de antibiotica niet aansloeg en ik tegen die tijd blauw was en niet meer kon staan of lopen (of pijnloos liggen of zitten). Na twee weken van de antibiotica af en op de moeheid na, voelde ik me wel weer wat beter. Een week later toch weer met spoed terug naar het ziekenhuis, want de ontsteking was weer terug. Nog maar een antibioticakuurtje.

AB-kuur afgemaakt, maar de pijn in mijn zij en de moeheid bleven. Een week of drie later, toch weer een nierbekkenontsteking, weer AB gehad (steeds anderen) en weer opgelost. De pijn en moeheid bleven weer, dus omdat ik onder behandeling was van de uroloog nog maar eens helemaal onderzocht (scan, echo, foto's, bloedonderzoek, urineonderzoek en alles gehad). Conclusie: niets te vinden, de pijn gaat vanzelf wel over.

Drie weken later toch weer een nierbekkenontsteking gekregen en verrek, daarna werd de pijn minder én kreeg ik wat meer energie! Ik was helemaal blij, dacht dat ik er eindelijk vanaf zou zijn, maar het tegendeel is waar. Halverwege november kreeg ik weer vaker last van mijn zij, als ik langer dan een uur moest staan, kreeg ik weer last van een stekende pijn.

Halverwege december weer een nierbekkenontsteking gehad en na weer een AB-kuur van twee weken (tot begin januari) loop ik nu weer sinds twee weken met ontzettend veel pijn in mijn zij, koorts en heb ik helemaal geen energie.

Mijn dokter durft me niets te geven, omdat hij bang is dat het een bacterie is die steeds resistenter wordt, dus ik moet wachten tot 13 februari, voor ik naar de uroloog kan.

Ik leef op het moment op ongeveer 8 tot 10 paracetamols op een dag, ga naar stage, ga dan eten en vervolgens slaap ik tot het moment dat ik weer weg moet en ik baal er gewoon ontzettend van. -O- Zelfs met paracetamols is de pijn bijna ondragelijk, maar uit de onderzoeken komt telkens weer helemaal niets. En telkens als ik mijn AB kuur afgemaakt heb en er wordt urineonderzoek gedaan, is er ook geen bacterie meer te vinden..

Omdat ik al eerder advies heb gevraagd omdat toen mijn zij zeer bleef doen, ben ik al onder behandeling geweest bij een chiropraktergevalpersoon en een fysio en beide geven aan dat er niets fout zit in de spieren of iets dergelijks.

Maar ik kan niet geloven dat ik zoveel pijn kan hebben zonder dat er iets is. Ondertussen ben ik gestopt met werken omdat dat te zwaar was (in een winkel - maar te lang staan is garantie voor een pijnlijke zij) , raak ik daardoor in de geldproblemen (te jong om een of andere uitkering te krijgen en de max. lenen bij de DUO is niet genoeg om mijn huur, school en onderhoud te betalen, terwijl werken eigenlijk écht niet lukt) en krijg ik problemen met mijn studie omdat zelfs stage lopen een probleem is.

Ik ben twintig jaar oud maar ik voel me alsof ik minstens vijftig ben en dat is héél erg frustrerend.

Heeft iemand hier tips voor mij, of iets soortgelijks meegemaakt en een tip waarop ik kan aandringen qua onderzoeken of iets als ik weer bij de uroloog ben?

sjaslique

Re: Wat kan ik nu nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:11

Kun je dan in ieder geval niet wat betere pijnstillers via de huisarts krijgen. Erg vervelend dat ze er niet achter kmen. Succes ermee.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 18:47

Bedankt. :)

De dokter heeft me doorgestuurd weer naar de uroloog, ik moest maar op die afspraak wachten. Misschien ga ik van de week nog wel weer een keer langs, maar ik geloof niet dat hij iets wil of kan doen.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:58

Herken het probleem van nierbekkenontstekingen en ook de pijn die jij beschrijft in je zij, overigens heeft het bij mij te maken met een nierafwijking. Weet niet of je nieren zijn getest anders zou ik die is laten testen. Ik loop ook met pijn in me zij alleen weet ik waar het vanaf komt.
Snap dat je er gek van word ik heb elke dag last en word er ook gek van en het ene moment heb ik er meer last van dan het andere moment.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:33

Wilde precies hetzelfde zeggen als Henniie hierboven; ik ken iemand die hier tijdenlang ontzettende last van heeft gehad, in en uit het ziekenhuis en allerlei AB-kuren, en uiteindelijk zijn haar nieren getest en blijkt dat ze een afwijking heeft die dit veroorzaken. Als je weet waar 't vandaan komt is het wellicht ook makkelijker om er pijnstilling voor te krijgen en je hoeft niet telkens aan de antibiotica, want dat helpt natuurlijk ook niet mee aan het je beter voelen :7

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 21:01

Nee klopt, die ab kuurtjes zijn niet goed voor je energieniveau. Ik zal eens vragen bij de uroloog of er geen afwijking zit in die nier. Ik ben zelfs geneigd om te vragen of ze dat ding er niet uit kunnen halen :')

Het is vooral ook frustrerend dat ik niet weet wat het is of wat ik kan doen...

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:53

Bij mij wil warmte heel erg helpen (denk aan warme douchestralen, warmte kompresse) dat verminderd de pijn. Ook een wat strakker onder shirt wilt zo mee en dan ook voor verlichting zorgen.
Ik zal inderdaad vragen of je nieren niet getest kunnen worden op nierstenen of niercystes enzo. Want daar kan je ook veel pijn van hebben en of krijgen..

En vooral veel water drinken en of cranberry sap dat helpt ook tegen nierbekkenontstekingen.