Keratine behandeling; ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutch

Keratine behandeling; ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 23:08

Beste Bokkers,
Naar aanleiding van een site die ik heb bekeken over 'keratine behandelingen voor je haar' open ik dit topic.
Ik ben benieuwd naar mensen die dit al een keer hebben ervaren en hoe je haar er voor & na uit zag..
Het schijnt dus voor futloos,beschadigd,geblondeeerd haar zo goed te werken dat het net lijkt alsof je er nooit iets aan hebt gedaan..

Wie heeft dit ooit gedaan?
Voor en nadelen?
Goede salons??

Ik heb het over dit: http://www.beautyjournaal.nl/wp-content ... eratin.jpg

Alvast bedankt,

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:39

Zelf niet gehad maar een vrouw die tegelijk met mij bij de kapper zat wel. Ze had zwaar beschadigd overprocessed haar en het werd echt prachtig! Mooi glad glanzend haar dat niet pluisde. Maar ik heb natuurlijk geen idee hoelang haar haar goed bleef zitten. Denk dat het ook heel erg van de kapper afhangt en hoe je zelf je haar verzorgt na de behandeling.

Edit: zie nu de foto's, het haar van deze vrouw zag er erger uit dan deze before foto's, het resultaat was wel vergelijkbaar.
Laatst bijgewerkt door Dee_Es op 24-01-13 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:41

Oh dat wil ik ook wel!!
Iemand een idee hoe duur dat is?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:41

Ik heb het gedaan, 1 maand plezier van gehad, speciale shampoo's gebruikt daarna dus daar lag het niet aan. heb 225,00 betaald (inclusief shampoo en conditioner t.w.v. 50,00)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:43

Duur! Geen idee hoeveel. Ze zijn er ook lang mee bezig. (200euro voor lang haar?)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:44

Holy oliebol, laat maar _O- Dik 200 euri neertellen voor een maandje mooi haar?!

Collie2008

Re: Keratine behandeling; ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:15

Het hoort 3 mnd te zitten

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:14

Ik heb het ook gedaan, maar zou het niet nog een keer doen.

In het begin zag het er mooi uit, een beetje net zoals op de plaatjes. Maar dat was helaas voor even... het bleef echt niet lang zitten, terwijl ik netjes de speciale bijbehorende shampoo + conditioner + serum had gebruikt. :(
Ik heb ook iets van 250 eu betaald en voor dat geld had ik er veeeeel meer van verwacht.

Nee, ik zou het je dus niet aanraden, tenzij je echt geld te veel hebt :D

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:30

Kijk eens op vakantieveilinge, voor een stuk minder!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:26

Ik heb het ook gedaan. Maar mijn haar was zo gezond dat het niet eens goed introk enz. :') Mijn zus had echt heel erg beschadigd haar (kappers willen niet eens meer met haar haar werken :')) en daarbij hielp de keratine erg goed!

Het duurt wel echt ontzettend lang en ik zou het niet zomaar nog een keer doen om die reden.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:57

Als je op internet zoekt kom je veel ervaingen tegen van vrouwen die na 2 a 3 keer ernstige haaruitval kregen. Ik zou deze behandeling daarom nooit ondergaan!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 22:00

Colway schreef:
Ik heb het gedaan, 1 maand plezier van gehad, speciale shampoo's gebruikt daarna dus daar lag het niet aan. heb 225,00 betaald (inclusief shampoo en conditioner t.w.v. 50,00)

Jeetje en daarna werd het weer hetzelfde?
Ik ga 250 euro betalen, inclusiefr shampoo's condioners etc.. heb zaterdag een afpraak!!
ben benieuwd hoelang het bij mij blijft zitten..

dit is de salon waar ik het doe:http://www.mooi-groesbeek.nl/

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:16

Ben benieuwd!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 07:40

Is wel een goede salon bondutch... Ik heb zelf erg krullend haar wellicht dat het bij stijl haar makkelijker pakt en blijft zitten? Laat je het even horen?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 07:51

Voor dat geld zou ik het af laten knippen :o

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 08:52

Nou inderdaad, dan maar kort haar :')
Maar serieus, als je je haar goed verzorgt ziet het er toch net zo uit als op de "na" foto's?
Ik was het 3x per week met goede shampoo, elke dag even een borstel erdoor en verder geen troep erin en mijn haar komt toch aardig in de buurt van de "na".
Daar zou ik toch geen 225 euro voor betalen, sorry.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 11:57

Ik ga er nu heen, ben benieuwd!!

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:00

En hoe is het geworden?
heb je een voor en na foto?

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 09:36

Zo ben ik weer..
Had om half 2 een afpraak gisteren, en was er rond kwart over 1. Heel mooi salon, klein met 2 stoelen en 1 wastafel, in een soort fitnesscentrum. Kreeg meteen lekkere cappuccino (ook niet geheel onbelangrijk ;) ).. En moest eventjes wachten. Om half 2 was ik aan de beurt, en vroeg ze me waarom ik hier was, en de belangrijkste punten die verbeterd moeten worden van mijn haar.. Toen mocht ik naar de wastafel komen, en werd mijn haar 2x gewassen met een slechte shampoo (waardoor mijn haar schubben open gingen staan) en zij kon zien hoe mijn echte haar eruit zag (slag en pluizig)..

Toen ze dat had bekeken, gingen we beginnen met de keratine behandeling, er word stukje voor stukje je haar ''geverfd'' met een soort bananen ruikend middeltje, en niks word overgeslagen, echt stuk voor stuk helemaal ingevet als ware.. Ondertussen geeft ze ook 100 verschillende tips, die ik niet allemaal hebt onthouden maar er zaten echt een paar goede bij!!

Dit duurde ongeveer een uur, toen alles erin zat mocht het even intrekken en daarna werd het gefohnt.
Dit duurde behoorlijk lang omdat alles vet en nat was, en dan duurt het wel even voordat het droog is.
Toen dat gebeurd was ging ze weer stukje voor stukje me haren 'stylen'met een styltang, zodat de kertine in mijn haar werd 'bevestigd'.. Dit is soms best pijnlijk want dat gaat ook weer stukje voor stukje, en op een gegeven moment ben je het wel echt beu dat ze aan je haren zitten! ;)

Ook dit was klaar, werd er met de koude stand van de fohn mijn haren afgekoeld, en daarna mocht ik naar de wasbak voor het eindresultaat!!!!!!!! Alles uitgespoeld, gewassen met shampoo en maskertje erin en nu voor de spiegel en afwachten tot het droog word..

Ik heb vanmezelf slag in me haar, en die is er helemaal uit! Het was prachtig, glanzend,zacht en ontzettend mooi.. Ze heeft het niet eens hoeven stylen met een stijltang(!) Mijn punten zijn super bijgekomen, mijn uitgeblondeerde haar is als nieuw. Ik ben nu net wakker en na een nachtje slapen is het nog steeds super stijl..

Ik kreeg nog een shampoo en een conditioner mee speciaal met keratine erin, en ik heb een masker erbij gekocht! Goed behandeld,proffesioneel,hele aardige vrouw,toont ook echt interesse in je! En je hebt je eigen prive-afspraakje :)!

Die mevrouw is personal stylist,en doet ook met modeshows modellen stylen.

Een paar tips die ik nog heb onthouden:

- Styl je haar op maximaal 170 graden.
- Na een masker altijd een conditioner doen, zo blijft de masker beter in het haar zitten
- als je in chloor/zeewater gaat zwemmen vantevoren je haren nat maken, zo zijn je haren al 'gevoed'' met normaal water en kan er niks meer anders bij.
- Voordat je een masker/conditioner aanbrengt wring zoveel mogelijk water uit je haren, dan pakt de conditioner het beste, anders zit het al 'vol'met water..
- Gebruik altijd een conditioner, dit heeft met de PH-waarde in het kraantwater te maken, voor de verlaging hiervan..

Ik zeg doen :-)!

KittyKatRaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 07:55

Goedemorgen VonDutch,

Na je bericht te hebben gelezen was ik er benieuwd hoelang het resultaat is gebleven en of je het nog een tweede keer zou doen?

Ik hoor graag van je!

Liefs,
Soraya

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 08:41

Hi Soraya,
Het resultaat is lang gebleven! Nu ismijn shampoo op, dus moe ik een nieuwe gaan aannschaffen en misschien een nieuwe behandeling.. :)

KittyKatRaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 08:48

Hi VonDutch,

Bedankt voor je reactie. Ik zit erover na te denken om mijn haar ook met keratine te laten behandelen. Bij welke salon heb jij je haar laten behandelen? Weer je toevallig ook wel merk zij gebruikte?

Grt,
Soraya

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 17:09

Hallo Soraya,

Asjeblieft! Ik heb mijn haar bij http://www.mooi-groesbeek.nl/ laten behandelen.. Kijk maar eens op de website, daar staat alles op!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:16

:=
Warboel schreef:
Nou inderdaad, dan maar kort haar :')
Maar serieus, als je je haar goed verzorgt ziet het er toch net zo uit als op de "na" foto's?
Ik was het 3x per week met goede shampoo, elke dag even een borstel erdoor en verder geen troep erin en mijn haar komt toch aardig in de buurt van de "na".
Daar zou ik toch geen 225 euro voor betalen, sorry.

Ik heb hetzelfde.. Ben overgestapt op shampoo zonder siliconen, parabenen en kleurstoffen en mijn haar is ontzettend opgeknapt.
Vind het wel een hoop geld. :=