Verstopte talgkliercyste verwijderen op achterhoofd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ROCHELLEx

Verstopte talgkliercyste verwijderen op achterhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 20:48

Hallo allemaal,

Ik ga morgen naar de dokter omdat ik er bijna wel zeker van ben dat ik 4 talgkliercystes op mijn hoofd heb. Nu heb ik gelezen dat deze operatief verwijderd moeten worden :(

Wie heeft hier ervaringen mee? Veel pijn met de verdoving?

Ik heb nu al de zenuwen, haha!

NiKip

Re: Verstopte talgkliercyste verwijderen op achterhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:57

Ik kan je niet helpen helaas. Maar toen ik je topic zag, dacht ik: hmm misschien is dat wel dat gekke ding in mijn nek :')
Ik heb een hard bobbeltje in mijn nek zitten. Kan hem makkelijk heen en weer bewegen en doet geen pijn. Heb er daarom ook nooit aan gedacht hem weg te laten halen.

Heb jij er wel last van?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:07

Een collega van me had een hele grote die er al jaren zat, en die heeft gewoon zitten kletsen met de dokter... stelt wat pijn betreft niet veel voor, je voelt wat prikjes en dat is het. Na de ingreep voel je misschien de hechtingen wat trekken, maar dat is goed te doen.
Ik had zelf een cyste op de rand van het ooglid, en de verdovingsprikjes vond ik niets voorstellen, terwijl volgens de arts veel mensen dat geprik bij hun ogen juist extra eng/gevoelig vinden... maar als ik nauwelijks last heb bij mijn oog, zal het met de prikken in je hoofd vast meevallen. :)

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 22:09

NiKip schreef:
Ik kan je niet helpen helaas. Maar toen ik je topic zag, dacht ik: hmm misschien is dat wel dat gekke ding in mijn nek :')
Ik heb een hard bobbeltje in mijn nek zitten. Kan hem makkelijk heen en weer bewegen en doet geen pijn. Heb er daarom ook nooit aan gedacht hem weg te laten halen.

Heb jij er wel last van?

Ja, last is een groot woord. Maar ik heb 1 van ongeveer 2 centimeter waar ik toch echt wel hoofdpijn van krijg. Die van mij zijn inderdaad ook hard, kan ze makkelijk heen en weer bewegen en doen op de grootste na dan geen pijn.

Morgen maar even de dokter er naar laten kijken en hem maar verder laten beslissen. Want om nou zo met die hoofdpijn rond te lopen is ook geen feest.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:21

Hmm ik heb er ook al jaren 1 en vriendlief griezelt ervan en wil dat ik hem laat weghalen maar ik zie nog wat op tegen het gedoe.. Dan moet er ook wat haar weg toch op en rond de cyste?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:24

troi schreef:
Hmm ik heb er ook al jaren 1 en vriendlief griezelt ervan en wil dat ik hem laat weghalen maar ik zie nog wat op tegen het gedoe.. Dan moet er ook wat haar weg toch op en rond de cyste?

dat valt echt niet op hoor dat beetje haar wat aan de kant moet voor een eventuele hechting.
gewoon lekker weg laten halen valt reuze mee

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 22:49

Nja, ik heb gelukkig een volle kop met haar. Maar ik zou het inderdaad niet fijn vinden als er wat haar weg moet. Heb me wel laten vertellen dat ze het niet wegscheren maar gewoon opzij vouwen!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:07

troi schreef:

Lekker laten zitten joh. Mijn ex vond mijn plekje ook naar, maar hij hoeft er niet aan te zitten. Ik had er geen last van en het is mijn lijf. ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 07:45

Ik heb geen ervaring met talgkliercystes maar wel met verdovingen in je hoofd.
Bij mij is 2 jaar geleden een plek weggesneden die ik al vanaf m'n geboorte had maar toen last van kreeg. Had daar geen haar groeien en zag er heel naar uit.
Was echt ontzettend zenuwachtig.

Ze hebben wel wat haar weg moeten halen maar daar zag je echt niks van. En dat terwijl ik heel dun haar heb.
De prikken zijn niet echt fijn (had er toen 4 geloof ik) maar deden ook niet superveel zeer ofzo. Even een vervelend prikje. Het wegsnijden voel je niet (al voel je wel getrek en druk op je hoofd).
Omdat je hoofdhuid bijna niet beweegt heb ik ook weinig gevoeld van de hechtingen, ik had er toen 12 geloof ik.
Hechtingen eruit halen deed niet echt pijn, ze maakte het toen een beetje week met wat warm water. Er zat er wel 1 vast, maar toen ze dat doekje met warm water er wat langer tegenaan hield was die ook zo los.

Al met al is het mij 100% meegevallen en mocht het nodig zijn zo weer doen :)
Toen m'n stukje weggeknipte haar terug is gaan groeien had ik op een gegeven moment wel een uitstekende pluk op de plek waar het weggehaald was omdat het nog niet zo lang was dat het is een staart kon :') nu zie je er helemaal niks meer van, die pluk haar kan weer in een staart en die rare plek is ook weg.

Succes in ieder geval! Snap dat je zenuwachtig bent!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:55

Ze hebben laatst bij mij een soortgelijke bult weggesneden. Niks geen haar weggeschoren, gewoon verdoving erin en weghalen. 4 Hechtingen, weekje later hechtingen eruit. Hou er vooral rekening mee dat je haar wassen de eerste dagen bijna niet te doen is (de adviezen verschillen en hangen van je arts af, de een mag het absoluut niet nat maken, de ander wel uitspoelen maar niet de kraan eropzetten en een derde mag alles). Bij mij zat hij onderaan mijn achterhoofd, dus ik zette gewoon de douche bovenop, zeepte dat in en liet de rest erlangs lopen. Werkte best, wel een week wat vet haar gehad, maar ach.

Pijn viel heel erg mee, eerste dag nadat de verdoving uitgewerkt was een pijnstiller naar binnen gewerkt, maar verder niet. Allees slapen... ik kon niet op mijn linkerzijliggen omdat dat gevoelig was.

Rustig doen dus, maar wacht even tot de kou weg is. Combinatie wondje + muts was niet ideaal.