instap bad best wel duur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

instap bad best wel duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 19:34

Ik heb net Practicomfort aan de lijn gehad over een instap bad, dus een bad met een deur er in.Tussen de 4000 en de 7000 euro, dan is het in 1 dag geplaatst. Is dat de normale prijs of kan het ook voor minder? Het is voor mijn moeder die krijgt binnenkort een nieuwe heup.Ze vertelde dat het goed geplaatst moet worden anders gaat de deur uit het lood.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:38

Onder de douche en een speciaal krukje neerzetten. Veel goedkoper.

Eleionomae

Re: instap bad best wel duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:41

Volgens mij kun je idd beter gewoon een klapstoel laten plaatsen onder de douche door het plaatselijke hulpmiddelen centrum. Dat zie ik bij de meeste clienten die een nieuwe heup of knie krijgen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:43

Met een nieuwe heup kan je binnen korte tijd je been weer prima opheffen om in een bad te stappen hoor. In het ziekenhuis worden ze de dag na de operatie al in de stoel geholpen, dus een hoek van 110 graden kan er makkelijk worden gehaald.
Tot die tijd plastic stoeltje onder de douche en zo'n antislipmat op de grond.
Hiervoor hoef je echt geen duur instap bad aan te schaffen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:09

Ik zou ook niet zo heel snel overgaan op een instapbad. Wellicht als je zeker weet dat je moeder blijvend problemen zal ervaren wel, maar voor tijdelijk is het wel een erg dure oplossing. Daarnaast is een instapbad niet altijd erg handig. Ten eerste zal je in een koud en leeg bad moeten zitten om het bad vol te laten lopen, daarnaast zul je er tussendoor niet uit kunnen om naar het toilet te gaan.

Is dit door iemand aan jullie geadviseerd of hebben jullie hier zelf naar gekeken?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:14

Zorgregelaar 071 751 00 98
Die kunnen je van allerlei adviezen voorzien en waar je dat kan regelen. Ook voor mensen die elders verzekerd zijn.

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:20

Ik zou ook niet zo snel over stappen naar zo'n duur bad. Zeker als nog niet duidelijk is hoe het gaat met de heup van je moeder na de operatie. Waarschijnlijk is zij na de operatie (en enige revalidatie) gewoon weer in staat om in een normaal bad te kunnen klimmen.

Even als opmerking richting Rebel_Jits: in verband met mogelijk luxatiegevaar moet de eerste 6 weken een heupflexie (buiging van de heup) voorbij de 90 graden vermeden worden. Normaal zitten in stoel wel mogelijk zolang je daarbij niet voorover buigt o.i.d.