Ik drink niet genoeg!/ help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik drink niet genoeg!/ help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:17

hoi bokkers!

Ik heb me laatst bedacht dat ik echt niet genoeg drink, op school maak ik soms mijn flesje niet eens open.
ik zit stap om 7:15 op de fiets en ben om 3 uur weer thuis, in die tussen tijd drink ik heel weinig tot niks.

Ik weet ook niet hoe het komt, ik heb gewoon geen zin?

Hebben jullie dit ook? of weet iemand hoe je je drinklust wat kan stimuleren o.i.d ?

Geryon

Re: Ik drink niet genoeg!/ help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:18

Ik ook. Nog wel erger.. :')

Ik drink 1 tot 2 glazen per dag... :o Gewoon omdat ik geen dorst heb, en er totáál niet aan denk. Maar ik doe het er goed op :=

Iemand die je herinnert aan drinken is wel fijn!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:19

Dat is niet erg, sommigen mensen hebben gewoon iets minder nodig.
Luister gewoon naar je lichaam. Geen dorst? Dan hoef je ook niet te drinken. Het is wel belangrijk dat je het niet negeert als je wel dorst hebt.
Zelf drink ik ook heel weinig vergeleken met anderen, maar blijkbaar houdt mijn lichaam vocht gewoon goed vast waardoor ik ook minder nodig heb. Dat is bij jou wss ook zo, als je meer vocht nodig zou hebben dan je drinkt heb je echt wel dorst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:20

Geryon schreef:
Ik ook. Nog wel erger.. :')

Ik drink 1 tot 2 glazen per dag... :o Gewoon omdat ik geen dorst heb, en er totáál niet aan denk. Maar ik doe het er goed op :=

Iemand die je herinnert aan drinken is wel fijn!

een vriendin probeert mij te helpen, gewoon te zeggen, drink je nog wat? je flesje is nog niet leeg!

ik krijg er soms barstende koppijn voor terug....

Szan

Heel herkenbaar! Ik heb met mezelf afgesproken dat ik minimaal drie flesjes water per dag moet drinken. Dat is goed te controleren en kan ook makkelijk onderweg. Maar mij lukt het ook niet om écht genoeg te drinken, dus ik lees graag mee voor meer tips :)

@ Geryon: ik dronk ook altijd zo weinig! Tot ik in het ziekenhuis belande (niet door te weinig drinken, wat anders), en ik ontzettend op mijn kop kreeg omdat ik zo bizar weinig dronk. Dat heeft wel een knop omgezet, toen besloot ik dat zo weinig drinken toch echt niet gezond is :+

Anoniem

44Myrthe44 schreef:
Luister gewoon naar je lichaam. Geen dorst? Dan hoef je ook niet te drinken. Het is wel belangrijk dat je het niet negeert als je wel dorst hebt.
Zelf drink ik ook heel weinig vergeleken met anderen, maar blijkbaar houdt mijn lichaam vocht gewoon goed vast waardoor ik ook minder nodig heb. Dat is bij jou wss ook zo, als je meer vocht nodig zou hebben dan je drinkt heb je echt wel dorst.

ik krijg dan soms ineeens heeel erg dorst, kan dan wel 3 van die grote glazen leegdrinken.
Maar dat is soms....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:21

Szan schreef:
Heel herkenbaar! Ik heb met mezelf afgesproken dat ik minimaal drie flesjes water per dag moet drinken. Dat is goed te controleren en kan ook makkelijk onderweg. Maar mij lukt het ook niet om écht genoeg te drinken, dus ik lees graag mee voor meer tips :)

@ Geryon: ik dronk ook altijd zo weinig! Tot ik in het ziekenhuis belande (niet door te weinig drinken, wat anders), en ik ontzettend op mijn kop kreeg omdat ik zo bizar weinig dronk. Dat heeft wel een knop omgezet, toen besloot ik dat zo weinig drinken toch echt niet gezond is :+

ik moet echt mn best doen minimaal een halve liter flesje leeg te krijgen....

bonnie1998

44Myrthe44 schreef:

dit is niet waar dat had ik ook nooit dorst resultaat in het ziekenhuis beland

SecretLIN

oh dat heb ik ook kan wel een dag zonder drinken hoor :P vergeet het ook gewoon steeds

maar probeer nu wel veel water te drinken en merk dat ik nu ook gewoon wat aan het afvallen ben :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:22

Je hebt ook een app voor op je telefoon die je er om de zoveel tijd aan herinnert om even iets te drinken haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:22

Het flesje op je tafel zetten werkt wel, vooral tijdens saaie wiskundelessen is hij snel leeg. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:23

Hoe heet die? dat is misschien wel even heeel handigg :)

Anoniem

MarlindeRooz schreef:
Het flesje op je tafel zetten werkt wel, vooral tijdens saaie wiskundelessen is hij snel leeg. :')

Mag niet :(

_Jody_

Misschien zoute dingen gaan eten of iets anders waar je dorst van krijgt?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:24

prugelpiet schreef:
Szan schreef:

ik moet echt mn best doen minimaal een halve liter flesje leeg te krijgen....

Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik wel moest. Zeker in het begin kwam ik thuis na een lange dag, en had ik nog niets gedronken. Dan dwing ik mezelf om die avond alsnog ongeveer 3 flesjes te drinken, of in ieder geval om het te proberen. Ik vergeet het ook, heb ook niet snel dorst (behalve in de zomer) en neem er ook de tijd niet voor :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:24

Maar het gaat natuurlijk niet alleen daarom. Je hebt ook vocht nodig voor andere dingen. Zoals de huid. Of het zuiveren van je lever (of was dat alleen met water?).

Fijn dat je vriendin je probeert te helpen! Verder kan je ook een bepaald ritme aanhouden? Bijv. voordat je naar school gaat iets drinken, elke pauze, als je thuis komt, als je naar bed gaat.

Probeer ik nu ook te doen. Alleen ik houd me er nooit aan omdat ik geen dorst heb.. :')

Er was eens een dierenarts en die was helemaal verbaasd dat ik nog naar de wc kon := Ik eet namelijk echt een halve witbrood op een dag, soms meer. En verder drink ik dus bijna niets (hooguit twee glazen, soms helemaal niets :=, vaak wel minimaal 1 glas).

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:25

Gekruid eten werkt ook heel goed.
Edit: of scheutje limo er door
Laatst bijgewerkt door Locanda op 16-01-13 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:25

_Jody_ schreef:
Misschien zoute dingen gaan eten of iets anders waar je dorst van krijgt?

Dat is een goeie, zal mn moeder eens vragen voor zoute crackertjes voor mee naar school!

Heb nu even een halve liter ijsthee gedronken omdat ik vandaag niet meer dan soep heb gehad op drink gebied

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:26

eet melk chocola ik heb het zelfde probleem en als ik dat eet krijg ik gewoon ontzettende dorst helpt echt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:26

ik drink s ochtends sowizo 1 kopje thee en s avonds 1, de rest moet ik maar hopen dat ik wat drink

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:27

Oh, iets pietluttigs wat bij mij ook hielp: mijn vriend heeft me een hip waterflesje gegeven, zodat ik niet steeds een standaard flesje Spa mee hoefde te nemen. Ik wilde zijn hippe cadeau gebruiken, dus ineens nam ik altijd een flesje mee. Dat wilde ik eerst ook vergeten, drinken meenemen :+ Vervolgens maakten vrienden opmerkingen over het flesje, waardoor ik automatisch aan het drinken herinnert werd. Het is een beetje omslachtig, maar het werkt voor mij wel :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:27

prugelpiet schreef:
ik drink s ochtends sowizo 1 kopje thee en s avonds 1, de rest moet ik maar hopen dat ik wat drink

Vreemd hulpeloos...

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:30

bonnie1998 schreef:
44Myrthe44 schreef:

dit is niet waar dat had ik ook nooit dorst resultaat in het ziekenhuis beland

Dat kan niet.
Óf je had wel dorst, maar je hebt die genegeerd. Sommige mensen herkennen het niet meer als ze dorst hebben, omdat ze zo gewend zijn om die signalen te negeren. Als je dat doet kan het inderdaad heel gevaarlijk worden. Eigenlijk moet je je elk uur even afvragen ''heb ik dorst?'' en er bewust over nadenken.
Óf je bent in het ziekenhuis gekomen om een andere reden, en daar zeiden ze dat je te weinig dronk.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:31

Ik heb het ook!
Kwam er afgelopen maandag om 8 uur savonds achter dat ik nog geen slok gedronken had :')
Ik heb heus wel mijn momenten dat ik echt dorst heb, maar ik vergeet echt vaak te drinken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:32

Ik ken het, ik heb wel is dagen dat ik pas bij het begin van de avond bedenk dat wat drinken ook wel handig is. Met resultaat dat ik maar 1 glas drink ...
Wat bij mij wel helpt zijn anderen om me heen, dat anderen wat gaan drinken en dat ik dan ook wat ga drinken :')
Het is eigenlijk iets wat in je systeem moet slijpen ..