Boerenkool met schoonmaakazijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Boerenkool met schoonmaakazijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:27

Owjeej!!
Heb net een heerlijk bordje boerenkool gegeten. Ik doe altijd een scheutje azijn over de boerenkool... Alleen stonden de gewone azijn en de schoonmaakazijn naast elkaar in het kastje....
Voelde mij kiplekker totdat ik zag wat ik zojuist gegeten had... Ben er nu toch wel naar van!
Probeer de huisartsenpost te bereiken maar kom er maar niet doorheen. Dus voor jullie allemaal gaan roepen dat ik geen topic moet openen maar de HAP moet bellen, dat doe ik al. Ondertussen mensen die mij gerust kunnen stellen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:28

Tja, je voelde je pas ziek nadat je het hebt gezien := als het erg was, merkte het bij de eerste hap al.
Maar wat staat er op de verpakking? Het is zuurder, dus even goed veel water drinken. Zal wel loslopen joh :) helemaal omdat je maar een beetje hebt gebruikt. Dus gewoon water blijven drinken!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-01-13 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Boerenkool met schoonmaakazijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:29

Zit het niet tussen je oren? Ik kan ook heel ziek worden van iets zodra ik weet dat het niet meer goed is :') Terwijl ik er eigenlijk niet ziek van word ;) Maar goed dat je de HAP belt hoor :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:29

Het is alleen zuurder, bij de keuringsdienst van waarde hebben ze het geloof ik een keer behandeld en zo'n man nam ook gewoon een slok schoonmaakazijn :)
Je hebt niet 1 met een speciaal geurtje?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:30

De gifwijzer zegt: 1 glaasje drinken, niet braken.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:31

Ja daar staat dat je contact met de HA moet opnemen... Dus dat doe ik nu.... Voel me ZO dom!
Oh jullie reacties stellen mij wel gerust!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:31

Ik, heb even gegoogeld op "schoonmaak azijn eten" en kwam de volgende info tegen:
( waarbij ik nu al kan zeggen: je hebt het erg verdund gegeten, kennelijk geen last... dus het zal wel meevallen):

Vraag
Wat moet ik doen als mijn kind een slok schoonmaakazijn heeft gedronken?
Wat is schoonmaakazijn?
Schoonmaakazijn is een oplossing van ongeveer 8% azijnzuur in water. Het wordt onder andere gebruikt om kalkaanslag te verwijderen.

Als uw kind een slok schoonmaakazijn neemt, raken de slijmvliezen geïrriteerd en voelt het een scherp, branderig gevoel in de mond, keel en slokdarm. Daarom zal een kind niet snel een slok schoonmaakazijn doorslikken.

Hoe ernstig?
Schoonmaakazijn heeft een etsende werking op de slijmvliezen. In mond, keel en slokdarm kan schoonmaakazijn plaatselijke beschadigingen en in ernstige gevallen zelfs een plaatselijke, blijvende vernauwing van de slokdarm veroorzaken.

Doen
Laat uw kind de mond spoelen met water en het spoelwater uitspugen. Geeft het vervolgens een of meerdere glazen water te drinken om het zuur te verdunnen. Ga daarna naar het ziekenhuis om de ernst van de schade te laten beoordelen.

Niet doen
Niet laten braken. Als braaksel in de longen terechtkomt, geeft dat nog veel meer schade.
Geactiveerde kool geven heeft geen zin.

Dr. Ed Pennings - Toxicoloog van de Gifwijzer

De Gifwijzer® is te koop bij uw apotheek. en kunt u nu downloaden als applicatie voor de iPhone en Android smartphones. Dat moet een hele geruststelling voor zorgzame ouders zijn. Met de Gifwijzer® hoeft u niet in paniek te raken. De applicatie heeft een uitgebreide lijst met gevaarlijke en giftige stoffen en zo’n zestig foto’s van giftige planten. In één oogopslag ziet u op de display of een bes, plant of stof giftig is en wat u in dat geval moet doen. De prijs is € 3,99.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:32

Hoef je niet voor te bellen hoor, gewoon water blijven drinken :) verdunt snel!
Als je er last van had gehad, had je er direct al last van gehad en niet pas na het zien van de verpakking.
Besef goed dat je het niet puur op hebt gedronken immers! :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:33

Het gaat maar om 1 scheutje, lijkt mij iig niet dat TS meer azijn dan boerenkool op dr bord heeft. Anders had ze het direct al wel geproefd :)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:39

Ben ik de enigste die zich afvraagt waarom schoonmaakmiddelen naast etenswaren worden bewaard? :=

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:55

Heb inmiddels contact gehad en inderdaad veel water drinken om het te verdunnen. Pfff schrok er wel van! Schaamde mij ook doen ik mijn geboortedatum door moest geven, haha!
Ja mandy R je hebt gelijk, is ook dom!!!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:56

En 1 van die flessen heeft inmiddels een andere plaats gekregen? ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:56

Nienke89 schreef:
Heb inmiddels contact gehad en inderdaad veel water drinken om het te verdunnen. Pfff schrok er wel van! Schaamde mij ook doen ik mijn geboortedatum door moest geven, haha!
Ja mandy R je hebt gelijk, is ook dom!!!

Troost het je dat ik vanmiddag in de haast een slok mondwater doorslikte ipv uitspuugde? :o nee, ik bel daar geen dokter voor hoor :D weet zelf hoe ik moet handelen. Maar god, wat deed dat zeer :') moest mijn best doen om niet over te geven, anders kreeg ik het nóg een keer door de slokdarm...

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:04

Haha, jemig dat moet idd ook pijn hebben gedaan!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:06

Oooo dat deed het ook zeker; alles zette even goed op en veel slijm! Echt vreselijk :') na 4 glazen water was het gelukkig een stuk beter! Volgende keer neem ik echt even de tijd om mijn mondwater te gebruiken haha

Ach, voordeel is wel; het overkomt je geen tweede keer!

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:10

Nou idd mij ook niet, fles schoonmaakazijn staat idd inmiddels ergens anders

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:48

Oops..daar was ik ook spontaan beroerd van geworden hoor :P
Ik heb de azijn bij de kruiden etc in het kastje staan..want of je nou uit 89 of 77 komt, mij had het anders ook kunnen gebeuren hoor :P