Oorpijn verlichten met wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Oorpijn verlichten met wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 13:56

Hai,

Ik ben al een lange tijd verkouden en nu beginnen mijn oren pijn te doen. Nu gebruik ik al neusspray om de buis van eustachius te helpen, spoel de bijholtes ook door met zout water, maar mijn oren doen nog steeds zeer.
(Ik hoor verder wel goed, geen koorts en ook geen prut uit het oor)

Is er iets wat ik kan doen om het te verlichten? Iets in het oor druppelen?

Shirley

Re: Oorpijn verlichten met wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:00

Wij hebben altijd Plantago oordruppels van A. Vogel, wel zorgen dat ze niet te koud zijn, dat doet zeer :(:)

Palino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:04

Misschien kan je eens kijken naar Otalgan oordruppels. Heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt pijnstillend te werken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:06

Stomen met rhinocaps en paracetamol tegen de pijn.

Otalgan druppels is ook een goede.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:07

1 druppeltje olie (zonnebloem, olijf) in je oor druppelen en daarna een watje er tegenaan. Maakt de boel wat soepeler & vind ik altijd superfijn helpen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:07

Voor mijn dochter kreeg ik via de KNO arts ooGdruppels als ze oorpijn voelde opkomen. (herhaaldelijk doorgebroken oorontstekingen gehad). Dat hielp en helpt erg goed. Misschien eens informeren bij je huisarts?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:09

Ik zou ook even langs je huisarts gaan :j
Hij kan je misschien doorsturen naar de KNO arts om het wat verder te onderzoeken.
ik heb ook altijd last van mijn oren (hoort gewoon bij me :+ ) en ik dokter niet zelf, daar is mijn gehoor e.d. me te lief voor :o

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:16

Ik zou uitkijken met van alles in je oor druppelen hoor :=

Als je zeker weet dat je oorpijn door verkoudheid komt kan je het beste gewoon een paar stukjes kauwgom kauwen dit maakt je trommelvliesen weer los, dit moet je wel doen met een kauwgompje of 3 tegelijk dus dat je ook echt moet kauwen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 14:17

Bedankt voor de tips!

Stomen was ik nog niet opgekomen, ik zet gelijk even mijn stoomding klaar! :j

De oordruppels zal ik even opschrijven :)

Huisarts wil ik nog niet lastig vallen; kno arts is niet nodig gelukkig. Ben goedgekeurd door hem (geen afwijkingen in de holtes; holte problemen komen door de allergieën) :) Mijn allergoloog belt wel vrijdag, dus die kan ik wel even vragen natuurlijk.

Kauwgom kauwen doe ik niet, ik bijt altijd mijn wangen stuk en krijg dan aften :o heb nog wel een stuk taaie ontbijtkoek liggen :P

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:24

Geweldig huismiddeltje tegen oorpijn: azijn. Doe wat azijn op een gaasje, en stop dat in je oor. Bij mijn man werkt dit geweldig als hij weer eens oorontsteking heeft :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:28

Het gaat juist om langdurig kauwen dat het effect geeft, dus n uur ontbijtkoek eten lijkt me niet lekker :+
Maar ontbijtkoek is sowieso niet lekker :P
Druppels kunnen je trommelvlies aantasten en dan kan het uiteindelijk scheuren en dan ben je verder van huis

Olie achtige dingen lijken het eerst te verzachten maar het maakt je trommelvlies juist week

Neeeeee geen azijn in je oren doen, echt niet!!!!! Dit is veel te zuur!!!! Dan krijg je zeker gaten!!!!
Ik heb zelf een oorafwijking dus ik kan wel ongeveer vertellen wat wel en niet goed is.

Er bestraan wel zure oordruppels maar die krijg je van de ha voorvgeschreven als je een oorontsteking hebt, dit zodat de ph waarde in je oor wat daalt waardoor de ontsteking niet meer kan ontwikkelen.
Vooreen verkoudheids pijn gaat dit echt niet helpen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 14:31

Oei := ehh ehh ik ga inderdaad maar niet zomaar iets in mijn lieve oren doen. Klinkt niet echt prettig...

Maar zoals otalgan (wat gewoon lidocaine is) en de a. Vogel druppels kunnen geen kwaad toch?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:33

Azijn zou ik ook niet durven :n
Die Vogel druppels zijn heel mild en werken verzachtend ...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 15:07

Zou je ook kunnen stomen met zout water?