Dikke pijnlijke ader van infuus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Dikke pijnlijke ader van infuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:13

Hallo,

Ik ben donderdag 10 januari geopereerd aan mijn keelamandelen. Voor de narcose moest ik een infuus in mijn hand. Toen ik wakker werd van de operatie had ik opeens ook aan mijn andere hand een infuus. De eerste was namelijk tijdens de operatie blijkbaar losgegaan en hier zat behoorlijk wat bloed aan. Dit infuus is toen verwijderd toen ik wakker werd en schoongemaakt. Er werd mij verteld dat het wel paar dagen blauw kon blijven aangezien waar het infuus erin ging nog al blauw was. Nu bijna 2 weken later is de ader tot voorbij mijn pols nog steeds hard,pijnlijk en opgezwollen. Als ik op de bobbel druk doet het ook behoorlijk pijn. Ook heb ik nog steeds een blauwe plek op mijn hand van het infuus. Van de rechterhand waar het nieuwe infuus was geplaatst tijdens de operatie heb ik trouwens geen enkel last.

Herkent iemand dit probleem? Moet ik het ziekenhuis bellen of dit kwaad kan of gewoon afwachten?

Ayasha
Blogger

Re: Dikke pijnlijke ader van infuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:14

Misschien toch even voor bellen. Kan zijn dat het ontstoken is. :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:14

Bij mij was bij mijn laatste operatie het infuus in de eerste instantie mis geprikt.

Heb een enorme blauwe plek gehad, die heeft wel 3 weken gezeten..
Dus dat zou best kunnen,
Maar geen bobbel of pijn, daar kan ik je dus niet mee helpen.

Ik zou gewoon even bellen :) Bellen kan altijd.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:27

Dat is een oppervlakkige ontsteking van de ader, heet tromboflebitis. Kan idd voorkomen na infuus aanleggen.
Zijn er verder tekenen van ontsteking? Is je hand ook rood en warm? Als dat zo is zou ik wel even naar de huisarts gaan, dan krijg je wss een antibiotica kuurtje mee.
Als het alleen nog een pijnlijke plek is zou je het nog even aan kunnen zien.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:29

Nee het is niet rood en warm. Ziet er normaal uit op die blauwe plek na , voelt alleen pijnlijk en dik! Dan kijk ik het nog even aan!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:30

Herken het van mijn zus, die heeft een soort allergische reactie op infusen (en krijg er iedere 8 weken één).. maar ik zou voor de zekerheid even het ziekenhuis bellen of bij je huisarts langsgaan.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:32

Ik heb ook heel lang last van mijn infuus gehad, wel een week of 3. Ook een dikke hand, pijnlijke plek en blauw. Na 3 weken trok het dikke, blauwe weg, maar de pijn bleef nog wel. Dat trok uiteindelijk ook weg. Ik vond het ook vreemd, maar ben er niet mee naar de huisarts geweest, dat is eigenlijk niet in me opgekomen.

Als je je zorgen maakt kun je ook altijd even met de doktersassistente bellen, die kan je wel vertellen of het normaal is of niet, en of je er even mee moet komen. :)

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:33

Als het niet rood en warm is, dan zou ik het gewoon even aankijken. Je lichaam moet de bloeduitstorting zelf weer opruimen en dat duurt altijd wel even.
Succes ermee, want het is natuurlijk wel knap vervelend

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:37

Maar dat harde is wel iets om in de gate te houden. Dat blauwe niet maar dat er een hard stukje is wel.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 16:08

Hmm toch maar in de gaten houden dan! Het gekke is dat het nieuwe infuus helemaal geen problemen heeft gegeven is echt omdat hij los is gegaan tijdens de operatie. Ik kijk het nog even aan en heb anders 19 februari een afspraak in het ziekenhuis.. Duurt wel nog even.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:52

Een blauwe plek kan dik en hard worden. Door de druk die dat geeft kan je pijn hebben. Het hoort er namelijk eigenlijk niet. Het lichaam moet dat gestolde bloed weer zelf opruimen. Als het een flinke bloeduitstorting is geweest kan dat wel een tijdje duren :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:06

Mijn handen zijn niet te prikken. Infuus gaat in m'n arm of m'n lies.
Bij mij blijft het een week of 3 a 4 dik en erg gevoelig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:08

Er is een zalf voor maar die schijnt nogal duur te zijn, je kan er ook een nat verband omheen doen.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 21:11

eempiej schreef:
Een blauwe plek kan dik en hard worden. Door de druk die dat geeft kan je pijn hebben. Het hoort er namelijk eigenlijk niet. Het lichaam moet dat gestolde bloed weer zelf opruimen. Als het een flinke bloeduitstorting is geweest kan dat wel een tijdje duren :)

De plek waar het blauw is vlak en niet dik, ook niet pijnlijk. Het is meer aan de zijkant van de pols waar het dik en pijnlijk is, dit is echter niet blauw!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:13

Ik had dat ook toen van 't zomer geopereerd was, ik voelde echt weken later nog steeds een bobbeltje zitten.. Maar is vanzelf weggegaan en ook nooit meer last van gehad. Geloof dat we toen zelfs nog gebeld hebben naar het ziekenhuis, en toen zeiden ze dat ik weer moest bellen als het een paar weken later nog zo was. Dat was niet zo.. :)

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:47

Hoe is het nu met je?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:31

Ader is nauwelijks hard en pijnlijk meer gelukkig! Is bijna weg. :D Heb dinsdag afspraak staan bij ziekenhuis voor controle zal het wel precies helemaal weg zijn dan haha. Maar gaat dus goed dankjewel :)

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:12

goed om te horen!