van griep naar voorhoofdholteontsteking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

adatje

van griep naar voorhoofdholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 10:20

Hallo,

Ik begon een paar weken geleden met de griep helaas heb ik alleen altijd dat dat overgaat
in voorhoofdholteonsteking. Wie heeft dat nog meer? En heb je er een oplossing voor gevonden?

Cynn
Fotograaf

Re: van griep naar voorhoofdholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:21

Ik heb jaarlijks wel een keer voorhoofdsholteontsteking. Ik kan er echt weken lang mee rondlopen.. het gaat absoluut niet over met enkel rust en een paracetamol. Het enige wat bij mij werkt is een antibiotica kuurtje. Maar uiteraard is dit per persoon verschillend.

Ik zou eerst maar eens bij de huisarts om advies vragen. :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:22

heb je er niks voor gekregen van de dokter?

Hier ging ik vanuit de griep naar een longontsteking :') gelukkig is dat al bijna goed na een AB kuurt :)

(hier ook twee weken koorts, eerste week rond de 40 en tweede week rond de 38-38,5) nu eindelijk koortsvrij *\o/*
Laatst bijgewerkt door just_kiki op 18-01-13 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 10:23

Ik zit nu al aan de tweede antibiotica kuur en lig al twee weken plat met koorts.
Zit nu op het punt dat ik alles zou proberen om er vanaf te komen.

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 10:24

just_kiki schreef:
heb je er niks voor gekregen van de dokter?

Hier ging ik vanuit de griep naar een longontsteking :') gelukkig is dat al bijna goed na een AB kuurt :)

Jeetje dat is nog veel erger. Zeker flink ziek geweest dan

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:27

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:29

Ik heb er ook altijd last van. Zodra ik al enigszins merk dat het verstopt raakt, ga ik al stomen en neusdruppels gebruiken etc. Meestal kan ik daarmee het ergste voorkomen.

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 10:30

oke is dat een soort menthol achtig iets?

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 10:31

Melisding schreef:
Ik heb er ook altijd last van. Zodra ik al enigszins merk dat het verstopt raakt, ga ik al stomen en neusdruppels gebruiken etc. Meestal kan ik daarmee het ergste voorkomen.

Ik helaas niet zat al aande xylo neusdruppels daarna de physiomer en stomen met rhino caps.
Maar helaas toch nog die ontsteking

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:33

Ik vind het moeilijk omschrijven. Het is wel sterk spul (als ik gestoomd had, rook je het door de hele kamer :D ) Maar het is niet te scherp, zoals ik wel had bij bijvoorbeeld de rhinocaps.
Had het eens voor m'n collega meegenomen en die zijn er nu verslaafd aan.... (iedere avond een druppel op het kussen) :D
Het werkt echt zo verzachtend!
Je kunt het voor heel veel gebruiken (zelfs innemen, maar daar begin ik echt niet aan :+ )
maar ook bijvoorbeeld bij kneuzingen e.d. kun je een beetje op de huid doen. Wordt super warm dan!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:42

Ik stoom hier altijd met vicks, werkt ook heel goed! wel heel scherp :=
doe altijd bakje met kokend water, en dan theelepeltje vicks erin even oplossen en dan met een doek over me hoofd stomen (met ogen dicht!)

Kentaro@ kan je dat ook in een 'normale' winkel halen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:44

Ze verkopen het helaas niet bij veel winkels. Ik haal het uit zo'n 'ouderwetse' drogist in Alphen a.d. Rijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:48

Ik heb er ook regelmatig last van. Als ik een keer ziek ben, is het altijd samen met voorhoofdsholtes. Ik heb jammergenoeg ook geen briljante oplossing voor je. Ik kan het de laatste jaren steeds beter voorkomen door echt goed op tijd te beginnen met neusspray (otrivin die ik dan smorgens en savonds gebruik, 2x goed sprayen per neusgat) en als het dan toch doorzet, ga ik spoelen met zout water. Zelf een zoutoplossing maken (9 gram keukenzout per liter) en met een spuitje flink opsnuiven. Is heel smerig en voelt niet fijn, maar het werkt bij mij veeeeeeel effectiever dan stomen e.d. Dit doe ik dan meerdere malen per dag.
Er bestaan ook bepaalde chinese olieen die je op je hoofd kan smeren ter verlichting, dit soort producten kan ook heel fijn helpen om er makkelijker doorheen te komen.
Antibiotica hebben bij mij nog nooit gewerkt.

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 10:51

Antibiotica werkt bij mij wel maar ik heb echt geen behoefte om maanden aan de antibiotica te zitten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:56

Nee dat snap ik, is ook helemaal niet goed voor je lijf joh! :\
Maar dit is dus al je 2e antibioticia kuur? En nog slaat het niet aan? Dan zou ik toch nog wel even terug gaan naar de huisarts..

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 10:59

ik voel me wel al iets beter dan vorige week maar mijn kuur stopt zaterdag en het is nog steeds niet helemaal over.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:51

Antibiotica werkt aan het einde nog even door. Als je er volgende week nog last van heb, zou ik zeker aan de bel trekken. Nu gewoon deze kuur dan afmaken.

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:00

Ik heb ook wel eens last van bijholteontstekingen.

Ik heb er onlangs drie weken mee rondgelopen, niet kunnen slapen van de druk en pijn. En maar ibuprofen of paracetamol nemen.

Dokter vond drie weken niet lang genoeg voor een AB Kuur. Ik heb toen uit wanhoop maar de cinuforce tabletjes en neuspray van A. Vogel geprobeerd omdat ik al een week aan de xylometazoline spray zat.
Ik ben zelf niet een grote voorstander van homeopathie maar dit heeft bij mij wel geholpen, was er binnen 4 dagen zo goed als vanaf. Nou kan het ook zijn dat het "zelf" al over was gegaan maar ik kreeg het gevoel dat het echt door de cinuforce kwam.
Ik heb volgens mij vaak bijholteontsteking omdat ik "verkeerd" nies. Ik hou mn nies in, knijp soms ook mn neus dicht als er veel mensen in de buurt zijn..

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:03

Ik heb dat pas ook gehad, bij mij werd het opeens ook een longontsteking. Ik heb 2x een ab kuurtje gehad.

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 12:06

ik ga maar gewoon door met uitzieken zal niets anders opzitten.
Maar ik baal er zo van ik kan gewoon niet thuis zitten en niets doen.
+ ik mis mijn paardjes zo verschikkelijk

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:11

Aah :(:) 1 ding scheelt nog: ik krijg het altijd als ik tentamens heb. En geloof me dan baal je pas echt.

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 12:15

haha ja dat ken ik ik heb zo mijn examens moeten maken.
Gelukkig ben ik al een tijdje klaar met school en werk ik nu