De kracht van edelstenen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sachet

De kracht van edelstenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 16:06

Voor een hele tijd geleden kreeg mijn moeder voor haar verjaardag een douchepakket met daar in 2 edelstenen, een Amethist en een Aventurijn.
Mijn moeder gaf de Aventurijn aan mij en gaf de steen een opdracht zonder dat ik hier van wist.
Een tijdje later waren mijn klachten verdwenen en bleek dat de Aventurijn daar een goede werking op had.
Sinds dien draag ik altijd een Aventurijn en ben ik nooit meer in mijn oude gewoonte geraakt.
Hebben meer mensen dit meegemaakt?
Laatst bijgewerkt door Sachet op 26-01-13 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke1

Re: De kracht van edelstenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:08

Ben wel benieuwd wat voor klachten jij dan had en wat voor opdracht je moeder die steen gegeven heeft.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 16:10

Nynke1 schreef:
Ben wel benieuwd wat voor klachten jij dan had en wat voor opdracht je moeder die steen gegeven heeft.

Ik had last van angstaanvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:15

Sachet schreef:
Voor een hele tijd geleden kreeg mijn moeder voor haar verjaardag een douchepakket met daar in 2 edelstenen, een Amethist en een Aventurijn.
Mijn moeder gaf de Aventurijn aan mij en gaf de steen een opdracht zonder dat ik hier van wist.
Een tijdje later waren mijn klachten verdwenen en bleek dat de Aventurijn daar een goede werking op had.
Sinds dien draag ik altijd een Aventurijn en ben ik nooit meer in mijn oude gewoonte geraakt.
Hebben meer mensen dit meegemaakt?

Waaruit bleek dat? (zie dikgedrukt)

Ik ben blij voor je dat het voor jou werkt :) maar ben érg benieuwd naar de onderbouwing. Misschien had je namelijk in de tijd je teennagels wel roze gelakt, en gaf dát de verbetering. Bij wijze van spreken dan he :)

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 16:21

Ik droeg de steen destijds aan mijn ketting voor de 'mooi' dus eigenlijk zonder bij geloof.
Als ik zo terug keek vanaf het moment dat ik hem droeg ging het veel beter met mijn angsten al om het feit dat ik beter kon slapen.
Op mijn werk begon opeens iemand over die steen, waarom ik deze droeg.. Mijn antwoord was dus gewoon omdat ik hem mooi vond.
Op internet ben ik toen gaan googlen en kwam ik er achter dat deze steen dus voor o.a mijn klachten een goede werking heeft vanaf dat moment viel alles voor mij op een rijtje.

Dit is tevens de site: http://www.semoea.nl/edelstenen/aventurijn.html :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:23

Ja het is de werking van aventurijn :j
Als je nog iets over je stenen wil weten, je mag mij pb'en :)
(ik spaarde ze en heb nog boeken liggen.)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:17

Ik heb een tijd met een zwarte obsidiaan gelopen als halsketting.
Weet niet of het iets gedaan heeft, ik zat toen in een hele moeilijke periode. Draag hem inmiddels niet meer. Weet niet of het door de steen komt maar ik ben inderdaad heel diep gegaan en een soort opnieuw begonnen. En zie de dingen ook heel anders dan voorheen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 18:06

LZP -> MW

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:17

eclair98 schreef:
Ja het is de werking van aventurijn :j
Als je nog iets over je stenen wil weten, je mag mij pb'en :)
(ik spaarde ze en heb nog boeken liggen.)

nog een edelsteenfan *\o/*

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:30

Ik en eigenlijk wel heel benieuwd waarom edelstenen zouden moeten helpen bij klachten?
Wat maakt dat een edelsteen helpt?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:40

Als ik bij teveel edelstenen ben word ik duizelig en ontzettend misselijk zodra ik op'n paar meter afstand ben verdwijnt het allemaal weer.

Heel vreemd maar edelstenen hebben een grotere inpact dan dat sommige mensen beseffen.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:48

Maar weet je dan ook hoe dat komt? Wat er voor speciaals is aan een edelsteen dat dat gebeurt?

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:53

even van een website een helder antwoord geplukt.
Op het zintuigniveau trekt ons aan edelstenen en mineralen heel vaak het uiterlijk aan en laten ze een gevoel van verwondering ontstaan. Door onze bewustwording van deze verborgen schatten leren we onze fysieke wereld opnieuw kennen en waarderen.

Op energetisch niveau werken edelstenen en mineralen op een subtiele wijze aan het weer in beweging brengen van geblokkeerde psychische en fysieke energie. Stel u maar eens voor hoe zwaar u zich voelt op momenten dat u neergeslagen, moe, verveeld of vastgelopen bent in een situatie.

Ieder van ons heeft jammer genoeg gebieden in zijn of haar leven waar de energie geblokkeerd is. Dit kan welvaard, liefde, algemene gezondheid creativiteit etc betreffen. Deze blokkades drukken zich uit in ons fysieke lichaam. Plaatsen we nu kristallen op deze gebieden waar de blokkade zich uit of waarvan we weten dat de blokkade vandaan komt, zal hun hoge vibratie helpen de vibratie in dat specifieke gebied ook te verhogen.

Hoge vibratie wil niet zeggen dat u zich opgejaagd voelt. Als mensen opgejaagd zijn of hun zenuwen of ontstuimige gedachten willen kalmeren voor bv. een meditatie kunnen edelstenen helpen juist die kalmte te bereiken. Het belangrijkste doel van het toepassen van edelstenen en mineralen is het een energetische balans te bereiken en energiebanen te openen zodat een energiestroom hersteld kan worden.

bron: http://www.crystalquest.nl/pagina/faq.html#Q2

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:00

heb de site even gelezen.. ik geloof er eigenlijk wel in :o

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:03

Heb het stukje even gelezen, maar ik kan er niet uithalen waarom edelstenen dit doen, alleen maar wat ze doen, ben dus nog steeds benieuwd waarom ze dit kunnen.
Ik ben trouwens oprecht geïntereseerd en doel er niet op om mensen die hierin geloven belachelijk te maken.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:29

Elke edelsteen heeft zijn eigen energie trilling. Net zoals mensen elk hun eigen energie trilling heeft. Soms is een trilling bij ons verstoord, hier kan een edelsteen verbetering in brengen. Dan is het wel zaak de goede te vinden. ;)

Zelf loop ik veel met een zwarte toermalijn. Ik sta erg open en ben gevoelig voor negatieve energieën en straling van apparaten. Door de toermalijn heb ik daar veel minder last van.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:32

Ik spaarde vroeger ook edelstenen!
Heb er ooit een van mijn vader gekregen en daar is het mee begonnen. Heb een hele lange tijd stenen gedragen, maar geen idee of het ooit iets heeft gedaan.
Misschien moet ik het weer een keer proberen.
Daarbij komt dat ik een ''zweverige'' fase had, in die tijd heb ik ook een pendel gekocht. Mensen vonden het maar raar :P Maar ik hou er wel van. En ik geloof er ook in :)

*haalt haar bakje edelstenen onder het stof vandaan*

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:31

aikon schreef:
Elke edelsteen heeft zijn eigen energie trilling. Net zoals mensen elk hun eigen energie trilling heeft. Soms is een trilling bij ons verstoord, hier kan een edelsteen verbetering in brengen. Dan is het wel zaak de goede te vinden. ;).

wat de goede vinden betreft, daar kun je achterkomen door ze vast te houden (1 per x)
je voelt vanzelf aan welke de goede is.
mensen in een new age en spiritualiteit winkel kunnen je daar zeker mee op weg helpen.