Ruzie met de hakbijl.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Ruzie met de hakbijl.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 21:35

Ja, hij heeft gebeten!

Wij stoken op hout en om de kachel makkelijk(er) aan te krijgen hakken we kleinere stukken van het hout. Nu als ik gewoon het blok hout op het blok leg, mis ik áltijd (misschien dat ik m'n tenen raak...). Dus wat doe ik, pak het blok hout vast zet de bijl er op en "sla" zo de bijl in het hout en dan kan ik pas raken en stukken er af slaan. Gaat (oke, ging) altijd goed! :D

Nu wilde de hakbijl mijn hand wel eens even proeven geloof ik. Ik had geen handschoenen aan (dat is alleen maar onhandig) en nouja je raad t vast wel, de bijl schoot van het hout af. :+
Nu is het zo koud (-15 iets in die richting) dat mijn hand zo koud was dat ik niet echt iets voelde, alleen een "tik" er op. Wel een snee, maar dat is t.
Binnen toen mijn hand ontdooide was het vervelend, maar niet ergerlijk.

De bijl ging er niet hard op, maar is natuurlijk wel scherp. Nu is het zo dat álle wondjes die ik heb (al zijn ze minder dan een mm) gaan ontsteken, ze kunnen er geen reden voor vinden. Dus heb er maar mee leren leven.
Alleen vraag ik me dus af hoe snel dat kan gaan (ontsteken)? Aangezien er nu een flinke bult op zit, wondje rood is, plek er om heen blauw en als je 1 cm naast het sneetje voelt zit er een smal/langwerpig bultje zeg maar onderhuids.

Ow en nee ik ga niet even 100km naar de huisarts/ziekenhuis rijden, daar is het bij lange na niet erg genoeg voor. Het is alleen gewoon behoorlijk vervelend. :j

zap

Re: Ruzie met de hakbijl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:36

Ik ben een 'zelfdokter' haha. Ik pulk dit soort dingen altijd open zodat de viezigheid eruit kan. En dan open houden.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:37

Heb je het wel goed ontsmet? Of kan je het in de soda of biotex doen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:38

Ai, pijnlijk!

Dat ontsteken heb ik helaas ook. Het beste is om gelijk nu het nog open is de boel goed schoon te maken door in de soda of biotex te gaan met je hand. 2x per dag minimaal 10 minuten.
Als je het verder kan hebben niet afdekken, droogdeppen en je lijf het werk laten doen.

Sterkte!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:39

Kan alleen maar zeggen dat je mazzel hebt gehand, mijn vader is ooit eens met de bijl dwars over zijn teen gegaan. 1 groot bloedbad(altijd schoenen met stalen neuzen aan, maar het was zo warm dus toen even niet en op sandalen).

Heb je het goed schoongemaakt en gekoeld? Eventueel even met iets van soda/betadine?
En ik zou het gewoon goed in de gaten houden, als je het niet vertrouwd toch even langs gaan.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 21:49

Geluk inderdaad dat de bijl er alleen vanaf schoot, als je met volle kracht er op slaat was ik denk ik minstens 4 vingers kwijt geweest. Als ik kijk hoe "zacht" die er nu eigenlijk op kwam (niets geen kracht achter).

Het is open en ik heb t ontsmet met (ehhmmm) sterilon(??), er komt ook geen viezigheid of iets dergelijks uit en het wondje ziet er verder ook gewoon schoon uit.

Biotex hebben we hier volgens mij niet en soda niet in huis.
Ik ben niet van de pleisters en dergelijke, dus dat komt goed uit! Haha.

Maar kan het inderdaad zó snel ontsteken?
Of is de bult en het blauwe van de tik er op? Moet zeggen dat iets zelden dik of blauw wordt, zelfs verbrijzelde knie en gebroken enkels niet. :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:51

Mijn moeder maakte een badje met wasmiddel tegen ontstekingen. Werkt eventueel ook prima!