Ontstoken talkgklier op hoofd. Wordt niks aan gedaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ROCHELLEx

Ontstoken talkgklier op hoofd. Wordt niks aan gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 18:43

Zoals jullie lezen, heb ik een aantal ontstoken talgkliertjes op mijn hoofdhuid tussen mijn haar.

Ben hiervoor nu al 2x naar de huisarts geweest, maar zij doen er niks aan. Terwijl ik toch al een aantal keer aan heb gegeven dat het gewoon een irritante 'pijn' is. Zelfs erover heen borstelen vermijd ik liever.

Wat zijn mijn rechten qua toch een behandeling willen? Is hier echt niks aan te doen, of moet ik wat meer doordrammen bij de huisarts om hen zover te krijgen voor verder onderzoek?

Ik wordt er gek van! -O-

JasmijnJoy

Re: Ontstoken talkgklier op hoofd. Wordt niks aan gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:45

Ik zou het niet weten.Mijn moeder had wel ooit een "puist" boven haar wenkbrauw.Hiermee naar de huisarts geweest, en die zei dat dit met een operatie eruit moest.Dit werd gewoon verzekerd.Ik denk gewoon doodrammen.En vragen wat je hieraan kan doen :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:01

Oei doodrammen zou ik sowieso niet doen hihi.. .Doordrammen kan je proberen. :)

Gewoon goed duidelijk maken dat je er echt LAST van hebt. Huisarts onderschat het misschien een beetje.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:03

Als ik er al 2x voor heen ben geweest, en de dokter zelf ook aangeeft dat ze flink ontstoken zijn.

Dan hoop ik dat hij het toch wel snapt dat ik er echt last van heb, toch?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:04

second opinion aanvragen.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:08

malih schreef:

Dat kan gewoon bij de huisarts?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:08

Ik zou vragen om een doorverwijzing naar dermatoloog, misschien doet die er wel iets mee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:11

Om te beginnen moet je je afvragen waarom je ontstoken talgklieren hebt op je hoofd. Heb je elders veel puistjes? Gebruik je medicijnen, zit je aan de pil?

Als jij een behandeling wilt, dan vraag ik me af of jij je voor kunt stellen wat die behandeling in zou kunnen houden. Stel dat je wel wordt doorverwezen naar een dermatoloog, weet je wat die dan gaat doen? Die gaat je misschien teershampoo voorschrijven, en dat is funest voor je haar en stinkt een uur in de wind.

Wat je zelf kunt doen is gaan kijken naar je shampoo. Wat gebruik je nu? Wissel je vaker of heb je een merk? Hoe vaak was jij je haar? Dagelijks? Om de twee dagen?

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:15

Op je strepen staan, net zo vaak naar de huisarts tot hij je idd doorverwijst naar dermatoloog. Doet hij dat niet? Je verzekering bellen voor doorverwijzing/second opinion.
Huisarts doet vast wel zijn best, maar zal op een dag meerdere mensen hebben met klachten die verzonnen zijn/hypochonders en mensen die vooral voor aandacht komen. Daardoor kunnen serieuse klachten onbedoeld worden afgedaan als onbelangrijk. Als jij er last van hebt, heb je recht op behandeling, tenminste zo zie ik dat.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:18

ROCHELLEx schreef:
malih schreef:

Dat kan gewoon bij de huisarts?

Ja gewoon naar een andere huisarts gaan. Mogelijk hebben ze meer artsen daar in de praktijk ?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:25

Cassidy schreef:
Om te beginnen moet je je afvragen waarom je ontstoken talgklieren hebt op je hoofd. Heb je elders veel puistjes? Gebruik je medicijnen, zit je aan de pil?

Als jij een behandeling wilt, dan vraag ik me af of jij je voor kunt stellen wat die behandeling in zou kunnen houden. Stel dat je wel wordt doorverwezen naar een dermatoloog, weet je wat die dan gaat doen? Die gaat je misschien teershampoo voorschrijven, en dat is funest voor je haar en stinkt een uur in de wind.

Wat je zelf kunt doen is gaan kijken naar je shampoo. Wat gebruik je nu? Wissel je vaker of heb je een merk? Hoe vaak was jij je haar? Dagelijks? Om de twee dagen?

Ik slik al dik 6 jaar dezelfde pil, en heb niet echt last van puistjes. Ik gebruik ook al jaaaaaaren de zelfde shampoo van Elvive en was mijn haar om de 2 of 3 dagen. Heel zelde om de dag, bijvoorbeeld als ik erg heb gezweet tijdens het sporten.

En ik gebruik geen medicijnen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:58

Begin eens met een andere shampoo? Ook al heb je jaren achtereen dezelfde gebruikt, ontstekingen kunnen ook een teken zijn van beginnende allergie. En het probleem met shampoo is dat ook de receptuur aangepast kan worden, zonder dat je dat perse te weten krijgt.

Al eens een babyshampoo geprobeerd, of een anti-roos shampoo?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:05

Doet de huisarts er letterlijk niks aan of heeft een evt, behandeling die je voorgesteld is tot nu toe nog geen effect gehad? Zijn wel twee verschillende dingen. Als je evt. op zoek bent naar ervaringen van anderen met hetzelfde kun je beter neerzetten welkde diagnose en evt. behandelingen je hebt gehad. Sowieso ben ik daar wel benieuwd naar. Huisartsen hebben het niet alstijd bij hun eerste indruk bij het goede eind, als een voorgestelde behandeling/ diagnose niet past dus gewoon teruggaan en dan kun je gezamenlijk verder kijken :)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:32

[quote="Allejandro"]Oei doodrammen zou ik sowieso niet doen hihi.. .Doordrammen kan je proberen. :)
quote]

Woeps!! :') Lekker agresief bezig ik! :evaw: :=