Weinig kunnen eten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Weinig kunnen eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 09:54

Maandag avond ben ik uit eten geweest met mijn klas, super gezellig en had in eerste instantie nergens last van.
Maar die nacht..... ik ben toen begonnen met spugen, en had behoorlijke diarree (heel dun)

De dag er na heb ik alleen 2 beschuitjes met jam en wat koppen thee kunnen dringen, anders had ik het gevoel dat ik alles er weer uit zou gooien.
Naast het feit dat ik weinig binnen hield, voelde ik me verder niet ziek (kan ook door mijn medicatie (pijnstillers) komen)
's avonds ben ik toch gewoon gaan koken, heb naast mijn vlees en 3 gebakken aardappeltjes niets kunnen eten.

Weer een dag later heb ik 's ochtends niets gegeten, als ik er alleen al aan dacht werd ik niet lekker.
's middags heb ik een gekookt eitje gegeten en een boterham met jam.
Die avond heb ik ook weer gekookt, (kip madras) maar hiervan ook maar 2 eetlepels van kunnen eten.

Wie heeft er tips om het eten toch weer terug op te bouwen?
Weet nu niet meer of ik buikpijn heb van het weinige eten, of juist van het eten :+

(ter info, ik ben vegetariër, dus dat het vlees niet goed doorbakken was speelt hierbij geen rol)

__Marije__

Re: Weinig kunnen eten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:59

Ik denk dat je gewoon een lekkere buikgriep hebt en dat kost tijd.. Ik zou rustig aan met eten, dus 's avonds geen warm en gewoon even rustig beschuitjes eten, daarna boterhammetjes.. Je kunt inderdaad ook last krijgen van weinig eten, dus probeer dan gewoon heel regelmatig op de dag iets te eten. Beschuitje, biscuitje, crackertje. Het zal tijd nodig hebben denk ik!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:05

Neem de tijd, buikgriep kan best wel even aanhouden. Ik heb wel eens 5 dagen niet mogen eten om juist mn darmen rust te geven. Echt heel voorzichtig opbouwen en geen zaken als kip madras eten :=

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 10:07

(kip madras stond nog in de vriezer, en anders moest ik boodschappen doen :+ )
Kipmadras is bij mij meer rijst dan saus, en rijst is weer goed voor je darmen dacht ik zo :)

mmm buikgriep pakt bij mij eigenlijk altijd wel anders uit... Heb nu absoluut geen ziek gevoel, behalve als ik aan eten denk.

Dan gaan we weer over op de beschuit met jam en de koppen thee :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:34

Ik zou inderdaad lichte dingen eten. Fruit, groente, geen eiwitten met koolhydraten combineren even, dat is heel zwaar om te verteren net als bv gesmolten kaas.

Ik weet niet of je van kruidenthee houdt? Pepermuntthee is goed voor je maag en venkelthee zou je ook nog kunnen proberen. Kan nooit kwaad.