bang....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

bang....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:38

Ik ben elke avond erg bang...
Dan lig ik opp mn bed en denk ik telkens dat er iemand me aanstaart..
Of met oplichtende ogen binnen komt ofzo.
Of zombies die me op willen eten -O- Of een hand van onder me bed me been pakt ens

ik kan echt niet meer rustig slapen...
hebben jullie tips?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:53

Nachtlampje kopen. Eventueel radio of mp3-speler aan zodat je niet elk piepje en kraakje hoort. En je angst confronteren, dus onder het bed kijken, in de kast, deur opendoen, etcetera. Dat is heel eng, maar als je dat elke dag doet en je ziet elke dag dat er echt niets is dan wordt die angst waarschijnlijk ook minder. En jezelf ook niet gek maken. Zombies bestaan niet en dat weet je, dus elke keer als die angst komt denk je "Dat kan niet, zombies bestaan niet, ze zijn er alleen in films, er kán dus geen zombie door de deur komen."

lucaa2

Re: bang....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:06

ik heb precies hetzelfde, maar dan al sinds mijn 3e. (ben nu 14) ik heb ook een heel hoog en ouderwets huis op veengrond maar ik vind het er dood en doodeng omdat het door de langzame verzakking nogal kraakt enz...
Eigelijk ben je vooral bang voor het bang zijn en voor het denken aan wat je hoort qua rare geluiden, je denkt aan wat er in je gedachten/fantasie zou kunnen gebeuren en het maakt je echt helemaal gek, je durft niet eens meer op klaarligte dag alleen thuis te zijn.

wat echt helpt: boos worden op je eigen gedachten: haal je wilskracht erbij, wil je wel denken aan die enge dingen? Nee, ik tenminste niet. denk niet te veel na als je je licht uitdoet voordat je gaat slapen, duik niet ineen keer je bed in als het licht uit is gedaan en ga je boek(als je leest 's avonds) een keertje boven je deken lezen met een klein lichtje aan. Het probleem onder de bank of het bed: ga eens 5 keer zo stil mogelijk onder de bank/het bed kijken of voel anders met een stok. Alles zou wel kunnen helpen.

doorzettingsvermogen en wilskracht maken je het sterkst, daar kan echt geen paardenkracht tegenop

zou dit kunnen helpen?

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:07

nog even een vraag: hoe oud ben je nu?
btw: nee ik ben geen filosoof/psygoloog ofzo :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:08

Als kind heb ik dat heel erg gehad, maar ik ben er vanzelf overheen gegroeid. :)
Inderdaad een klein lampje aanlaten, zou ik dan nu ook doen.
De dingen waar jij bang voor bent, zijn allemaal horror verhalen uit films en boeken.
Probeer je te bedenken dat zoiets helemaal niet bestaat. :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:11

Ik had het ook altijd heel erg. Soms heb ik nog wel eens het gevoel dat ik word aangekeken, maar dan doe ik gewoon een klein lampje aan en kan ik weer verder slapen.

Wat ook bij mij hielp is nooit meer enge films kijken. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:12

Ik vind de tips van DaniBanani heel erg goed.
Alleen is dit nu niet iets dat je in een week weer hebt 'afgeleerd', heeft wel eventjes tijd nodig denk ik. Onbewust heb je jezelf al tijden bang gemaakt met gedachten.

Wat verder nog wel helpt is iets bedenken dat je heel graag wilt, of iets waar je naar uit kijkt. Of iets dat je hebt meegemaakt wat je heel erg leuk vond. Zodra je weer een beangstigende gedachte krijgt, bestrijd je die met wat ik hierboven noem en speel je in je hoofd af wat er op dat leuke moment is gebeurd, of wat er op een fantastisch moment zou gebeuren als het aan jou lag.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 14:32

dankjullie wel!
ik ben 14 jaar
radio staat elke avond aan , en die heeft een lampje die brand
toch erg bedankt!
onder me bed ligt een matras , dus geen ruimte.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:33

Vertel jezelf dat dan. "Nee, er kan geen hand mijn been grijpen want onder mijn bed is geen ruimte." Elke nacht weer. Steeds die gedachten wegsturen, tot ze ook echt weg zijn. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:35

Leer mediteren. Helemaal niet moeilijk maar je moet wel even volhouden. Dat werkt fantastisch om je gedachten kwijt te raken. Val je daarna heerlijk ontspannen in slaap.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:36

Misschien toch wat meer licht aan? Ik heb altijd een lamp aan dat mijn hele kamer zo licht is dat ik alles kan zien, dus dat ik me niks kan inbeelden zegmaar... :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:58

oke , bedankt
er brand buiten ook eeen lantaarnpaal , dus me hele kamer is sws een beetje verlicht , maar er zijn ook donkere plekken op me kamer... En een raam boven de deur. Dus scary.
Heb ook de horrorfilm Saw gekeken... OMG. daar heb ik nu (2 jaar geleden gekeken) nog last van.
Die beelden gaan nog door mn hoofd..
Vanavond (elke dinsdag ivm ponyles) slaapt mn vriendin hier , dus dat scheelt ;)

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:57

Dat scheelt inderdaad ! De deur naar je kamer openzetten, en als je er echt zoveel last van hebt, je bed verplaatsen naar iets waar je goed de kamer kan zien. Niet dat er bvb veel hoeken zijn, waar (in jou fantasie) iemand achter kan staan. Tenzij je dit al heb. Rust thee drinken, rescure pilletjes/snoepjes nemen voordat je slaapt.

Endlessly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:01

Ik had dit vroeger ook héél erg, en nu soms nog. Meestal als ik het nu heb zeg ik gewoon tegen mezelf 'Nee, niet aan denken, het is niet zo', en dan ga ik anders liggen en juist heel erg aan andere dingen denken (bijvoorbeeld wat ik de volgende dag allemaal moet doen). Als je je bedenkt wat er allemaal kan gebeuren ben je er mee bezig en wordt het alleen erger.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:59

Plak plastic o de ruit boven de deur plakken :) Had ik vroeger ook en mijn zus ook. Ik had groen en mijn zus roze, kun je het ook nog mooi maken en niemand die weet waarvoor het is.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:13

Ik heb hier als kind echt jaren last van gehad en nu zo heel af en toe nog wel eens.. Dat 's avonds en soms 's nachts uren wakker liggen omdat je allerlei irrationele angsten hebt. Omdat 't irrationele angsten zijn, heeft 't geen zin om gewoon te zeggen 'maar het gaat toch niet gebeuren'.. (Je weet immers eigenlijk best dat zombies niet bestaan en er niemand onder je bed ligt, maar dat maakt het idee niet minder eng.) Optie twee is dus jezelf afleiden. Vroeger zette ik daarom 's avonds standaard zachtjes een rustig muziekje aan in een hoek van mijn kamer. Niet zo hard dat 't je wakker houdt, maar wel hard genoeg dat je 't nog kan horen en dat áls je last hebt van vervelende gedachten, je je dáár op kan focussen, zodat er geen ruimte meer is voor die gedachten. Dat kost wat wilskracht en het is ook niet zo dat je dan totaal niet meer denkt aan de enge dingen, maar de truc is dat je elke keer dat er toch zo'n vervelende gedachte op komt, je dat gewoon moet negeren en je weer moet gaan focussen op de muziek. Net mediteren of zo: het is niet dat je die angsten niet mag hebben of er niet aan mag denken, maar elke keer dat ze opkomen moet je ze ook weer laten gaan en er niet in blijven hangen. Als je er minder erg last van hebt, kun je dat ook gewoon zonder muziek doen natuurlijk, door gewoon aan leuke dingen te gaan denken, maar dan moet je dus echt jezelf gaan afleiden i.p.v. dat zo'n muziekje dat voor je doet. Da's denk ik toch iets lastiger.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:14

denk aan de leuke dingen die je de volgende dag gaat doen:)
Dat hielp bij mij altijd:)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:15

of je bed verplaatsen dat kan ook nog veel schelen

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:15

Serieus? Waarom?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:18

Niet meer enge films kijken. Dat was bij mij de enige remedie.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:21

Ik had hier ook heel veel last van altijd, was vanaf mijn 13e altijd s'nachts alleen thuis. Mijn oma heeft mij toen heel vaak opgehaald omdat ik bang was.

Ik heb het nu nog wel soms, val ook vaak expres met de tv aan in slaap. Op de een of andere manier vind ik dat fijn. Hoe meer je ook op geluidjes gaat letten hoe meer je het gaat horen. Ik kwam een keer s'ochtends beneden toen stond de tv aan, ik schrok me kapot. Afstandsbediening lag op de bank en de hond ook dus die had de tv aan gedaan :'). Ben toen echt geschrokken haha.

Idd een lampje aan doen, muziekje in, tv aan en eventueel op slaapstand zetten. Verder niet teveel focussen op dingen want dan wordt het alleen maar erger.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:35

Idd geen horror films meer kijken :D vroeger kon het mij niet gek genoeg.. maar inmiddels dan slaap ik gewoon een week niet ofzo :+(en ja, ik weet dat het nep is, maar toch)

Ik hou er zelf ook totaal niet van om alleen thuis te zijn... bij mij is dit gekomen door iets wat jaren terug is gebeurd in onze vorige huis.. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik mij niet meer veilig voel(de) in mijn eigen huis...
Overdag gaat het inmiddels wel, maar snachts of savonds ben ik echt nog altijd niet graag alleen...
Ik heb de liefst de boel helemaal dicht en op slot dan, dat er niemand naar binnen kan kijken, en ik hoor elk geluidje waarbij ik gelijk denk dat er iemand om of in het huis is.
Heel vervelend, en hoe kom je er weer van af..
Zal toch ooit een keer gaan samenwonen met mijn vriend die vrijwel de hele week van huis is, kan moeilijk dan iedere keer nog thuis gaan zitten en overnachten :7

Succes ermee iig!is en erg vervelend probleem... wbt die zombies enz, denk als je een beetje nuchter nadenkt je zelf ook wel weet dat die niet bestaan en dat dus niet kan :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:29

Laura_Zodine schreef:
Serieus? Waarom?

Ik heb zo'n vermoeden dat TS ook niet weet waarom ze bang is. Dat is ze gewoon.
Denk dat ze meer baat heeft bij tips om haar angsten tegen te gaan.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 12:58

nee geen flauw idee.
Vind t zelf ook kinderachtig van mij.... Maar ik ben gwn bang...
heel raar.

Deze nacht ging overigens toppie! Maar 1 keer bang geweest , tegen mezelf gezegt , nee kan niet , en ben rustig in slaap gevallen.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:19

goedzoo! ga zo door:)