Acne door B12 spuiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Acne door B12 spuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:55

Hallo allemaal,

Ik open een apart topic, omdat mijn acne niet komt door iets van binnenuit of door mijn leeftijd.
En hoop ook dat de mods dit topic niet sluiten.

Hier mijn verhaal. 1.5 jaar terug ben ik begonnen met B12 spuiten. En al gauw kwamen de eerste puistjes en pukkels. Daarbij zijn ze ook zeer pijnlijk. Ik heb van mijn huisarts al verschillende middeltjes gekregen. Waaronder ook de yasmin pil. Maar deze werkte niet voldoende. Waardoor ik het zeer zonde vond van mijn geld. En nu heb ik weer een zalfje gekregen. En merk niks na 6 weken.

Ondertussen word ik er gek van. Ik zit er onder. En ze doen gewoon zeer. De ene lijkt het op te knappen. Zodra ik een spuit zet is het weer mis.
Ik gebruik verder ook geen make-up en elke avond was ik mijn gezicht gewoon met een nat washandje.

Hebben jullie tips? Ik wil niet de rest van mijn leven er zo uit blijven zien :(

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:23

Waarschijnlijk ben je dan allergisch voor een van de bestanddelen van de spuit. Kun je je arts niet vragen om een ander merk?
Ik bleek allergisch te zijn voor het kobalt wat in de B12 spuit zat, kreeg allemaal jeukende bulten op mijn hoofd. Een ander merk zonder kobalt deed wonderen

Danique91

Re: Acne door B12 spuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:28

Ik moet zeggen ik krijg ook meer pukkeltjes.. Ik ben ook begonnen met B12 injecties, maar ik ben ook gestopt met de pil en heb een spiraal.. Dus misschien dat het daar van is, minder hormonen of misschien van die B12?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:44

Ik heb het ook van de B12, maar het is bij mij niet zo erg. Je kunt eens vragen om een ander soort B12, misschien dat dat helpt.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:24

Ik heb het ook heel erg gehad van de B12 injecties, je hebt twee soorten, ik was allergisch voor allebei. Het was kiezen tussen twee kwade, of overal (in mn gezicht) zweren, zoals je hebt bij een koortslip of puistjes. Dus toen maar voor de puistjes gegaan... het zijn andere puistjes dan gewone acne vind ik, ze doen inderdaad goed pijn. Heb nu via de homeopaat een ander B12 middel gekregen, daar heb ik nog af en toe wel wat puitjes van maar minder dan bij de injecties. Als je meer informatie wilt over dat product moet je maar even pb-en ;)