Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kentaro schreef:Wat apart dat ze daarvoor bij je thuis komen?!
Ik heb wel de keuring gehad, maar dat was niet thuis. Moest inderdaad bloed laten prikken.
Verders houdt het niets meer in als je bloeddruk opnemen, gewicht en wat standaard vragen.
Vraag me zelfs af of ze bij je thuis wel bloed gaan prikken?!
, maar volgens mij heb ik geen keus.
Patriciavt schreef:Wat bijzonder dat je een keuring moet, of heb je een medisch probleem???
Wij hebben 2.5 jaar geleden een huis gekocht en daarbij een levensverzekering afgesloten, maar we hebben geen medische keuring gehad
?Kentaro schreef:Ik ga er van uit dat het huis een waarde heeft boven de 250.000 ?!
Kentaro schreef:Ik zou er eens op googlen, want volgens mij mogen ze dit helemaal niet vragen !!!!!!
Kentaro schreef:Is dit gebeurd?
Wanneer de verzekeraar niet genoeg heeft aan de gezondheidsverklaring dan schakelt de verzekeraar je eigen arts in om meer te weten te komen over een bepaalde ziekte of aandoening en om te vragen naar behandelingsresultaten. Maar dit mag alleen met jouw toestemming, en daarom krijg je ook een machtiging toegestuurd door de verzekeraar waarmee je de verzekeraar machtigt tot het aanvragen van aanvullende informatie bij je arts. De verzekeraar moet je uitleggen waarvoor hij de aanvullende informatie nodig heeft
Maar ik verwacht vandaag nog wel een brief van de verzekeraar, geen idee wat daar in staat. micha_a schreef:Wij hebben 11 december ook een nieuw huis gekocht. Voor de levensverzekering moest ik ook een medische keuring ondergaan vanwege overgewicht. Als je ergens een verhoogd risico voor hebt mogen ze dit doen.
Ik heb het door hetzelfde bedrijf laten doen en die zijn dus ook bij mij thuis gekomen. Ik was ook heel bang, maar het is me 100% meegevallen. Hij heeft mijn bloeddruk opgemeten en ik moest natuurlijk op de weegschaal. En ze hebben bij mij alleen suiker getest dmv plassen in een potje en dan ging hij er met een strookje in wat verkleurde. Geen bloedprikken dus. Verder hadden ze een hele vragenlijst. Oja, en mijn omvang meten.
Bij ons in de omgeving was het niet mogelijk om het door een huisarts te moeten laten doen. Je eigen huisarts mag namelijk niet en ik heb er wel 20 afgebeld en die deden het allemaal niet.
Het resultaat was dat we 1,50pm meer moeten betalen voor de levensverzekering.
Edit: ik maakte me er ook heel erg druk om, maar het is echt niet nodig
Wij zitten bij ASR.