Hoe overleef ik mijn zwangerschap?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Hoe overleef ik mijn zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 17:17

Ten eerste wil ik hier niemand mee kwetsen, ik ben dolgelukkig dat ik zwanger ben en een kindje kan krijgen.

Ik ben nu 10 weken zwanger en ben al 3 weken flink aan het afzien, het lijkt alleen erger te worden.
Normaal sport ik erg veel en eet ik super gezond, de afgelopen maand kom ik alleen uit bed zodat ik op de bank weer verder kan slapen.

Ontzettende last van misselijkheid, niet alleen s'ochtends maar de hele dag ren ik naar het toilet.
Inmiddels is het zo ver gekomen dat ik vorige week helemaal geen eten en drinken meer binnen kon houden en heb ik van de dokter een baby vriendelijk middeltje mee gekregen wat het al wel wat minder erg heeft gemaakt.

Helaas nog steeds meerdere keren per dag naar het toilet rennen en ik lust nu echt helemaal niets meer.
Ik leef nu op ijskoude sinaasappelsap en vet eten, zodra ik iets anders eet of drink kom het er direct weer uit.
Uit de bovenkant welliswaar, beneden komt er helemaal niets meer uit.
Ik vrees dat het daar blijft tot de bevalling en ik krijg al medelijden met de verpleegsters als ik er aan denk.

Dan hebben we nog de vreselijke buikpijn, het begon met wat ongesteldheidsachtige krampen een paar weken geleden.
Inmiddels heb ik nachten gehad waar ik huilend in bed zit van de pijn, terwijl ik normaal echt geen watje ben.
Ik bedoel, ik kan zonder een piep te geven mijn snor harsen dan moet ik dit toch ook wel uit te houden zijn.
Ongesteldheidheidsachtige pijn heeft plaatsgemaakt voor flinke steken die de hele dag aanhouden wat soms zelfs "heartburn" gevoelens opleverd.
Het voelt een beetje alsof ik over een paar maanden moet gaan bevallen van Kapitein Haak.

Om de tijd te doden spendeer ik de meeste tijd op de bank door voor de tv.
Bambi was op tv, dat werd natuurlijk janken.
Door het dramatisch gehuil heen klinkt hier en daar gehik en luid geboer waarna ik weer naar het toilet mag rennen.

Mijn tepels zijn 4 weken lang non stop hard geweest tot groot plezier van de mannelijke sportschool bezoekers op mijn werk.
Inmiddels voelen ze als uitgedroogde rozijntjes.

Als ik dit al erg vind, hoe ga ik mijn bevalling overleven?
Hoe overleef ik mijn mini-me?

Yasmine

Re: Hoe overleef ik mijn zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:19

LZP -> MW

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:21

Da's mooi kalote dat je er zoveel last van hebt... :(:)

Ik kan je maar 1 hart onder je riem steken: dit gaat over. Tenminste, bij 90% van de vrouwen. Kan goed zijn dat je met 12 weken zwangerschap 's morgens wakker wordt en denkt 'hee! Ik voel me gooooeeeed!' Ik herken heel veel van je verhaal... Alleen bij mij begon het altijd pas rond 11 weken en was het met 16 weken over. Mijn bevallingen waren echt een eitje. Dus dat hoeft er niet mee te maken te hebben ;)

Sterkte ermee... En misschien helpt het om te bedenken waar je het voor doet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:23

Sorry dat ik lach meis, ik snap dat het geen pretje is maar je hebt het zó leuk beschreven :D

Hou vol, het gaat over! Hopelijk ben jij een van de vrouwen die vanaf 13 weken volop kunnen genieten van hun zwangerschap, die stralen, die echt op hun mooist zijn, en geen centje pijn meer hebben!

tjeetje

achossie, morgen vlug iets vragen om je ontlasting te helpen, er is genoeg wat je gebruiken mag. Ik ben er helaas ook mee bekend en inmiddels, in de 29 weken die ik zwanger ben, toch meerdere malen bevallen van een colonie keutels. Het misselijk zijn, daar heb ik dan weer geen ervaring mee, wel een advies ...doorvragen bij de huisarts!! Het is inderdaad een fantastisch iets om een kindje te mogen krijgen, maar minder als het zo moeizaam gaat.

Rindin

Je beeldspraak is hier en daar om te lachen, maar dat is de inhoud van je verhaal voor jou natuurlijk niet. Ik heb geen idee hoe je hieraan iets zou kunnen veranderen, ik heb zelfs nog nooit gehoord dat iemand zoveel hinder van een zwangerschap heeft...

Zo, dat was opbeurend. Sorry, ik wil je alleen even heel veel sterkte wensen en hoop voor je dat het snel beter wordt :)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Even doorbijten en genieten van de momenten als je de baby straks voelt bewegen in je buik. dat is zo mooi! En geloof me de pijn van de bevalling is het allemaal waard.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:25

Toen ik de titel las dacht ik al dat jij het topic geopend had.. Erg balen dat je er zo veel last van hebt! Ik heb geen ervaring, maar inderdaad vaak verhalen gehoord dat het na enkele weken weer over zou moeten gaan. In ieder geval wil ik je wel veel sterkte wensen voor zolang het nog duurt. :(:) En blijf denken aan waar je het allemaal voor doet!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 17:29

Het is het zeker allemaal waard, maar op dit moment heb ik gewoon al ruim een maand geen leven meer.
Zodra Kapitein Haak er uit is heb ik natuurlijk helemaal geen leven meer dus ik hoop dat hij of zij zich binnenkort koest houd zodat ik nog even van mijn onbezorgde leven kan genieten en deze niet door hoef te brengen als slappe theedoek.

Dat je van zwanger zijn moe word is normaal maar als je niets meer binnen kunt houden heb je helemaal geen energie meer.

Ik hoop ook dat ik binnenkort meer aan beweging kan doen dan alleen het naar de wc rennen.
Morgen zal ik eens de dokter bellen om wat voor mijn darmen te krijgen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:39

Heb je medicatie tegen de misselijkheid? Seabands hielpen hier ook erg goed.
Ik heb er tot week 16 erg last van gehad, veel spugen, en voelde me zo naar!
Hoe het daarna verliep zal ik je maar besparen.. ;)
Voor je darmen kun je idd prima wat krijgen, Movicolon ofzo. (geen idee of ze daar hetzelfde hebben natuurlijk) Dat helpt bij mij prima.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 17:41

Ik heb inderdaad medicatie gekregen tegen de misselijkheid.
Maar veel verbetering is het niet, drinken kan ik nu gelukkig wel weer binnen houden maar met eten helaas alleen vreselijk vet eten. De rest daar wil mijn lichaam echt niets van weten.
Het misselijke gevoel zelf is er ook nog altijd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:43

Ik zou iig zeker iets halen dat de stoelgang weer beter laat werken, want grote kans dat je daar ook die krampjes van hebt.
Heel veel sterkte!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:43

Ik ben nu bijna 26 weken zwanger van ons tweede kindje en bij beiden ook helaas heel lang misselijk geweest. Dit heeft te maken met het hcg hormoon, dat rond de 16/17 weken vervangen wordt door progesteron. Dan zal je misselijkheid ook minder worden of zelfs helemaal verdwijnen. Ik kon op een gegeven moment nog amper mijn tanden poetsen... Door die tandenborstel kreeg ik al braakneigingen. Ik zou als ik jou was voorzichtig zijn met sinaasappelsap. Dat is eigenlijk te zuur als je al misselijk bent en kan het braken bevorderen. Ik heb toen veel water gedronken en gemberthee (gember kan de misselijkheid wat verlichten). Ook gele vla en een klein beetje cola (niet teveel) kan ook verlichten. Probeer om kleine beetjes te eten verspreid over de hele dag. En wat de moeheid betreft: Probeer er vooral in het begin niet teveel aan toe te geven. Je moet nog zo lang en geloof mij, vooral op het eind wordt het zwaar met zo'n dikke toeter en krijg je vaak van verschillende dingen last. Rust wel even als je moe bent, maar dan kort en probeer te blijven bewegen. Succes!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:44

Ja, had ik ook inderdaad. De medicatie haalde voor mij wel de scherpe randjes eraf, zeg maar. Maar moest nog steeds regelmatig spugen.
En als je vet eten wel binnenhoudt, dan gewoon vet eten... Mijn gyn zei dat 'slecht' eten nog altijd beter is dan helemaal niks binnen krijgen...

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:47

Oh ik zal je mijn verhaal besparen, maar weet hoe rot je je kan voelen....
Sterkte!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 17:52

Ik ga komende week even experimenteren met drinken en eten.

Het probleem is dat ik normaal veel calorieen moet eten op om gewicht te blijven omdat een hoog spierpercentage heb. Ik eet nu echt bijna 1500 calorieen per dag minder omdat ik het gewoon echt niet weg krijg of binnen houd. Ook niet met mini maaltijden verspreid over de dag.
Dus alleen daar van ben ik al ontzettend slap en dan ook nog eens echte flinke pijn s'nachts waar ik steeds wakker van word en natuurlijk s'nachts wakker worden om weer naar het toilet te rennen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:03

Wat vreselijk meis, had geen idee dat het zó erg was :(:)

Een vriendin van me gooide elk slokje water eruit en die moest naar het ziekenhuis omdat ze compleet uitgedroogt was. Hou jezelf dus heel goed in de gaten!

En gewoon lekker vet eten als je dat wel binnenhoud. Het wordt, als het goed is, over een paar weken veel minder en dan kun je weer gaan denken aan gezond eten en lekker bewegen :) Tot die tijd gewoon doen en eten wat je aankan!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:07

Het is heel vervelend, hopelijk wordt het snel minder. En hopelijk kom je de rest van je zwangerschap goed door..

Het ziekenhuis in hoeft niet negatief te zijn, je voelt je dan heel snel stukken beter met meer energie.. Als je je echt heel ziek en slap voelt en bang bent dat je uitgedroogd bent, is het zeker aan te raden op tijd aan de bel te trekken.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 18:09

Ik ben inderdaad bang dat ik zometeen weer een vieze vette pizza ga eten.

Maar vette pizza is inderdaad beter dan niets binnen kunnen houden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:09

Gewoon lekker ervan geniet dat je dat wél kan binnenhouden!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:11

Goed zo, gewoon doen hoor. Ik at in het begin ook alleen maar vettig spul, en na het spugen kwam een fase dat ik alleen maar gezond spul wilde. Je lichaam lost het denk ik toch wel op! Heb me rot gegeten aan fruit en rauwkost. En nu is het weer op peil. ;)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:14

Ja het is erg vervelend maar het gaat over het beste is steeds kleine hapjes te doen dat je steeds wat in je maag hebt wat bij mij goed hielp was appel.
Iedereen is anders naturlijk wel zorgen dat je stoelgang op gang blijft anders krijg je het volgende probleem.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:55

Laat het gezondheids gebeuren ook even los joh, en kijk gewoon naar je lijf wat je binnen kan houden, er bestaan ook prima zwangerschaps vitaminen, dan krijgt je kleintje teminste alles en jij haalt het wel weer in als je je wat beter voelt.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:19

Kapitein Haak _O-
Sorry TS, ik vind het echt rot voor je, maar ik zit hier toch bijna te stikken in m'n kopje koffie van het lachen. _O-

Ik heb geen ervaring met zwanger zijn (en als ik dit zo lees hou ik dat nog maar even zo ook :+), dus ook geen tips, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Hopelijk voel je je snel beter en kun je gaan genieten van je zwangerschap! :(:) :*

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:22

Raponsje schreef:
Ik ga komende week even experimenteren met drinken en eten.

Het probleem is dat ik normaal veel calorieen moet eten op om gewicht te blijven omdat een hoog spierpercentage heb. Ik eet nu echt bijna 1500 calorieen per dag minder omdat ik het gewoon echt niet weg krijg of binnen houd. Ook niet met mini maaltijden verspreid over de dag.
Dus alleen daar van ben ik al ontzettend slap en dan ook nog eens echte flinke pijn s'nachts waar ik steeds wakker van word en natuurlijk s'nachts wakker worden om weer naar het toilet te rennen.

heb je al een echo gehad? en wat zegt de verloskundige ervan?