Help! Paardrijden met hechting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ab2008

Help! Paardrijden met hechting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 16:58

Ik heb een vraagje, het zit namelijk zo;
Ik heb gister een moedervlek op mijn boven rug laten wegsnijden, en nu zitten er dus 2 hechtingen in.
Natuurlijk vroeg ik; kan ik paardrijden met die hechtingen? Dokter: 'nah met paardrijden gebruik geen kracht dus zolang je niet valt moet dat kunnen'.
Maar met paardrijden gebruik je wel kracht vind ik, op hetmoment trekt het heel erg. Ik zou er niet aan moeten denken om nu op te stappen (mijn paard is 1.87). En vallen..... =0
Maar okee, heeft iemand ervaring hiermee? En wat zouden jullie doen? De hechtingen worden er pas over 2 weken uitgehaald..

Iselda

Re: Help! Paardrijden met hechting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:00

Ik zou even rustig aan doen als ik jou was, als ze wel openscheuren heb je een groter probleem ;)

En zeker omdat het gister was...
Ik zou sowieso gewoon even een weekje rust houden en misschien er daarna weer opstappen, je zult altijd zien. Val je precies en scheuren de hechtingen weer open.

En als je het niet vertrouwt, gewoon lekker wachten tot je hechtingen eruit zijn!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:02

Als je het niet vertrouwd, moet je het niet doen. Een weekje niet rijden moet geen ramp zijn en je kan altijd lekker heen gaan om te poetsen. Mss even een rondje met hem stappen als dat mag?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:04

meestal is het 5 dagen niet rijden tenzij het 2 hechtingen zijn en dan ligt het eraan op welke plek. Maar pas na 2 weken hechtingen verwijderen is wel heel lang hoor meestal is dit tussen de 7 en 10 dagen

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:04

Ik had een moedervlek boven m'n borst laten weghalen, en heb een paar dagen daarna een buitenrit van 2 uur gemaakt, met een sport bh aan.

Toen 10 dagen later de hechtingen eruit gingen, zag het er gewoon normaal uit! Helaas maakt mijn lichaam overtollig littekenweefsel aan, dus is het alsnog heel lelijk geworden.. Maar dit heeft niks met paardrijden te maken, en helaas kwamen we hier te laat achter.

Als je twijfelt, niet doen! Anders rondje stappen.

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:13

Het zijn 2 hechtingen.. Op 28 Jan worden ze eruit gehaald.. Ik hoop dat ik snel weer kan rijden en tot die tijd lekker poetsen en wandelen!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:32

Vorig jaar hetzelfde gehad, (nouja, geen moedervlek maar een vetbult) ook 2 hechtingen. Paar dagen niet rijden, en toen ben ik er wel weer opgegaan hoor, maar ik had er wel sporttape op.
Gewoon even goed naar je lichaam luisteren :)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:44

Mij was geadviseerd een week niet te rijden. Had drie hechtingen. Wel wat meer op een plek waar sneller spanning op kwam.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:49

RUI -> MW

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:57

Ik mag 13 feb ook op m'n rug 1 laten weg halen. Idd ook 2 weken erna terug om hechtingen te verwijderen.

Mij is verteld beter niet te sporten ivm spanning en kracht op je rug.

Hoe was de ingreep doet het zeer? En nu zo erna?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:44

Niet doen.

Heb ik wel gedaan en het is een gigantisch lelijk breed litteken aan over gehouden.
( door toch longeren, poetsen, uitmesten en rijden. Ondanks voorzichtig en extra hechtpleisters over de hechtingen)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:14

Ik zou het ook niet doen, mijn hechtingen op mijn bovenrug zijn gesprongen toen ik op mijn werk mijn toetsenbord die iets verder naar achteren stond naar voren haalde..

Bij mij was de moedervlek tussen mijn schouderbladen weggehaald en dit was een vrij grote.. 6 hechtingen..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:48

Ik zou het niet doen omdat je juist met paardrijden wel veel verschillende spieren gebruikt, en hechtingen op je rug misschien wel los kunnen gaan. Zelfs toen m'n verstandskiezen getrokken waren heb ik een paar dagen geen zware dingen getild omdat door de wondjes zelf er al een behoorlijke druk op m'n kaken stond. Als je rustig aan doet hersteld het allemaal ook een stuk sneller. Liever te lang wachten dan straks rond lopen met een lelijk litteken door hechtingen die los springen. Paar dagen / weken goed longeren kan ook geen kwaad.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 01:22

En met longeren staat er ook druk op..

Ik zou alle druk ff vermijden.. Zodat je een zo mooi
Mogelijk litteken gaat krijgen.
( bij mij is het dus geen dun lijntje)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 01:41

Hmmm ik ben gewoon opgestapt :o
Had er 3 in mijn schouder ik deed er steeds een pleister overheen wat een beetje stevigheid gaf en ervoor zorgde dat er geen onnodig vuil in kwam.

Het is gewoon prima genezen.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 01:45

Ik zou het niet doen, ze zouden maar openspringen, dan ben je veel verder van huis.
Maar je kan in ieder geval wél lekker gaan knuffelen hihi! :+