1x pil vergeten en direct ongesteld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

1x pil vergeten en direct ongesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 08:23

Nu weet ik het toch even niet meer hoor.
In het jaar tijd dat ik de pil slik ben ik hem nog maar 3x vergeten, maar elke keer als ik hem vergeet wordt ik twee dagen erna ongesteld, nou ja, echt alleen maar oud bloed en heel weinig. Dit duurt echter nog de hele pilstrip, totdat ik stopweek hou en zelfs dan word ik nog gewoon ongesteld. Dit heb ik ook als ik net ongesteld ben geweest, ik ben hem namelijk 1x de 3e dag en nu de 4e dag vergeten.

Ik ben hiervoor ook al naar de huisarts geweest, en die zei dat het van een SOA zou kunnen zijn, dus heb me laten testen, ook op zwangerschap en baarmoederhalskanker en alles was perfect! Dat wist ik alleen zelf ook al verdorie. Vroeg om een zwaardere pil of andere oplossing maar die is me daarna dus niet geboden.

Nu heb ik volgende week mijn 1 jarig samenzijn met mijn vriendje en de wanhoop is me een beetje nabij. Zou iemand weten wat ik hier aan zou kunnen doen? Alvast heel erg bedankt. :)

Balou_k

Re: 1x pil vergeten en direct ongesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:26

Enige wat ik echt kan bedenken is de pil niet meer vergeten?
Ik snap de frustratie ik was altijd drie maanden ongesteld twee dagen niet twee weken wel een week niet een maand wel drie dagen niet. Heb nu de prikpil na een tal van andere mogelijkheden..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:26

Welke pil slik je nu? Klinkt inderdaad dat de pil die je nu hebt te licht voor je is. Je kan ook stopweken over gaan slaan, dan blijft de concentratie hormonen wat hoger en heb je minder last van die zogenaamde doorbraakbloedingen

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:40

Kun je niet een periode stoppen en dan opnieuw beginnen? Dan herstelt je cyclus zich weer.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:46

Als je aan de pil bent heb je geen cyclus meer, de stopweeknis toen allen maar besacht om het nog op en echte cyclus te laten lijken. Ik heb zelf 2 stopweken per jaar, dit is voldoende om de boel zogezegd even schoon te spoelen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:44