Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pris87

Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 11:51

Nieuwe jaar, nieuwe goede voornemens!

Maar vooral opzoek naar het lichaam van voor mijn 2 zwangerschappen.
Hier geen tijd voor de sportschool, vandaar opzoek gegaan naar iets om thuis te doen.

Heb nu 4 dagen insanity van Shaun T erop zitten. Echt hels!! Een workout van 3 kwartier tot een uur vol gas er tegen aan!
Het houd in 6 dagen trainingen volgens een rooster dan 1 dag vrij.
Uiteraard let ik ook op mijn eten, want met 3 kwartier workout alleen kom je er niet.

http://www.youtube.com/watch?v=nmKQEVJdh5s

Zo'n afgetraind lichaam na 60 dagen geloof ik niet in, maar hopelijk wordt het allemaal wel strakker.

Wie heeft er ervaringen mee? heeft het ook gedaan of is het van plan??
Of wie doet er "gezellig" mee??

Saskiaatje

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:50

Poeh, dat ziet er zwaar uit. :D
Hou je het wel een beetje vol dan?

In principe wel logisch, dagelijks een uur keihard sporten, 10 weken lang, maar dan moet je het daarna ook nog wel regelmatig doen lijkt me.
En die voor en na-foto's geloof ik niets van. :))

Ik hou het wel bij hardlopen, maar goed van je hoor!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:54

Geen ervaring met de Insanity Workouts. Wel met de Power 90 en Turbo Jam programma's. Is ook van Beachbody.com

Mijn man doet P90, niet 6 dagen per week maar 4 dagen per week. 2x sculpt, 2x sweat. Zelf deed ik Turbo Jam, ook 4x per week. Vind 6x iets teveel met werk, kids, paard etc. erbij.
Heb nu last van een slijmbeursontsteking in mijn knie, al tijden. Maar wil wel graag weer Turbo Jam oid oppakken.

Succes in ieder geval!

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 13:23

Nu hou ik het nog goed vol, heb kijk er al weer naar uit vanavond als die meiden in bed liggen om vol gas te gaan :D
Of ook echt 6 dagen per week gaat lukken met werk, kinderen, paard etc. weet ik niet maar ga me best doen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:01

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:45

Lijkt me echt geweldig om dit eens te proberen, gewoon om te kijken wat ik allemaal uit mijn lichaam kan halen.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 09:54

Het is erg verslavend maar wel heftig en zit nog maar in de eerste week haha. Gisteren kon ik niet meer op mijn benen staan zo aan het trillen waren ze!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:33

*steekt hand op* Ik heb die dvd's hier ook nog ergens liggen.
Ooit eens met de fittest begonnen en toen kon ik 3 dagen niet normaal op mn fiets stappen van de spierpijn :') Op zich zou ik het wel eens een keer af willen maken, resultaten zien er goed uit!

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:12

Ik doe ook aan thuissporten, geen Insanity maar "old skool" Billy Blanks Tae Bo (ook behoorlijk insane) :P

Workouts van drie kwartier tot een uurtje, gewoon in de (huis)kamer, de workouts haal ik van YouTube.
Aan het eind doe ik wat Tai Chi oefeningen, voor de ontspanning.

Probeer het vier a vijf ochtenden per week te doen, ik vind het heerlijk dat je alles in je eigen tempo kunt doen en je niet opgejaagd voelt door een groep of instructeur.
Het is ook nog eens tijd en kostenbesparend, geen extra sportschoolabonnement en geen reistijd, en als je geen fut hebt, dan train je gewoon niet.
Voor mij werkt het ideaal, je moet alleen wel genoeg zelfdiscipline hebben om hiervoor uit je bed te komen, de ene keer lukt dat wat beter dan de andere keer ;)

Op YouTube staan trouwens heel veel leuke workouts (ook Insanity), scheelt weer DVD's kopen, ik vind ze soms best duur.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:14

Ik zag dit op tv, het lijkt me echt wat voor mij, elke dag er even flink tegenaan. Een paar kilo´s eraf zou mooi zijn maar niet nodig, heb een paar jaar krachttraining gedaan en weet dat ik heel erg daarin door kan slaan dus aan de andere kant ook wel veilig als ik het niet doe. Ik ga eens kijken hoe ik aan die dvd ´s kom op een iets goedkopere manier :P Het lijkt me erg leuk dit programma!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:14

Ik zag het gister op Tell Sell :D Ik wil ook zo'n tshirt, maar dan zonder die moeite :')

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:20

eenitraM schreef:
Ik zag het gister op Tell Sell :D Ik wil ook zo'n tshirt, maar dan zonder die moeite :')

_O- Das nou juist niet de bedoeling :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:26

Ik heb een goede poging gedaan met een soortgelijk programma, maar kon niet meer lopen en bewegen :') en voelde alsof ik was overreden :')
Dus ik houd het bij hardlopen haha :D

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 16:27

ik zal het hem is vragen als hij uit z'n werk komt

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:30

Dankjewel pris, mag ook wel via pb anders :) zou er heel blij mee zijn!
Heb je al wat verschil gemerkt? Veel last van spierpijn?

Vuurneon, daar ga ik voor voor dat gevoel! Dan heb ik het idee dat ik wat gedaan heb :P

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 16:44

kwa figuur ben ik pas net 5 dagen bezig. Volgende week weer een fit test dan vergelijken met afgelopen week. Spierpijn voel ik zeker wel!
Voor mij is wel een verschil wanneer ik in een groepsles zit ik tot het uiterste ga, maar wanneer ik alleen voor de tv sta en het gaat niet meer heb ik eigelijk net die schop onder me kont nodig, van doorgaan. Maar dat komt wel goed.

zal je vanavond pb sturen

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:25

Wow.. Dit kan gewoon nooit goed voor je zijn! Mensen die niet of weinig sporten, die dan ineens 6x per week zo intensief gaan trainen? Als je het mij vraagt is dit vragen om blessures....

Overigens ziet het er wel heel cool uit, maar het lijkt mij beter als je dit langzaam opbouwt.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:27

_Bianca schreef:
Wow.. Dit kan gewoon nooit goed voor je zijn! Mensen die niet of weinig sporten, die dan ineens 6x per week zo intensief gaan trainen? Als je het mij vraagt is dit vragen om blessures....

Overigens ziet het er wel heel cool uit, maar het lijkt mij beter als je dit langzaam opbouwt.

Het wordt ook wel opgebouwd haha maand 2 schijnt helemaal verschrikkelijk te zijn. Er zit wel een hele goede warming up en cooling down bij in.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:04

Mijn probleem bij dit soort dingen is altijd dat ze vroeg of laat willen dat je je lichaamsgewicht vol op je polsen plaatst (hier ook weer, allerlei opdruk oefeningen, of oefeningen in die houding) en dat gaat met mijn zwakke polsen gewoon niet.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:20

Shiloh schreef:
Mijn probleem bij dit soort dingen is altijd dat ze vroeg of laat willen dat je je lichaamsgewicht vol op je polsen plaatst (hier ook weer, allerlei opdruk oefeningen, of oefeningen in die houding) en dat gaat met mijn zwakke polsen gewoon niet.

Het leuke van dit soort filmpjes/thuisworkouts vind ik juist dat je zelf bepaald of je iets wel of niet doet.
Als ik een oefening niet kan, vervang ik hem door iets wat ik wel kan. Als het te snel gaat, dan ga ik over in een tempo dat ik bij kan houden.
Je kunt best veel naar je eigen hand zetten.

Net als het opbouwen ervan, men hoeft niet zes dagen het programma te volgen, om de dag kan ook, of minder.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 22:36

Haha nou voor degene de het wilde weten waar mijn vriend het vandaan heeft, precies weet hij het niet meer. Maar via torent ofzo. Daar downloaden en dan overzetten in een andere map. In ieder geval was hij heel trots dat het hem lukte, maar hij weet niet meer precies hoe allemaal. Dus het is een wonder dat mijn computer het nog doet.

Ik hou ook echt niet alle oefeningen vol, hou veel meer pauze's. Maar wordt ook meerdere malen in een filmpje aan gegeven. Iets van ken je grenzen.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:57

Ik doe ook mee! Ik ben nu bij dag 3.

Mijn doel is toch wel om iets strakker te worden en wat kilo's kwijt te raken. Ben een tijdje heel fanatiek naar de sportschool geweest, maar daar heb ik op het moment echt geen tijd voor. Omdat ik met dit programma aanzienlijk minder tijd kwijt ben hoop ik dat dit wel goed gaat!

Naast de workout's probeer ik ook goed op mijn voeding te letten, want anders heeft het natuurlijk nog geen zin. Volgt er ook iemand het dieet van Insanity?

En over die voor en na foto's. Ik denk dat je echt wel veel kan veranderen in 2 maanden tijd, maar wel als je ook een heel goed voedingspatroon aanhoudt. Ik wil in ieder geval eens gaan kijken hoeveel ik kan veranderen in twee maanden. Hopelijk met een sixpack als resultaat :P

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 13:11

Leuk nog iemand!

Ik let wel op mijn voeding, hou het ook bij wat ik eet. Maar het dieet van insanity heb ik niet.
Hoe ziet jou voedings menu er ongeveer uit?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:13

Waar hebben jullie Insanity vandaan? Gewoon gekocht of? mag ook via pb!

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:16

Gedownload :P

Nou, mijn verschilt nogal per dag, hoeveel honger ik heb en waar ik ben. Maar ik probeer in ieder geval geen achterlijke hoeveelheden te eten en geen ongezonde dingen te eten. Dus geen geen chips oid, geen friet (wat moeilijk is aangezien ik een paar dagen per week in de friettent werk) en meer groente, volkorenproducten, producten die redelijk wat eiwitten hebben.

Volgens het voedingsschema van Shaun T moet je 5 maaltijden per dag eten, en dan ieder rond de 300 calorien per maaltijd. Dit kunnen met kleine toevoegingen ook maaltijden van 400 of 500 calorien worden, afhankelijk van de hoeveelheid calorien die je nodig hebt. Dit kun je dan weer uitrekenen, en is afhankelijk van je leeftijd, gewicht en grootte. En de intensiviteit waarmee je sport, wat bij Insanity vrij intensief is.
Ik kan vanavond die formule wel even opzoeken!

Bij mij kwam het erop neer dat als ik af wil vallen en dus 500 calorien per dag minder neem dan dat ik nodig heb om hetzelfde gewicht te handhaven ik alsnog bijna 2100 calorien per dag moet eten.

Mijn grootste probleem is de voeding. Sporten vind ik leuk en doe ik graag. Ik beweeg ook zeker wel genoeg op een dag. Maar ik ben echt een bodemloze put qua eten. Heb altijd honger en zit nooit vol. Hoewel ik dat sommige perioden wel meer heb dan andere. Op dit moment valt het wel mee, dus nu is het goed vol te houden :) En als ik extreme honger heb hoop ik het met een paar boterhammen extra op te kunnen lossen..