Liesje89 schreef:Ik moest ook stoppen of minderen met paardrijden omdat bij mij de binnenkant van mijn knieschijf steeds ruwer wordt (beide knieën). Ik merkte met rijden ook dat ik na een bepaalde tijd echt last kreeg van mijn knieën en dat mijn onderbenen haast gevoelloos werden door de pijn.
Eigenwijs als ik ben, ben ik uit gaan zoeken hoe ik toch van mijn hobby kon blijven genieten. Ik heb mijn e-pony beleerd voor de wagen maar ik mistte het rijden. Met een zadel zonder -al te veel- wrong (western, boomloos) kan ik zeker een half uur tot een uur pijnloos rijden.
Heb ik ook last van, daarbij helaas nog enkele dingen meer. Zelfs verschillende fysio's hebben het al opgegeven vandaar ik nu dus behandelingloos hoop dat ik er ooit overheen groei.
Zo eigenwijs als ik ben blijf ik gewoon rijden. Voornamelijk springen en crossen is fataal voor mijn knieen maar daar ligt toch echt mijn hart en daar stop ik écht niet zomaar mee. Dan maar weken met pijn lopen omdat ik weer eens flink heb gesprongen/gecrosst. Gelukkig zijn er wel een aantal dingen die ervoor zorgen dat de pijn minder word (brace, speciale beugels en adapters, beugels lang houden, niet te veel springen ed) maar pijnloos rijden is iets wat in mijn geval onmogelijk is.