Ik heb twee keer Mensendieck gehad (twee periodes dus, niet twee sessies) voor twee verschillende 'aandoeningen'. En ja, het heeft bij allebei geholpen.
De eerste keer omdat ik een scoliose heb, en die is niet weg natuurlijk, maar ik kan wel mijn eigen houding corrigeren en sta altijd netjes rechtop. De tweede keer omdat ik vaak last had van duizeligheid en zij heeft me toen geholpen mijn schouders en nek zelf te ontspannen en mijn eigen ademhaling te corrigeren.
Ik heb meer dan een jaar bij mensendieck gelopen ivm rugklachten. Ik heb allerlei oefeningen en 'houdingslessen' gehad en uiteindelijk heb ik minder last van mijn rug. Als ik het krijg, ga ik wat oefeningen doen, dan zakt het weer weg.
Ik heb ook Mensendieck/Cesartherapie gehad, omdat ik vaak last had van mijn schouders en nek. Het heeft mij zeker geholpen, ik weet nu wat de reden van mijn klachten was en hoe ik kan voorkomen ze weer te krijgen Ik denk dat je het altijd kunt proberen, leren over een goede houding kan nooit kwaad natuurlijk!
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben nu voor de eerste keer geweest, dus ga het zeker proberen. Vroeg mij alleen af wat ervaringen van anderen zijn.
Kentaro
Geplaatst: 30-01-13 09:27
Ik ben járen terug geweest en heb er zeker wel baat bij gehad!
Estribo
Geplaatst: 30-01-13 14:25
_Yasmine_ schreef:
Ik studeer het
Zelf met cesar ook erg fijne ervaringen. Voornamelijk veel bij rugklachten gezien dat mensendieck/ cesar helpt
Wat grappig, ik studeer het ook! Offtopic : Welk jaar zit je? Ook in Holendrecht?
Hier ook hele fijne ervaringen. Ik ben er voor rugklachten en uiteindelijk ook nek en schouderklachten geweest en kom er nu nog 1 keer in het half jaar.
_Yasmine_
Geplaatst: 30-01-13 16:29
Mariettjj schreef:
_Yasmine_ schreef:
Ik studeer het
Zelf met cesar ook erg fijne ervaringen. Voornamelijk veel bij rugklachten gezien dat mensendieck/ cesar helpt
Wat grappig, ik studeer het ook! Offtopic : Welk jaar zit je? Ook in Holendrecht?
Ik heb er ook ervaring mee. Al 4,5 jaar helaas. Ik ben nu opzoek naar een goede fysio oid want de mensendieck heeft bij mij niet echt geholpen. 4,5 jaar geleden kwam ik daar met vreselijke rug nek en schouderklachten, hij hoefde maar naar mn rug te kijken en ik zat al aan het plafond. Dat is inmiddels wel voorbij maar ik blijf klachten houden, en dan vooral in mijn nek en rug. Op dit moment ga ik nog 1 keer in de 6 weken en wordt dan elke keer gemasseerd, helaas zonder resultaat