Het zit tussen mijn oren?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Het zit tussen mijn oren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 19:24

Ik open dit topic om even mijn gevoel kwijt te kunnen en in de hoop iemand die vinden die dit herkent en wellicht heeft gehad.

Sinds 15 december heb ik een vervelende pijn rechts onder in mijn buik. Deze pijn begon 's middags en werd steeds scherper naarmate de avond vorderde.
De dag hierna zijn we meteen naar de huisarts gegaan, deze dacht aan een blinde darm ontsteking, maar omdat ik verder geen koorts of andere symptomen had mocht ik weer naar huis en alles goed in de gaten houden. Ik ben die week niet ziek geworden oid, maar ben wel thuis gebleven van school omdat de pijn heel vervelend was en bijna altijd aanwezig was, was hij er niet dan had ik wel een ontzettend drukkend gevoel. Drie dagen later zijn we weer terug gegaan naar de dokter waarop ik meteen ben doorgestuurd naar het ziekenhuis om daar bloed te laten prikken, helaas kwam hier niks uit. Een halve week later ben ik weer naar de dokter gegaan omdat de pijn bleef aanhouden en ik hierdoor niet meer kon functioneren zoals ik dat wilde, concentreren op dingen werd vrij moeilijk. De dokter stak het toen op een verrekte spier.. Met die conclusie in mn achterhoofd weer naar huis en weer een week thuis gezeten, tot ik het in het weekend echt niet meer uithield en we naar de huisartsenpost zijn geweest. Hier bleek dat ik een blaasontsteking had, maar ook nu werd er niks in mijn darmen (want daar zit de pijn) gevonden. Antibiotica gekregen voor de blaasontsteking en zo gingen we weer een week verder. De pijn/het drukkende gevoel bleef aanwezig dus ben ik weer naar de dokter gegaan en heb ik laxeermiddelen meegekregen, met als doel mijn darmen eens goed leeg te maken en te kijken of dit hielp. Mijn dikke darm is namelijk constant gevuld, zonder echte reden.
Ik heb twee weken lang de laxeermiddelen geslikt, zonder resultaat. Mijn darm bleef gevuld en de pijn bleef. Vandaag ben ik daarom weer naar de dokter gegaan en die zei doodleuk: "We kunnen niks voor je doen, je beeld je die pijn waarschijnlijk in. Je buik is dus een zwakke plek en dat merk je wanneer je gestresst of drukt bent"
Ik was echt met stomheid geslagen, hoe kan ik me zoiets nou meer dan een maand indenken? :?
Mijn ontlasting is gewoon al die tijd goed geweest, dus ik heb geen last van obstipatie oid.

Zijn er Bokkers die zoiets als dit herkennen?
Morgen gaat mijn moeder nog eens bellen met de dokter, want we vinden dit wel een erg rare conclusie.

Chaos

Re: Het zit tussen mijn oren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:28

Ja, ze wimpelen mij ook altijd af. :P

Maarre. Evt. een andere HA vragen ernaar te kijken?

Ik heb overigens ook altijd pijn waar jij het noemt. Dit is nu sinds een jaar of 4/5 dus ik ben de steken inmiddels gewend. Heb eens osteopathie gehad en hij duwde toen op of ter hoogte van mijn blinde darm en ik ging echt door de grond.

Maar zolang er geen ontsteking zit is het voor de HA weinig aan om het te onderzoeken ofzo? IIG moest ik er maar mee om leren gaan, en dat gaat best goed. Toevallig vanmiddag nog heel pijn gehad, maar gelukkig zakt het ook weer af nu naar 30min.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat het bij mijn darmen wegkomt. Heb ook spastische darm bij vreemd voedsel enzo dus het zal allemaal wel samenhangen...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:21

Ik heb een aantal maanden een overklaarbare pijn in de rechter onderbuik rondgelopen. Na bijna een jaar weten we nu wat het is en dat het te behandelen is. Ik blijk acnes te hebben (een zenuw in de buikwand die klem zit)

Maar artsen zeggen op dat gebied al snel het zit tussen je oren volgens mij

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:24

Dit heb ik ook gehad. Het zou psychisch zijn dat ik steeds zo moe was. Bleek ik pfeiffer te hebben -O-

Uiteindelijk (en dan bedoel ik: na drie jaar) heb ik de huisarts wat nadrukkelijker gevraagd om me door te verwijzen. Ik was echt boos.

Succes TS, en beterschap.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 08:53

Nja ik wil toch wel kijken of er niet een oplossing voor is, want ik kan me er gewoon slecht door concentreren enzo..

Marlies, hoe zijn ze daar bij jou achter gekomen?

Jij ook beterschap Koper, heb je dan drie jaar met de nasleep van pfeiffer gelopen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:00

Nee het duurde 3 jaar voordat het überhaupt aan het licht kwam. Dat was november 2008. De nasleep duurt nog steeds voort :=

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:15

Wat vervelend zeg! Maar helaas wel herkenbaar...
Ik heb bijna een jaar rondgelopen met pijn aan de linkerkant van mijn buik. De huisarts dacht in eerste instantie aan mijn milt en daarom werd ik met spoed doorgestuurd naar het ziekenhuis voor foto, echo en bloedprikken. Daar kwam niets uit. Vervolgens meerdere malen bij de huisarts geweest met steeds dezelfde boodschap, kijk het maar weer een paar weken aan, het lijkt niet ernstigs. En neem maar paracetamol tegen de pijn (wat natuurlijk voor geen meter hielp). Ook nog een keer urine onderzoek gedaan, waar ook niets uit kwam. Ondertussen kon ik ook niet meer normaal functioneren vanwege de pijn, ik had continue een pijnlijk drukkend gevoel in mijn linkerzij. Om een lang verhaal kort te maken... ik heb verschillende artsen en ziekenhuizen gezien, allerlei medicatie geprobeerd (tot een zenuwverlamming aan toe) en niets hielp. Toen ik de paardenfysio die mijn paard kwam masseren mijn verhaal vertelde, kreeg zij het idee dat het met mijn spieren te maken zou kunnen hebben. En als dat zo was, zou zij mij kunnen helpen. Dat vond ik wel het proberen waard. Dus zo gezegd zo gedaan en in drie behandelingen (massages) heeft zij mij grotendeels van mijn pijn af kunnen helpen. Het bleken dus inderdaad mijn spieren te zijn. Hoe het is gekomen is nog een raadsel, maar ik ben blij dat ik nu nagenoeg pijnvrij door het leven kan. Ik kan er nog steeds niet bij dat de doktoren nooit op het idee zijn gekomen om naar mijn spieren te kijken. Dus hier blijkt maar weer, blijf zelf doorvragen en actie ondernemen, want de oplossing komt vaak niet vanzelf.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:18

Zo ben ik ook al 5 jaar bezig. Spastische darm zeggen ze..

En de medicijnen die werken krijg ik nou net helaas niet weg, en nu? Probeer dit maar, probeer dat maar.. Ondertussen eet ik al bijna geen aardappelen meer, want dan kan ik echt niet meer lopen..

SanneeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:21

Heel herkenbaar dat ik ongeveer 12 jaar oud was hebben ze na verschillende onderzoeken prikkelbaar darm syndroom geconstateerd. Het is jaren goed gegaan maar sinds ander half jaar weer hele erge last. Na medicijnen, laxeermiddel, vezel zakjes, maag onderzoek en een darm onderzoek geen stap verder. Ik hou me al aan het dieet dat ik moet volgen en eet gezond. de huisarts zegt dat die niks meer kan doen en ik maar naar een diëtisten moet gaan dus vanmiddag de eerste afspraak. Darmen zijn heel erg lastig. Misschien kan je eens 2 weken proberen ze min mogelijk kruiden, uien, prei, mandarijnen, sinaasappelen en wit brood te eten. Wie weet helpt het iets. Dat zijn namelijk dingen die je darm gevoelig maken. Ik heb waarschijnlijk nog niet alles neer gezet kijk anders even op internet. Bij ieder persoon is het weer anders het enige wat je kan doen is uitproberen. Of als de pijn toch blijft aanhouden misschien vragen voor een darmonderzoek?

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:29

...sorry weggehaald

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:34

Heel herkenbaar dit..
Loop al 8 jaar met deze klachten rond.. heb diverse afdelingen gezien van het ziekenhuis en verschillende artsen..Allemaal kunnen ze niks vinden.

Nu weet ik dat ik last heb van een spastische darm.. maar daarvan weet ik hoe het aanvoelt. En dat zijn niet de klachten die ik al zo lang heb.

Heb het ondertussen ook opgegeven om naar de dokter te gaan.

Laatste arts dacht ook eventueel aan endometriose.. maar die vind de kans minimaal bij mij omdat ik de leeftijd er niet voor heb ( 22 ) ( sinds wanneer maakt leeftijd wat uit? >;) je krijgt het, of je krijgt het niet..)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:37

xTammyy schreef:
Marlies, hoe zijn ze daar bij jou achter gekomen?

Er is heel vaak bloed geprikt, altijd normale waardes. 2x een echo van de buik, geen bijzonderheden. Colonscopie, geen bijzonderheden. Pijnstillers (paracetamol i.c.m. diclofenac) werkte niet. Duspatal( voor pds) deed niets. Toen ging er een belletje rinkelen bij de mdl-arts, hij stuurde mij door naar de pijn poli.
Daar een injectie gehad, die maar even werkte. Daarom door gestuurd naar het MMC waar na nog een injectie nu definief de diagnose acnes is gesteld. Heb gisteren weer een injectie gehad en moet over 2 weken terug. Als deze spuit ook weinig tot niets doet moet ik onder het mes :\

Acnes is heel makkelijk te herkennen......als je er maar aan denkt. Het is een vergeten oorzaak van buikpijn zeg maar.

De belangrijskte kenmerken zijn toch wel pijn die letterlijk met 1 vinger is aan te wijzen, en pijn die verergerd bij inspanning.

Misschien heb je wat aan deze link? www.buikpijn.nl

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:56

Vind het wel heel fijn dat ik dus niet de enige ben..

Gister heeft mijn moeder met de dokter gebeld en ben nu doorgestuurd naar een internist in het ziekenhuis.
Dokter wilde het eerst ook weer steken op andere dingen, maar moeders is het ook een beetje zat op deze manier.

Marlies, ik ga je link bekijken, dankjewel :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:58

Jemig lekkere huisarts is dat :') Al ga ik met een pukkel naar mijn huisarts krijg ik volgens mij nog een middeltje mee :=

Gelukkig dat je nu naar een internist kan..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:12

Tja herkenbaar,, zo'n dokter..
Laat je niet wegjagen hé! neem je eigen lichaam serieus het zit echt niet tussen je oren!

Zoek desnoods een andere dokter, die niet zo makkelijk is.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:19

Inderdaad, heel herkenbaar..
Ik heb ook al sinds mijn 15e (ben nu 18) last van mijn darmen. En werd élke keer weer weggestuurd dat de HA er niks aan kon doen, ff paracetamolletje slikken en klaar..
Nou ik heb zo lang gezeurd en aangedrongen dat ze me eindelijk doorverwezen naar het ziekenhuis, naar de kinderarts, daar hebben ze echt hun best voor me gedaan, ze hebben me op heel veel getest, heb een echo gehad etc etc, helaas weten we nu nóg niet wat het is, maar ze hebben tenminste hun best gedaan. We blijven nu denken dat het spastische darmen zijn.

Ik hoop voor jou, dat er wel wat gevonden wordt en dat er wat aan gedaan kan worden! sterkte!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 11:31

Ik zou het liefst ook bij een andere huisarts gaan, maar weet niet wat de mogelijkheden daar in zijn...

Hoop nu in ieder geval dat de internist er serieus naar gaat kijken.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:02

merel40

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:35

xTammyy schreef:
Ik open dit topic om even mijn gevoel kwijt te kunnen en in de hoop iemand die vinden die dit herkent en wellicht heeft gehad.

Sinds 15 december heb ik een vervelende pijn rechts onder in mijn buik. Deze pijn begon 's middags en werd steeds scherper naarmate de avond vorderde.
De dag hierna zijn we meteen naar de huisarts gegaan, deze dacht aan een blinde darm ontsteking, maar omdat ik verder geen koorts of andere symptomen had mocht ik weer naar huis en alles goed in de gaten houden. Ik ben die week niet ziek geworden oid, maar ben wel thuis gebleven van school omdat de pijn heel vervelend was en bijna altijd aanwezig was, was hij er niet dan had ik wel een ontzettend drukkend gevoel. Drie dagen later zijn we weer terug gegaan naar de dokter waarop ik meteen ben doorgestuurd naar het ziekenhuis om daar bloed te laten prikken, helaas kwam hier niks uit. Een halve week later ben ik weer naar de dokter gegaan omdat de pijn bleef aanhouden en ik hierdoor niet meer kon functioneren zoals ik dat wilde, concentreren op dingen werd vrij moeilijk. De dokter stak het toen op een verrekte spier.. Met die conclusie in mn achterhoofd weer naar huis en weer een week thuis gezeten, tot ik het in het weekend echt niet meer uithield en we naar de huisartsenpost zijn geweest. Hier bleek dat ik een blaasontsteking had, maar ook nu werd er niks in mijn darmen (want daar zit de pijn) gevonden. Antibiotica gekregen voor de blaasontsteking en zo gingen we weer een week verder. De pijn/het drukkende gevoel bleef aanwezig dus ben ik weer naar de dokter gegaan en heb ik laxeermiddelen meegekregen, met als doel mijn darmen eens goed leeg te maken en te kijken of dit hielp. Mijn dikke darm is namelijk constant gevuld, zonder echte reden.
Ik heb twee weken lang de laxeermiddelen geslikt, zonder resultaat. Mijn darm bleef gevuld en de pijn bleef. Vandaag ben ik daarom weer naar de dokter gegaan en die zei doodleuk: "We kunnen niks voor je doen, je beeld je die pijn waarschijnlijk in. Je buik is dus een zwakke plek en dat merk je wanneer je gestresst of drukt bent"
Ik was echt met stomheid geslagen, hoe kan ik me zoiets nou meer dan een maand indenken? :?
Mijn ontlasting is gewoon al die tijd goed geweest, dus ik heb geen last van obstipatie oid.

Zijn er Bokkers die zoiets als dit herkennen?
Morgen gaat mijn moeder nog eens bellen met de dokter, want we vinden dit wel een erg rare conclusie.

hoi,

ik heb echt precies het zelvde!!!
alleen dan heb ik de likerkand

ik heb een heel vier poedertje gekregen en dat helpt..
meschien moet je dat even vragen bijde husarts

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:01

ik heb PDS en heb ook dit soort klachten, kijk even in het Spastische Darm Topic op [MW] :)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:09

Heb jij wel uitgebreide inwendige en uitwendige echo's gehad?!!

Ik herken je pijnklachten en je omschrijving.
Het gevoel alsof je vreselijk aan de diarree moet maar er komt niks, of alles is normaal. En de pijn gaat niet weg.

Gelukkig werd ik door mijn huisarts meteen naar de eerste hulp gestuurd. Hele dag in het zkh geweest voor onderzoeken. Geen blinde darm, geen blaasontsteking.
Maar wat wél?
Cysten!! Een hele grote cyste aan mijn eierstok was de boosdoener.
Die zat er waarschijnlijk al jaren en was gaan draaien. Vandaar
Dat het zo'n pijn deed. Ben meteen die week nog geopereerd en heb nergens meer last van.
Nou ja, nergens van, van muggen en van koude voeten, bussen die laat zijn en sacherijnige mensen... maar niet van die pijn!!!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:13

Ik heb/had precies hetzelfde!

Augustus 2011 kreeg ik ontzettende pijn rechts thv de blinde darm. Die ochtend naar de HAP geweest en daarna doorgestuurd naar de EHBO. Moest de volgende dag terug komen, had ook nog een echo gehad. Konden niks vinden. Toen zeiden ze dat het een blaasontsteking was en daar kreeg ik antibiotica voor. Tot op de dag van vandaag vind ik het heel raar dat het een blaasontsteking was want ik heb die wel eens vaker gehad en dat voelde toch echt heeeeeel anders! Nu heb ik nog regelmatig stekende pijn op dezelfde plek maar dat is na een dag weer weg. Heel vreemd dus.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:54

Weer bedankt voor de reacties :)

Mirere, ik heb niet echt het gevoel alsof ik naar de wc moet, vind het vrij lastig om het echt in detail te beschrijven.
Wat fijn dat jij van je pijn af bent!

Fjordjes, jij ook al zulke vage klachten en ook een blaasontsteking! Had jij je urine ook laten controleren dan? Daar zat bij mij namelijk bloed in, vandaar dat ik er antibiotica voor kreeg.

Ik ben alleen nog maar door mijn huisarts onderzocht, die wat gevoeld, geluisterd en geduwd op mijn buik heeft. Maar dan voel je dus alleen 9 vd 10 keer een gevulde darm en dat is het. Duwen doet ook geen pijn ofzo, mn eierstokken zijn het ook niet want heb ook een vaginaal onderzoek gehad. Hoop dat de internist snel wat laat horen, heb vandaag ook weer ontzettend veel last gehad :\

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 23:07

Nou ik moet 18 februari naar de internist.. Ben benieuwd!

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 08:05

Ik loop al 2 jaar met precies dezelfde klachten. Talloze echo's gemaakt, bloedprikken en zelfs een MRI-scan, maar verder dan 'spastische darm' komen ze niet. Ik heb dagelijks pijn en kan
zelfs precies de plek aanwijzen waar de pijn zit.