keelpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

delvira

keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 18:21

heerst er een een of ander virus? krijg nu voor de derde keer keelpijn.... twee antibioticakuren gehad...... deze sloegen aan, maar nu begint de keelpijn weer.
Heeft iemand nog tips?????????????????????

delvira

Re: keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 18:30

niemand nog??????

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:11

Ik zou niet iedere keer om antibiotica vragen bij keelpijn. Zo krijg je juist resistentie van de bacteriën. Zelf heb ik goede ervaring met zuigtabletjes van de Erica (een natuurwinkel). Maar andere zuigtabletjes zullen vast ook goed werken.

Edit: Een supplement slikken om je weerstand wat op te krikken kan ook geen kwaad denk ik. Net als een probiotica. Al zou ik wat dat betreft om advies vragen bij een winkel als De Tuinen, als je daar open voor staat natuurlijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:13

trachitol zuigtabletten, antibiotica helpt ook niet tegen een virus

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:14

Maar als je echt keelontsteking hebt, dan is dat wel een bacterie toch?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 19:14

_Tara_ schreef:
Ik zou niet iedere keer om antibiotica vragen bij keelpijn. Zo krijg je juist resistentie van de bacteriën. Zelf heb ik goede ervaring met zuigtabletjes van de Erica (een natuurwinkel). Maar andere zuigtabletjes zullen vast ook goed werken.

Edit: Een supplement slikken om je weerstand wat op te krikken kan ook geen kwaad denk ik. Net als een probiotica. Al zou ik wat dat betreft om advies vragen bij een winkel als De Tuinen, als je daar open voor staat natuurlijk.

bedankt voor de tip, deze kende ik nog niet.......en ik heb inderdaad probiotica gekregen via de apotheek...., maar ik zou bij ons in de buurt niet zo een winkel als De Tuinen weten..... zal es googlen

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 19:16

ja Tara, de dokter heeft mij idd twee keer een antibiotica kuur gegeven, maar volgens mij heerst er nu vanalles... en aangezien ik voor de klas sta, met snotterende en kuchende jongeren, zal dat ook wel allemaal niet bevordelijk werken
:brr: :brr: :brr: :brr:

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:23

_Tara_ schreef:
Maar als je echt keelontsteking hebt, dan is dat wel een bacterie tochj?

Nee hoor, in de meeste gevallen heb je te maken met een virus. AB helpt daar niet tegen, kwestie van uitzieken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:25

Je hebt gelijk. Wat raar dat een huisarts dan toch 2 keer antibiotica voorschrijft. Komt op mij een beetje Amerikaans over, overal maar antibiotica voor geven...

Ik snap sowieso nooit goed waarom mensen met keelpijn/griep naar de huisarts gaan. Wat wil hij daar verder aan doen?

TS, ik ben bang dat, als je voor de klas staat, je nog wel een paar keer ziek zult worden :P Eet iig genoeg groente/fruit, sport en nogmaals denk ik dat een supplement voor je weerstand geen kwaad kan.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:30

Heb je je amandelen nog?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 08:39

Undefined schreef:
Heb je je amandelen nog?

ja, maar die laat ik denk ik nog maar mooi zitten, dit is de eerste keer dat ik er zoveel last van heb......

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:35

Ik gok dat je de griep heb.
Keelpijn is namelijk 1 van de verschijnselen. En gezien het feit dat er een milde griepepidemie gaande is. Zou dat best wel eens het probleem kunnen zijn. Google maar eens op griepepidemie 2013.
Beterschap

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:07

Bij mij begon de griep met keelpijn, dus het zou kunnen dat je gewoon de griep te pakken hebt. :)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 12:07

ben er ook bang voor..........

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:38

ik heb ook een antibiotiacekuur gekregen voor mijn keelontsteking en ik ben er blij mee hoor.
paracetamol niks helpt
had gister tegen de 40 graden koorts en dan pak je alles aan geloof mij en gelukkig werkt het ook haha

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 16:40

fjordowner18 schreef:
ik heb ook een antibiotiacekuur gekregen voor mijn keelontsteking en ik ben er blij mee hoor.
paracetamol niks helpt
had gister tegen de 40 graden koorts en dan pak je alles aan geloof mij en gelukkig werkt het ook haha

heel veel beterschap dan, ik heb inderdaad ook eerst baat gehad bij een kuurtje, maar denk toch dat het een virus is, waardoor het terug is gekomen, wel minder heftig dan de vorige keren gelukkig.
Maar fijn dat je inderdaad wat aan hebt en dat het werkt....

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:43

delvira schreef:
fjordowner18 schreef:
paracetamol niks helpt

heel veel beterschap dan, ik heb inderdaad ook eerst baat gehad bij een kuurtje, maar denk toch dat het een virus is, waardoor het terug is gekomen, wel minder heftig dan de vorige keren gelukkig.
Maar fijn dat je inderdaad wat aan hebt en dat het werkt....

er zit bij mij ook een groene vlek achter in mijn keel, ziet er goor uit hahaha
gistermiddag begoonen met kuurtje vandaag temperatuur 38,5 dus een hele graad gezakt, ben nog niet helemaal goed bij, maar wel wat beter dan gister.

hoop voor jou dat je je ook snel beter voelt.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 16:45

zo erg ziet het er bij mij niet uit.. en heeft het ook niet gedaan... maar gelukkig dat de koorts zakt, even een paar dagen goed uitzieken en dan komt het wel goed. Mijn fout is denk ik, dat ik te snel weer van alles heb opgepakt.....

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 13:59

[

er zit bij mij ook een groene vlek achter in mijn keel, ziet er goor uit hahaha
gistermiddag begoonen met kuurtje vandaag temperatuur 38,5 dus een hele graad gezakt, ben nog niet helemaal goed bij, maar wel wat beter dan gister.

hoop voor jou dat je je ook snel beter voelt.[/quote]

en inmiddels al weer wat beter???????????