Bobbeltje in borst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 19:47

Hallo Bokkers :)

Allereerst ik vraag alleen om advies, woensdag morgen ga ik voor de zekerheid al naar de dokter ;)

Zo nou ik heb in mijn linkerborst een losliggende ''bult'' zitten, ja het mag een bult genoemt worden vind ik want het is best groot. Het doet verder geen zeer ofzo denk zelf dat het een cyste is en dat dacht mijn moeder ook. Hebben sommige vrouwen hier ook wel een een bult in hun borst (cyste, kliertje etc). En hoe voelt dit bij jullie?
Maak me verder geen zorgen of het iets engs is maar wilde wel eens weten of meer vrouwen daar last van hebben :)

Groetjes Roos!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:49

Zorgen of geen zorgen; Het is ten alle tijden handig om bij een bultje of knobbeltje even langs de huisarts te gaan :)

Ik heb sinds mijn 18e (nu 26)verdikt klierweefsel en laat het voor de zekerheid eens in de zoveel tijd checken; gewoon voor safe :D

Mijn HA is hier ook voorstander van.
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 21-01-13 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:49

Ik had er laatst een, die stak ook soms als ik gewoon in bed lag uit het niets, en als ik erop drukte al helemaal. Zo'n hele gemene steek. Maar die is gewoon overgegaan binnen een week, denk dat het een klier was. :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:50

over het algemeen zijn loszittende dingen geen kwade dingen.
Natuurlijk altijd check bij huisarts, maar even om je gerust te stellen :D

R00s

Re: Bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 19:53

Ok heb al een afspraak bij de dokter voor de zekerheid :)
Ben ook niet bang dat het iets engs is maar je weet maar nooit, en het is inderdaad een los bobbeltje dus dat is al een zorg minder.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:54

Ik heb een fibroadenoom (goedaardige tumor die veel voorkomt bij jonge vrouwen) in mijn linkerborst en iets van klierweefsel in mijn rechterborst, ik kan hier dus aardig over meepraten :')

Beide doen bij mij geen zeer en kunnen bewogen worden zeg maar in het borstweefsel. De fibroadenoom voelt bij mij ietsje zachter dan het klierweefsel, maar dat kan ook komen omdat hij iets dieper zit. Verder voel ik niet veel verschil tussen die 2 bulten (fibroadenoom is ook aardig groot bij mij). Het kan dus van alles zijn. Waarschijnlijk gezien je leeftijd is het niets ernstigs, maar het is goed dat je naar de dokter gaat.
Ik werd allebei de keren ook meteen doorgestuurd voor onderzoek in het ziekenhuis (echo, röntgen en een punctie van het weefsel), dus dat zal jij ook wel krijgen.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:57

Ik heb er meerdere, na een echo en een punctie bleken het cystes te zijn.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:57

Ik zou het doen, ook voor de zekerheid.. Je weet maar nooit :)
(Mijn moeder had ook een 'bobbeltje' zitten, en het blijkt nu kwaadaardig te zijn..)

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 20:14

Bij mij voelt het als een hard bobbeltje kan het niet indrukken ofzo. Zal wel laten weten wat het nou is als ik woensdag bij de dokter ben geweest :)

@annabel
Dat is wel naar dat het bij je moeder kwaadardig bleek te zijn, heel veel sterkte in ieder geval!

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:17

Had een paar jaar geleden ook een bobbeltje ontdekt in mn linkerborst. Bleek een goedaardige tumor te zijn. Had alleen een echo gehad vanwege mn leeftijd (was geloof ik 22). Heb t bobbeltje een half jaar laten zitten maar had er geen goed gevoel bij. Helemaal niet meer toen ik een verhaal las van iemand met die hetzelfde had en welke na vijf jaar veranderde in een kwaadaardige tumor. Toen heb ik gelijk het weg laten halen.
Hoeft bij jou natuurlijk niet te betekenen dat het iets ernstigs is. Iig succes bij de dokter.

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:21

ik heb 2 fibro annanoomen (weetnietmeerhoeikhetschrijf) gehad.. heb een echo gehad en een biopt, daarna is het operatief verwijderd..
bij mij voelde 't als harde knobbels die ik echt vast kon pakken..

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 20:23

@lovetobias
Zo voelt het bij mij ook!

@m8eld
Ben ook niet bang dat het iets ernstigs is, ik zal wel zien wat voor onderzoek hij eraan wil doe of een echo genoeg is. Ik hoop het wel :)