Op 9 januari heb ik rechts 2 verstandkiezen laten trekken. Het is toen gehecht en er is een speciaal matje met jodium in gekomen. De pijn viel reuze mee en was na een paar dagen ook helemaal weg. Nu zijn de hechtingen en het matje afgelopen woensdag verwijderd en sindsdien doet het echt veel pijn. Ben donderdag nog naar de tandarts geweest hiervoor en die gaf aan dat het even gespoelt moet worden en dan zou het beter worden. Maar de pijn lijkt alleen maar erger te worden en er komt ook af en toe een vieze vleug met vloeistof uit de wond. De pijn trekt helemaal door naar mijn voorste tanden en naar mijn oor, kan er ook niet om slapen en paracetamol helpen niet voldoende. Volgens de tandarts is het normaal en moet het na het weekend beter worden.
Hebben jullie hier ervaringen mee? Is het normaal dat de pijn nu ineens komt opzetten?
Nickytje
Geplaatst: 19-01-13 11:29
Ik heb zelf geen ervaring met deze latere pijn, maar bij het verwijderen van mijn verstandskiezen kreeg ik wel Brufen of Ibuprofen om in te nemen tegen de pijn. Ik vermoed dat een paracetamol niet genoeg gaat zijn inderdaad. Succes ermee, ik hoop dat je pijn snel beter wordt!
Idd ibuprofen innemen, die helpen veel beter als de paracetamol. Had zelf gewoon vanaf de eerste dag al oorpijn en dit heeft nog wel een week aangehouden dus denk dat je daar wel rekening mee kunt houden.
Patoucha
Geplaatst: 19-01-13 19:36
Ik heb ook flink pijn gehad, bij mij bleef er wat voedselresten achter en dan ging als het ware zitten rotten. Enige wat hielp, is er met een voorgevormd spuitje (gekregen van de tandarts) in gaan en schoon spoelen met een zout oplossing! Doet zeer, maar het wordt wel beter
Knakker
Geplaatst: 19-01-13 19:43
nee, dat ken ik niet, een matje en ook niet dat er hechtingen in zaten. Blijkbaar had je dan een heel groot gat of hebben ze ze er uitgesneden? Heel veel sterkte in ieder geval!
Simone_Z
Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-13 03:56
2 paraceramol en een ibu van 400 mag werken voor 3 uurtjes en daarna is de pijn niet meer te doen. Het wordt alleen maar erger in plaats van beter en de tandarts zegt dat het zo hoort.... Inmiddels slaap ik al 4 nachten niet van de pijn.
Tinky12
Geplaatst: 20-01-13 09:56
Waarom ga je niet even naar een andere tandarts (second opinion)of je huisarts....het zou minder moeten worden,niet meer.Als jij al 4 dagen hevige pijn hebt vind ik dat niet echt normaal
jasmijn89
Geplaatst: 20-01-13 10:00
even dienstdoende tandarts bellen voor bruffen bruis 600 en zo nodig even laten checken..
Ja ik vind jet ook vreemd dat ik eerst geen last had en na het verwijderen van het matje ineens heel veel. Kon er gewoon mee kauwen maar nu als ik ze maar op elkaar zet doet het echt veel pijn. Bel morgen wel even op.