wie heeft ervaring met paardenmelk producten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

wie heeft ervaring met paardenmelk producten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 13:40

ik was vrijdagavond op "paard 2013" in hardenberg en daar was een stand van paardenmelkerij Sand. ik heb een poosje met die man staan praten en kan haast niet geloven dat het echt helpt, het zou voor mij ( met erg veel allergien) heel goed kunnen zijn, het is verkrijgbaar als melk, maar ook als pillen of poedermelk.ik vond het wel vrij prijzig vandaar dat ik het niet direct heb gekocht :o

heeft iemand al ervaring met dit product?
en zo ja, waarvoor heb je het gebruikt, en heeft het iets veranderd?

Patriciavt

Re: wie heeft ervaring met paardenmelk producten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:50

Ik ben een paar keer op een paardenmelkerij geweest. Ik verafschuw melk maar paardenmelk is goed te doen, smaakt heel zoetig! Heb zelf geen ervaring met het gebruik van producten maar wel veel goede verhalen gehoord om me heen.

Als je zoveel last hebt van je allergieën is het wellicht het proberen waard? :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:51

Ligt eraan welke allergieën je hebt; bij een melkallergie moet je het niet uit proberen :P

Mijn oom heeft eczeem en ziet door gebruik van de paardenmelkcapsules wel verbeteringen :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:04

Ik had altijd giga eczeem en de paardenmelkcapsules hielpen 0,0 bij mij :n

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 14:05

voor koemelk ben ik wel allergisch, maar volgens de man was paardenmelk van een hele andere samenstelling en zou dan wel kunnen, ook heb ik last van exceem( niet altijd) , chronische verkoudheid, darmklachten en zit ik in de overgang waar het ook weer goed voor schijnt te zijn( opvliegers e.d.) , al met al lijkt het heel gunstig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:13

Je kan het proberen :) hopelijk kun je het goed verdragen en heb je iig een smakelijk alternatief voor de koemelk gevonden :) zou mooi zijn als het ook goed is voor je lichaam natuurlijk!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:22

De cremes en shampoos werken erg, erg goed. Mijn broer had altijd een ontzettend droge huid met vlekken, maar dat is door gebruik van paardenmelkshampoo en creme over gegaan. Mijn zoon had op zijn zij ruwe plekken en die zijn door dezelfde producten helemaal verdwenen. Hij kan inmiddels gelukkig weer gewone shampoo gebruiken, want de paardenmelkshampoo is erg prijzig. Wij kochten het van Equilac. Tip: bestel deze via de apotheek, dan hoef je geen verzendkosten te betalen. Equilac berekent namelijk - als je rechtstreeks bestelt - per product extra verzendkosten.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:27

Miranda21 hier op bokt heeft een schetlandermerrie die ze melken voor haar man. Ik weet alleen niet meer waar hij precies last van heeft maar hij was er wel bij gebaad. zelf heb ik er geen ervaring mee. in nikkers zit ook een paardenmelkerij die zou je misschien ook nog om info kunnen vragen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:32

ik heb vaker ineens exceem/psoriassis in mijn gezicht rand van mijn haar groei.en ik heb paardenmelk creme ik vind het fijn en bij mij werkt het.van de dokter had ik altijd hormoonzalf waar je huid dun van word dus erg slecht is,dit heb ik dus ook echt niet meer nodig.
ook heb ik enorm last van roos heb nu nog shampoo van de dokter,maar ook hier voor ga ik shampoo van paardenmelk proberen.ik zeg zeker het proberen waard.maar niet alle producten van diverse paadenmelkerijen zijn het zelfde.want ik bestel bij de bonte hoeve,zij hadden eerst producten die mij goed helpen,maar bij sommige toch allergie veroorzaakte.omdat er nog ander spul werd toegevoegd bij de producten.deze producten zijn er nu dus ook uit bij hun en hebben nu producten zonder toevoegingen(deze heb ik zelf nog niet geprobeerd).maar wil dus zeggen dat als je producten heb van de een en dat helpt niet,dan wil dat niet zeggen dat paardenmelk producten niet helpen

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:35

Ik ben heel erg bekend met dit bedrijf
http://www.paardenmelker.nl/

Paardenmelk producten zijn erg fijne producten. mensen met een koemelk allergie reageren vaak erg goed op paardenmelk producten. de melk is erg zoet van smaak.

naast paardenmelk producten bestaan er ook kamelenmelk producten. deze zijn veel duurder maar werken nog beter dan paardenmelk producten omdat kamelenmelk het dichtst in de buurt komt van moedermelk.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 16:20

hartelijk dank allemaal voor het meedenken <3
suusie22 ik heb je link bewaard, ik zal eens zien, misschien ga ik er wel een keer naartoe om te kijken, het is niet zo erg ver van ons af ;)
hesterve heb je ook een link van die melkerij?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:42

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 11:51

bedankt, ga ik ook even kijken ;)

zelma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:12

ik heb paardenmelk shampoo omdat mijn hoofdhuid nogal schilferde , ik heb vroeger heel erg eczeem gehad en soms komt dat terug , naja iig de shampoo geprobeerd maar ik vond hem niet fijn , doordat ik heel erg dik haar heb bereikt die mijn hoofdhuid niet goed en gaat er meer in de haren zitten,

ik gebruik 1 x in de 2 weken pure kokosolie in mijn haar en op mijn hoofdhuid, dit is echt een wondermiddel voor mij ! , en je krijgt er niet alleen een gezonde huid van , je haar word super glanzend

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 09:08

zelma, ik heb geen problemen met mijn haar, maar kokosolie gebruik ik ook, das inderdaad erg fijn spul

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:19

Mijn zusje heeft jaaaaren lang droge en natte exceem gehad
Toen zij is over gegaan op paardenmelk producten Echt de melk schampoo enz is het voor 90% weg gegaan natuurlijk heeft dat tijd nodig maar ze heeft het nog amper

Zij heeft overigens heel dik lang en krullend haar (pijpenlokken) en heeft hier nooit problemen mee gehad
Ze gebruikte nog meerdere producten wat weet ik niet presies

Bij haar hebben we echt veel geprobeerd t beste werkte in de zee (het zout) of in bad met zee zout maar dat ''pikte'' altijd dit was voor de paardenmelk periode

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:57

mooi om te lezen dat het bij een aantal mensen wel helpt voor bepaalde klachten
ik heb zelf meer de "inwendige" klachten zeg maar, problemen met darmen en ontstekingen in de gewrichten, maar misschien werkt het daar dan ook goed tegen?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:58

Ik heb gewerkt op een paardenmelkerij/zorgboerderij. Wil je info hebben, bel ze even. Ze zijn echt niet beroerd om antwoord op je vragen te geven.

let wel, paardenmelk geneest niet maar kan wel je klachten verminderen. Ik heb daar een paard gezien waar de Veearts bij geweest is. Beestje had amper manen en 3 cm haar op de staart worden. Een belse knol met gecoupeerde staart ziet er mooier uit. Dat paardje kreeg 2 maanden lang iedere dag een bakje melk door haar voer heen. Uiteindelijk groeide haar staart haar zichtbaar verder. Maar omdat dit een test was zijn ze er mee gestopt.

Ik heb verschillende kinderen met koe melk allergiën en excemen langs zien komen. En ja het is een investering maar het hielp wel. Psoriasis verminderd ook, maar het zal niet genezen, dat zit van binnen uit.

maar het is een 'homeopatisch' middel, en geen rommel die je binnen slikt met medicijnen. het is pure melk. Maar een liter koeienmelk is 0,30?? cent te liter (een koe geeft 30 liter per dag melk) en een paard maar 2 liter en kost 8,- te liter (begin 2012)

Ze hebben iedere zomer het 3e weekend van juni een open dag. Altijd erg interessant om te zien. Ook zou je op excursie kunnen gaan. Wie niet waagt wie niet wint..

www.burgthoeve.nl

en nee ik maak geen reclame voor het bedrijf op deze manier, maar meen mijn post oprecht. Het is een goed bedrijf dat weet waar ze voor staan :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:16

jolandaa_ bedankt voor je info, het is wel erg ver van mijn huis om even te gaan kijken, en ja ik kan ze gaan bellen en ze zullen me echt wel alles willen vertellen, maar dat doen ze allemaal, en natuurlijk zijn hun producten allemaal het beste en overal goed voor, vandaar dat ik vroeg naar mensen met ervaring ;)
ik lees trouwens vaak dat het goed is voor exceem maar daar heb ik nauwelijks last van, het gaat meer om inwendige klachten.
ik denk toch dat ik het een keer ga proberen , maar dan in pilvorm, kwaad zal het zeker niet kunnen :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:21

Die hadden ze daar niet, dan zou je even moeten informeren naar de paardenmelkerij in Zeeland (noord brabant) ik weet dat ze die daar wel gebruiken :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:42

tja, bij paardenmelkerij Sand in harbrinkhoek hebben ze wel pillen en ook poeders, die zit een stuk dichter in de buurt, ik woon tegen de drentse grens aan, maar alles is natuurlijk online te bestellen ;)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:10

Ja dat is wel een eindje. ik zou zeggen probeer het een maand of 2 3 uit en schrijf op wat je merkt. stoppen kan altíjd.ik had een klasgenootje met psoriasis en een eigenwijsheid van hier tot ginder en meende alles al geprobeerd te hebben. Na 3 jaar gaf ze toe en heeft ze 2 kuren gevolgd. Het werd bij haar echt minder. Een week op zomervakantie niet gebruikt ivm vliegtuig en vervoeren van melkproducten niet mag en daar werd het wel weer erger. Het zal de psoriasis niet weghalen, maar kan wel de klachten verminderen :) afhankelijk van persoon en wat je er over hebt. Ipv dure shampoos en medicijnen betaald ze nu 60,- per maand voor melk. Het id duur maar ze heeft het er wel voor over :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:03

Mijn man zit inmiddels twee maanden aan de equilac capsules icm bodymilk van equilac ivm extreme psoriasis...
T was duur, en helpt geen zak :n

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:17

en waarom geen pure paardenmelk dan? daar heb ik tot op heden geen negatieve reacties op gehoord.. ik heb geen ervaring met de pillen. Mijn schoonvader gebruikt zo iets voor z'n exceem maar die pillen helpen bij hem wel tegen de jeuk, maar niet tegen de plekken. Hij wil nu originele melk proberen..