Slaaphaar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Slaaphaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 23:17

Nee dames geen schaamhaar, slaaphaar! :Y) :j

Het is een heus ritueel 's avonds, om te kijken hoe ik mijn haar doe zodat ik er met slapen geen last van heb. Meestal eindigt het in een knotje ter hoogte van mijn pony op een palmboom die midden op mijn hoofd balanceert, met enige fantasie is het net alsof de wind er zachtjes in blaast. :+ Het punt is, ik kan niet slapen met een staart of vlecht of wat dan ook ter hoogte van mijn nek. :n Dus dan wordt het speciaal slaaphaar. :)) Maar man oh man, wat is dat toch aan het einde van de rit oncharmant. :=

Nou goed, nadat het slaaphaar getrotseerd is komt het daadwerkelijke slapen om vervolgens 's morgens als moeders mooiste wakker te worden, in de eerste beste broek te springen of dat nou mijn snoopy pyjama broek is, mijn huisbroek, mijn dikke fleece broek met bloemetjes, of mijn valentijnsoutfit ik trek het aan. Vervolgens loop ik naar de bench en haal de hond eruit om die uit te laten.

Maar voordat we die kunnen uitlaten moet ik ook nog een jas aan ala eskimo, want hier in Nederland gaan we van de regen in de drup wat betreft weer! De dikste sjaal die in de collectie is, maakt niet uit wat voor kleur die heeft en dan doen we daar de thermo laarzen op, die (logischerwijs) van boven tot onder in modder bedolven zijn want die zijn immers voor naar de paarden. }:0

En dan laat ik de hond uit wat ik direct combineer met het voeren van de paarden en het ontdooien van het water. Dus ik sta ook nog in mijn meest mooie outfit in de wei achter een kruiwagen te duwen en met een roze emmertje water te ontdooien. :o En als ik geluk heb is het rond 8 uur en dan komen alle ouders de kinderen naar school brengen en zijn alle bejaarde uit de flat ook al wakker en hebben plaatsgenomen achter hun bloemen bij het raam! B-)

Als ik dan thuiskom en eindelijk wakker ben door de kou die ik getrotseerd heb kijk ik in de spiegel en schrik me dood! Mijn slaaphaar is schaam-haar! Maar dan niet schaamhaar als op andere locaties, nee :n haar om me daadwerkelijk te schamen. :x

Kortom, ik vraag me soms af wat andere mensen wel niet denken als ze me zien lopen 's morgens. :') Het begint met gaan slapen en dat haar in een bepaalde manier knopen dat het me niet stoort, maar 's morgens tja... 8)7

Snapt iemand hier mijn frustratie? :P Kent iemand het probleem? :=

Tooske

Re: Slaaphaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:18

Hihi... Ik heb het altijd gewoon los met slapen nooit geen problemen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:20

_/-\o_
geniaal geschreven!

Ik ga dan de deur niet uit voordat ik het gewassen heb, of er een normale staart in heb gemaakt :=

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:20

Haha! Wat schrijf je dit ontzettend grappig :))
Moet zeggen dat ik niet echt last heb van m'n haar tijdens het slapen, meestal leg ik 't boven mn hoofd op 't kussen zodat ik er niet op lig anders word het plat :')
En, veel voorkomend probleem:
Ga ik 's avondje stappen, haar wil voor geen meter. Ga ik slapen, zit het fantasgeweldischontzettendmooi! ^)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 23:23

Met de haren los is al helemaal een ramp, dan heb ik wel een klungel van een vriend die er telkens plaats op neemt alsof het een troon van goud is! :')

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:25

ik heb meestal me haren in een vlecht.
Maar dan aan de zijkant gevlochten. Werkt wel anders kan ik er sochtends niks meer mee. ;(

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:27

_O-

Borsteltje er doorheen 's ochtends?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:40

Jaa ik bind het ook als een look al like palm boom xD ehh s' ochtend wordt ik er niet echt vrolijk van nee :+ .. maar zoiezo wordt ik niet vrolijk van mezelf want zie er ook uit als een zieke zombie... lees: lijkwit.. wallen.. xD

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:44

Knip je het af. Een kapsel alla Pink en je hebt nergens last meer van :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:34

Wat herkenbaar! Ik slaap ook met knot bovenop mijn hoofd anders gaat mijn vriend erop liggen want heb lang haar. Zou ook niet weten hoe het anders moet. :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 07:13

Vlecht :) een schuine of eentje in mn nek of stukkie ingevlochten :) Scheelt 's ochtends ook kammen :P Zit geen klit in dan :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 07:19

Ik slaap ook gewoon met los haar. Het ziet er 's ochtends dan niet uit, maar ik heb gelukkig weinig last van klitten.
Wel heb ik er een hekel aan om erop te liggen. Ik mik het altijd over m'n kussen heen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 07:29

Ik kan absoluut niet slapen met los haar. Mijn haar is best wel lang en gaat over mijn keel en dat vind ik zo'n benauwd gevoel. Alsof ik in een dwangbuis gewikkeld lig.

Ik heb altijd een losse staart in en sochtends zit alles omhoog geschoven. Race ook altijd meteen de badkamer in om het weer een beetje uit model te krijgen :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:01

Hihihi....ik ben blij dat ik niet aan een doorgaande weg woon.Ik sta hier ook altijd op mijn oncharmanst mijn jongens te voeren en uit te mesten :D .
Bloemetjesbroek met baggerlaarzen...gut kind...al heb je een glamourkapsel,denk je dat het uitmaakt :P :') _O-
Je zou ook gewoon een pet erover kunnen trekken als het je erg stoort maar persoonlijk zou ik mij er niet te druk om maken hoor.Als ze het niet willen zien dan kijken ze lekker de andere kant op ;) :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:22

Ja hoor, hier ook!
Ik heb heel dik haar tot bijna aan mn kont, en dat gaat heeeeul charmant, boven op mn hoofd, in een knot of iets wat daar op lijkt.. Knot is dan bijna evengroot als mn hoofd :')

Toen ik nog een hond had een jaar geleden, kwam ik 's ochtends uit mn bed, hophop, broek aan. Wat jij al zegt, een broek die het dichtsbij mn bed ligt, maakt niet uit of het nou een pyamabroek met beertjes is of iets anders. Who cares, ik heb geen zin om moeite te doen.
Nougoed, ga ik het hele ritueel qua aankleden net als jou door.
Ik ging soms nog zelfs wel eens op mn sloffen naar buiten. En mijn sloffen zijn niet standaard sloffen :') . Hoe gekker hoe beter *\o/* ,toen der tijd had ik olifantensloffen tot aan mn knie (hoe durfde ik daar ingodsnaam de straat mee op te gaan :') )
En daar ging ik! De hond uitlaten!
Heel ongegeneerd :+ . Totdat ik terugkwam natuurlijk, toen schaamde ik me elke ochtend weer :o

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:39

WhySoWhite schreef:

Pff, nergens last van? Ik heb het ook kort en vaak lijkt het net of ik geëlectrocuteerd ben (als ik wakker wordt)! :+ Soms is het ook niet te temmen ondanks de enorme lading haarlak oid. Dus dan maar kop onder kraan en te laat komen -O-

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:46

WhySoWhite schreef:

Grapjas :') Je wilt niet weten hoe mijn haar er nu uitziet :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:54

Ik doe altijd een heel lage, losse staart maken, zodat het elastiek ter hoogte van mijn nek zit. Dan ligt mijn haar netjes in dat kuiltje, en kan ik alle pluisjes uit vriendlief zijn gezicht houden :Y)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:55

Hier gewoon los en in de ochtend coupe windkracht 10 onder de kraan, het enige dat werkt vrees ik met mijn licht krullend haar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:58

Haha, herkenbaar, daarom heb ik het al jaren heel kort. Misschien zo'n ouderwetse slaapmuts op of een netje wat oudere dames vroeger om de krullen deden om het in model te houden, succes.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:01

AngelSpirit schreef:
WhySoWhite schreef:

Pff, nergens last van? Ik heb het ook kort en vaak lijkt het net of ik geëlectrocuteerd ben (als ik wakker wordt)! :+ Soms is het ook niet te temmen ondanks de enorme lading haarlak oid. Dus dan maar kop onder kraan en te laat komen -O-

Dit klinkt voor mij heel erg bekend :+ Ik douche altijd 's avonds en als ik dan de volgende morgen wakker wordt :n
Kijk in de spiegel *diepe zucht* kraan aan en maar weer nat maken, fohnen e.d..........

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:11

Kan je niet met een schuine staart slapen? Ik kan er echt niet tegen als iets in mn nek (of achterhoofd) zit te porren als ik slaap, maar als ik mn staart een cm of 4 à 5 naar links (of rechts) plaats heb ik nergens last van! (nouja, de eerste nacht of twee zit het misschien rot, maar daar slaap je doorheen en dan merk je er helemaal niets meer van!) (:

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:19

Ik heb meestal gewoon een knot in die iets hoger zit dan m'n nek, nooit ergens last van!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:56

KimD schreef:
Nee dames geen schaamhaar, slaaphaar! :Y) :j

En dan laat ik de hond uit wat ik direct combineer met het voeren van de paarden en het ontdooien van het water. Dus ik sta ook nog in mijn meest mooie outfit in de wei achter een kruiwagen te duwen en met een roze emmertje water te ontdooien. :o En als ik geluk heb is het rond 8 uur en dan komen alle ouders de kinderen naar school brengen en zijn alle bejaarde uit de flat ook al wakker en hebben plaatsgenomen achter hun bloemen bij het raam! B-)

Als ik dan thuiskom en eindelijk wakker ben door de kou die ik getrotseerd heb kijk ik in de spiegel en schrik me dood! Mijn slaaphaar is schaam-haar! Maar dan niet schaamhaar als op andere locaties, nee :n haar om me daadwerkelijk te schamen. :x

Kortom, ik vraag me soms af wat andere mensen wel niet denken als ze me zien lopen 's morgens. :') Het begint met gaan slapen en dat haar in een bepaalde manier knopen dat het me niet stoort, maar 's morgens tja... 8)7

Snapt iemand hier mijn frustratie? :P Kent iemand het probleem? :=

Nee, ik snap je frustratie niet! Je laat je hond uit, verzorgt de paarden en maakt de mensen aan het glimlachen met je mooie outfit en dit leuke verhaal...
Je kunt een satijnen kussensloop gebruiken. Ooit heb ik me laten vertellen dat het haar dan minder gaat klitten en niet statisch word.
Maar voor ons valt er dan wel minder te lachen... :o

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:59

wat kan jij leuk schrijven! en een knot op je hoofd en als jij je ochtend rutielen gaat doen gewoon een muts op doen? :D ziet niemand het!