Ik open dit topic omdat ik sinds augustus dit jaar blijvende gehoorschade heb opgelopen, ik dacht dat het me nooit zou gebeuren, ik gebruik immers al ruim een jaar oordopjes van een duurdere kwaliteit. Mocht niet baten..
Dit jaar op pukkelpop zat mijn oordopje vervelend tijdens het concert van de Foo Fighters (2de dranghek dus redelijke afstand) en heb ik ze alletwee een 5 minuutjes uitgehad omdat mijn oren echt geïrriteerd waren door het lang dragen van de dopjes, daarna weer netjes in gedaan en verder het concert geluisterd.
Gelijk prijs dus, sindsdien blijfende gehoorschade.. Ik draag op elk feestje oordopjes maar soms heb ik gewoon nog een pieptoon doorheen de oordopjes, ik ga amper meer uit vind het echt verschrikkelijk worden het is zo deprimerend..
Maar nu, ik heb het gevoel dat het erger en erger wordt.. Met nieuwjaar ben ik laatst uitgeweest mét oordopjes en heb weinig last gehad, gelukkig. Maar familiefeestjes zijn echt een kwelling, ik word zo chagerijnig gewoon omdat al het geroezemoes me zo veel zeer doet, ik kan geen enkel gesprek juist volgen omdat alles door elkaar gaat, wanneer ik gewoon rustig met iemand kan praten gaat het prima maar al de geluiden door elkaar zijn echt een kwelling.
Na het familiefeestje van gisteren besloten dat het dringend tijd is voor op maat gemaakte oordopjes, maar dan denk ik weer in mezelf, is dit nu niet overdreven? Zouden er nog mensen oordopjes nodig hebben gewoon om bij hun familie te kunnen zijn? Op school net hetzelfde, in de refter al het geluid door elkaar, vreselijk... Oordopjes op feestjes zijn hier algemeen geaccepteerd, maar om op drukke momenten zoals op school in de refter of familiefeestjes ze te dragen, soms denk ik echt stel ik me nou aan?
Kan iemand zich hier in herkennen, of heeft er iemand tips voor me dan hoor ik het graag want ik word helemaal gek van deze situatie.. Heb ook niet het gevoel dat iemand van m'n gezin me echt begrijpt, de tv zachter zetten wanneer ik het vraag lijkt soms al een opgave, gelukkig snapt mijn vriend het wel goed want ik zit er écht mee..