Blaasontsteking.. brandnetelthee drinken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Blaasontsteking.. brandnetelthee drinken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 13:46

Ik heb het afgelopen jaar behoorlijk wat last gehad van blaasontsteking.

Eerste paar keer behoorlijk heftig, na de eerste antibiotica-kuur nog een tweede nodig.. En ik houd daar helemaal niet van, die chemische troep..
Ik heb uiteraard overal gezocht naar natuurlijke middeltjes.. liters water gedronken, liters cranberry-sap.. vitamine-C pilletjes..
Uiteindelijk hoorde ik via mijn moeder dat haar tante vroeger altijd brandnetelblaadjes (in stukjes geknipt) op haar boterham deed en dat dit zo goed hielp tegen blaasontsteking..
Een paar maanden later was het weer raak, binnen een dag weer enorme last met plassen, ik kon haast niet meer lopen := En toen ben ik ipv antibiotica eerst de brandnetelthee van zonnatura eens gaan proberen. Verder niks anders gedronken, alleen een paar liter brandnetelthee.. en een dag later had ik gewoon bijna geen last meer!! Een week later was ik er helemaal vanaf :)
En dan denk je natuurlijk, ach, dat is toeval..
Vannacht werd ik wakker, en ja hoor, weer last, en het gevoel dat je elke 5 minuten naar de wc moet.. Dus heb ik vanmorgen weer eens brandnetelthee gezet, drie mokken gedronken.. en ik heb weer nergens meer last van *\o/* Nu blijf ik wel de komende paar dagen niks anders drinken dan brandnetelthee.. maar ik geloof nu wel echt dat het helpt!
Dus ik dacht, laat ik deze tip eens met bokt delen.

Zijn er meer mensen die dit wondermiddeltje al ontdekt hebben?

Abacab

Re: Blaasontsteking.. brandnetelthee drinken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:20

cranberry's! wel even koken. Ik vind ze niet lekker maar het helpt echt.
Het is wel belangrijk dat je meteen zodra je ook maar iets vermoed cranberries gaat eten.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:16

hier ook nog een tip, D-Mannose kopen bij een bodyshop of gezondheidswinkel. 1 dag slikken en het is weer over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:55

Ik ben hier ook zéér gevoelig voor. Als ik merk dat het opkomt eet ik twee vitamine C-1000 tabletten per dag, drink ik liters water/thee/koffie en meestal kan ik zo wel een antibioticakuur voorkomen. Ik doe dit dan wel minstens een week lang, elke dag. Liever op deze manier dan al die zooi in mijn lijf!

Blaasontsteking is echt een vreselijk irritant kwaaltje..

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:45

manose is hier ook het wondermiddel

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:48

Bij mij is het ook veeeeel vitamine c en heel veel drinken. Mag bijna geen antibiotica hebben, dus mijn lichaam moet het zelf oplossen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:16

Goed om te weten. Ik heb er al jaren last van, in principe werkt vit. C icm cranberry capsules en veel water/thee voldoende maar mocht dit niet werken ga ik de brandnetel thee proberen.