krampachtig gevoel in hand, hoe verlichten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

krampachtig gevoel in hand, hoe verlichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 22:33

Sinds gisteren heb ik vrij lastig gevoel in mijn linkerhandpalm, vooral bij mijn duim, soms trekt het gevoel wat hoger door naar mijn wijsvinger zeg maar.

Geen idee hoe dit komt, heb er nog nooit eerder last van gehad. Ik ben rechtshandig trouwens. Het gevoel doet me een beetje denken aan een pijnlijke spier na een kramp. Als ik mijn duim een beetje naar achter duw, verlicht dat het gevoel wel, maar ik kan moeilijk de hele dag door mijn eigen hand vast houden :p

Iemand een idee hoe ik de pijn wat kan terug dringen? Masseren helpt ook maar tijdelijk. Het doet niet echt pijn, het zijn geen steken ofzo, eerder een zeurdige pijn die erger wordt als ik mijn duim gebruik; en dat doe je natuurlijk constant..

saskiakefie

Re: krampachtig gevoel in hand, hoe verlichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:36

Haha dan pas besef je hoeveel bewegingen je maakt met je duim he :+ Ik weet niet wat het is trouwens lees even mee. Ik ken het wel in m'n kaak maar das gewoon als ik stress heb ga ik (onbewust) gespannen houden en dan krijg ik ook krampen

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 22:46

saskiakefie schreef:
Haha dan pas besef je hoeveel bewegingen je maakt met je duim he :+ Ik weet niet wat het is trouwens lees even mee. Ik ken het wel in m'n kaak maar das gewoon als ik stress heb ga ik (onbewust) gespannen houden en dan krijg ik ook krampen

Jeetje, dat doe ik ook! En wel zo hard dat mijn dokter eerst dacht dat ik tetanus had haha.. Ik heb weken niet kunnen slapen van de pijn, ben echt letterlijk meerdere keren met mijn hoofd tegen de muur geknald om er even vanaf te zijn. Ook daar hielp tegendruk geven een beetje, maarja, de hele dag je kaak plat knijpen is ook niet doenbaar :D
Ik heb er ook last van als het koud is, dan ga ik ook onbewust kei hard bijten.. Enige wat helpt, zijn spierverlammers. Heerlijk spul :D Maar ik kan ze alleen nemen als ik niet meer moet rijden, dus als ik met pijn wakker wordt heb ik pech. Spidifen werkte eerst heel goed, maar na een tijdje was ik die medicatie zo gewend dat ik er niks meer van voelde, helaas.

Heb momenteel mijn duim met een windel tegen mijn hand gebonden, zijn de bewegingen toch beperkt haha, maar ik heb morgen een sollicitatiegesprek en da's geen zicht dan, maar wil ook niet de hele tijd zitten handen knijpen, denken ze vast dat ik bloednerveus ben haha. Ach, half uurtje zal wel lukken :D

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 13:28

Niemand die een idee heeft? Ik ben deze ochtend wakker geworden zonder pijn, maar een half uur later al terug last gekregen, ondertussen heb ik wel de stal al gedaan e.d. dus misschien beetje te veel gedaan met dat hand..