Kleren zitten slecht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JasmijnJoy

Kleren zitten slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 18:09

Hoi bokkers!
Voor degene die het hebben gezien, ja ik heb ent ook een topic geopend . :Y)

Maarja, ik had dus een vraag.
Ik ben 13 jaar, en heb vaak truitjes, t-sirts waar mijn taile veel te hoog zit.Of dat je weer net mijn bierbuikje ziet.
Ik kan gewoon bijna niks normaals kopen.Ik ben 1,60m kort.Ik heb maat S of soms XS ook vind ik mezelf nogal dik, breed of whatever.Maar iedereen zegt van niet.Nu weet ik dat mensen dat altijd zeggen, maar hou kan ik dit camoufleren in kleren?(Ik werk aan mijn buikje hoor,heb gewoon heel vaak vreetbuien, en dan eet ik opeens lang niks meer.) :') En ik vind dit gewoon heel irritand.Ook heb ik geen fortuin om uit te geven aan leren.Meestal gewoon C&A en die kleren pas/staan mijn lichaam gewoonweg niet.
Zijn er meer bokkers die dit probleem hebben?

Alvast bedankt! :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:27

Ik ben 1.75 en heb van shirtjes/hemdjes/jurkjes ook altijd XS en ik kan altijd prima slagen bij de H&M en ZARA, Vero Moda, Pieces etc. :) Ik weet niet of ze jou smaak kleding daar verkopen natuurijk, maar ik denk dat je bij de H&M al een heel eind komt.

kleinvosje

Re: Kleren zitten slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:29

Denk eens aan een maatje groter, daarin lijk je vaak slanker. Verder ook gewoon niet het korte modelletje willen kopen, maar voor een wat langer shirtje gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:29

Als de taille te hoog is is je truitje dus gewoon te klein ;) Je gaat er niet dood van om dan een grotere maat te kopen, dan zit het meestal juist mooier.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:31

XS of S en jezelf te dik vinden? En je bent 13? Zou ik me nog geen zorgen maken om je figuur. En die groeispurt komt nog wel. Wees blij met wat je hebt, want de lucht inschieten op die leeftijd is niet altijd even grappig!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:32

Ga eens wat winkels af. Tegenwoordig heb je veel leuke winkels die ook voor een kleiner budget kleding verkopen. Ook is het op dit moment uitverkoop waarbij je ook bij de wat duurdere winkels goedkoper kleding kan vinden.

Je bent daarbij in de groei en ik ga er vanuit dat je een buikje hebt en geen uitpuilende bierbuik haha. Dat is trouwens heel normaal ieder mens heeft een buikje alleen sommige hebben een iets grotere. Trouwens als je in een small of extra small past dan ben je echt niet dik of breed hoor!! Juist heel smal hoewel je waarschijnlijk wat vrouwelijke vormen aan het krijgen bent. Dat is heel normaal en daar moet je trots op zijn!

Ik denk dat het voor jou vooral belangrijk is om een positiever zelfbeeld te krijgen door naar je mooie dingen te kijken en jezelf te accepteren hoe je bent. Dan zul je vast zien dat de kleding wel mee valt en trouwens ook bij de C&A kun je hele leuke kleding krijgen!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 18:38

Cassidy schreef:
XS of S en jezelf te dik vinden? En je bent 13? Zou ik me nog geen zorgen maken om je figuur. En die groeispurt komt nog wel. Wees blij met wat je hebt, want de lucht inschieten op die leeftijd is niet altijd even grappig!

Ik wordt verlegen. :')
Ik heb tehoren gekregen van de ggd dat ik nog maar 3 tot 6 centimeter groei.

Bizzybijtje schreef:
Als de taille te hoog is is je truitje dus gewoon te klein ;) Je gaat er niet dood van om dan een grotere maat te kopen, dan zit het meestal juist mooier.

Nee, mijn taille zit vrij hoog vergeleken mijn vriendinnen.Dus in de kelren zit dit niet mooi.Ik lijk naar mijn mening juist dikker en blubberiger in een groter maatje. :')
Maar ik kan het proberen :)

Ayla schreef:
Ik ben 1.75 en heb van shirtjes/hemdjes/jurkjes ook altijd XS en ik kan altijd prima slagen bij de H&M en ZARA, Vero Moda, Pieces etc. :) Ik weet niet of ze jou smaak kleding daar verkopen natuurijk, maar ik denk dat je bij de H&M al een heel eind komt.

Ja zeker! Maar mag niet internet bestellen van mama xD En ze kan de stad niet aan vanwege astma.En met vriendinnen ben ik altijd heel onzeker, en koop ik het toch maar niet.

Thats_Me schreef:
Ga eens wat winkels af. Tegenwoordig heb je veel leuke winkels die ook voor een kleiner budget kleding verkopen. Ook is het op dit moment uitverkoop waarbij je ook bij de wat duurdere winkels goedkoper kleding kan vinden.

Je bent daarbij in de groei en ik ga er vanuit dat je een buikje hebt en geen uitpuilende bierbuik haha. Dat is trouwens heel normaal ieder mens heeft een buikje alleen sommige hebben een iets grotere. Trouwens als je in een small of extra small past dan ben je echt niet dik of breed hoor!! Juist heel smal hoewel je waarschijnlijk wat vrouwelijke vormen aan het krijgen bent. Dat is heel normaal en daar moet je trots op zijn!

Ik denk dat het voor jou vooral belangrijk is om een positiever zelfbeeld te krijgen door naar je mooie dingen te kijken en jezelf te accepteren hoe je bent. Dan zul je vast zien dat de kleding wel mee valt en trouwens ook bij de C&A kun je hele leuke kleding krijgen!

Ik koop daar meestal ook.Heel soms hebben ze er iets tussen zitten.Mijn vriendin en ik zagen hetzelfde shirtje en die hadden ze alleen in maat M.En die stond me echt afschuwelijk,en haar goddelijk. :O ( ik gunde het haar antuurlik wel hoor :j )

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:42

soortgenoot hier, maar dan 10 cm kleiner :') ik heb ook een buikje :') ik draag stakke broeken en wijde t-shirts en blousejes... en als ik het koud krijg een sweater-trui :j

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 18:46

Okee, gezellig! Ik draag niet graag wijde t-shirts.Dat is dus ook weer zo'n probleem :p

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:57

Zoek een iets wijder jurkje of shirt en draag een riem ter hoogte van je taille daaroverheen :j
Zo geef je een shirt dat niet helemaal mooi zit weer een mooie pasvorm!

Ik ben zelf ook behoorlijk klein en kleding zit al vaak te ruim. Met een riem los je dat leuk op ;)

Zoiets bedoel ik:
Afbeelding

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:36

Je hebt geen bierbuikje hoor :D
Dat zeggen ze bij mannen op iets oudere leeftijd die veel bier drinken en echt zo'n bolle buik hebben (al kunnen ze dat ook gewoon krijgen van teveel eten, het heeft niet per se met bier te maken).

Wat ik me afvraag; je hebt maat s/xs en vindt jezelf dik, je hebt het gevoel dat al je kleren stom staan en ook alles wat je past, en je zegt zelf al dat je heel onzeker bent. Is niet met name dat laatste het probleem? Je kan echt niet dik zijn met zo'n kledingmaatje en waarschijnlijk vinden andere mensen helemaal niet dat al jouw kleren stom staan. Zou het niet kunnen dat het allemaal wel meevalt en dat vooral je eigen onzekerheid je parten speelt? :(:)

Nog iets: in de OP zeg je dat je soms vreetbuien hebt en dan heel lang niets eet. Hoe ziet dat er precies uit? Hoeveel eet je tijdens een vreetbui en hoe weinig eet je als je 'niets' eet? (ik ga er tenminste vanuit dat je niet letterlijk niets eet in zo'n periode) Mag ook via pb :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:43

volgens mij valt het wel wat mee hoor, je bent 13 en als je in xs past ben je gewoon slank. zou oppassen, niet te veel lijnen dat komt over een jaar of 5 wel . voor je het weet ga je richting anorexia.
heb je een foto van een truitje of iets wat volgens jou raar valt zodat we het kunnen zien ? mischien kunnen we dan beter tips geven.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:46

heb net even in je profiel gespiekt, je buikje valt best mee hoor !

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:19

Het kan ook je leeftijd zijn.

Toen ik 11 / 12 / 13 was kon ik ook moeilijk kleding vinden omdat ik een beetje uit verhouding was.
Korte beentjes en mijn bovenlichaam was een stuk langer waardoor dingen vaak niet paste.
Mijn armen waren vaak te kort waardoor mouwen enorm lang werden, broeken zaten te hoog of juist te laag.

Is uiteindelijk weer goed gekomen.

Gewoon als je een dagje tijd hebt om te winkelen verschillende kleding stukken uit proberen wat het beste bij jou staat op dit moment.
Misschien inderdaad wat langere shirtjes die toch mooi getailleerd zijn.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:23

Cassidy schreef:

Haha even offtopic, maar om die zin moest ik toch wel even lachen ;$
ik ben 16 en 1.58 en groei niet meer en heb ook nog nooit een groeispurt gehad, dus niet iedereen krijgt die! ^^

Maar nu weer even ontopic, met maat XS of S kun je bijna niet superdik zijn? Ik zou je er inderdaad geen zorgen over maken..
Ik ben dus 1.58, 16 jaar en heb ook een buikje, maar ik slaag opzich wel redelijk met kleding, gewoon niet te veel 'strakke' kleding?
Van het merk Only verkopen ze de laatste tijd wel van die bloesjes/shirtjes achtig iets, die zijn erg leuk en daarin valt een buikje minder op!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 07:55

Oke bedankt iedereen!! :)
Ik voel me wel een stuk beter nu.Maar op school voel ik me dan ongemakkelijk enz.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 08:49