Wij stoken op hout en om de kachel makkelijk(er) aan te krijgen hakken we kleinere stukken van het hout. Nu als ik gewoon het blok hout op het blok leg, mis ik áltijd (misschien dat ik m'n tenen raak...). Dus wat doe ik, pak het blok hout vast zet de bijl er op en "sla" zo de bijl in het hout en dan kan ik pas raken en stukken er af slaan. Gaat (oke, ging) altijd goed!
Nu wilde de hakbijl mijn hand wel eens even proeven geloof ik. Ik had geen handschoenen aan (dat is alleen maar onhandig) en nouja je raad t vast wel, de bijl schoot van het hout af.
Nu is het zo koud (-15 iets in die richting) dat mijn hand zo koud was dat ik niet echt iets voelde, alleen een "tik" er op. Wel een snee, maar dat is t.
Binnen toen mijn hand ontdooide was het vervelend, maar niet ergerlijk.
De bijl ging er niet hard op, maar is natuurlijk wel scherp. Nu is het zo dat álle wondjes die ik heb (al zijn ze minder dan een mm) gaan ontsteken, ze kunnen er geen reden voor vinden. Dus heb er maar mee leren leven.
Alleen vraag ik me dus af hoe snel dat kan gaan (ontsteken)? Aangezien er nu een flinke bult op zit, wondje rood is, plek er om heen blauw en als je 1 cm naast het sneetje voelt zit er een smal/langwerpig bultje zeg maar onderhuids.
Ow en nee ik ga niet even 100km naar de huisarts/ziekenhuis rijden, daar is het bij lange na niet erg genoeg voor. Het is alleen gewoon behoorlijk vervelend.