Ondertemperatuur afgewisseld met koorts.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kyarahh

Ondertemperatuur afgewisseld met koorts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 14:28

Hoi :),

Ten eerste weet ik: bokt is geen doktersforum, maar ik vroeg me toch af of iemand het misschien herkent.

Woensdag ben ik erg ziek van stal teruggekomen. Kon amper op mijn benen staan, maargoed, gewoon een griepje zou natuurlijk kunnen. 'S avonds even temperatuur gemeten en die was 39 graden. Kan natuurlijk. Donderdagochtend nog een keer gemeten. Toen was de temperatuur ineens 36 gaden, terwijl ik wel het gevoel had dat ik koorts had. Gisterenavond nog een keer gemeten, toen 37 graden. Ik voelde me ook veel beter. Vanmorgen had ik echter weer hetzelfde as woensdag. Kon nauwelijks op mijn benen staan. Rond de middag even temperatuur gemeten, 34,4 graden dit keer maar nog steeds een koortsgevoel.. Dit is met dezelfde thermometer gemeten, en bij alle keren niet na een warm bad of iets anders waardoor de temperatuur kan afwijken.

Nu is mijn vraag: is dit gewoon een griepje en herkent iemand dit? Of..? :)

Alvast bedankt!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:32

Hoe heb je de tempratuur gemeten?

Overigens, mijn standaard tempratuur is 36,7 ik heb standaard iets onder tempratuur. Maar onder 35 is wel veel eronder.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 11-01-13 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:33

Als ik jou was.................zou ik even naar mijn huisarts of iig de assistente bellen. Het is vrijdag een dag voor het weekend, zij herkennen je symtomen sneller en kunnen er wellicht een ziekte beeld in herkennen :D

.P.S Is de batterij van je thermometer niet bijna leeg, dat hij verwarrende meetgegevens weergeeft?

Kyarahh

Re: Ondertemperatuur afgewisseld met koorts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 14:44

@NatasjavE ik heb het met een oorthermometer gemeten :)
@Linda_arnold het lijkt me stug dat de batterij bijna leeg is, aangezien hij net nieuw is en amper gebruikt..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:47

Oorthermometer de deur uitgooien en een betrouwbare meter kopen (enkele uitzonderingen oorthermometers daar gelaten).
Oorthermometers kunnen tot een hele graad afwijken, zowel naar boven als naar onderen. Ze zijn dus stomweg niet betrouwbaar.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:55

Beter rectaal meten, dat geeft de meest betrouwbare resultaten..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:03

Een goede oorthermometer is juist zeer betrouwbaar al is een rectale tempratuurmeting inderdaad het meest betrouwbaar.

Wat bij een oorthermometer heel erg bengrijk is om steeds bij iedere meting nieuwe hoesjes te gebruiken omdat anders het resultaat beinvloed kan worden.
En je moet inderdaad een van een goed merk hebben.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 15:04

Oké, dan weet ik dat :) Bedankt voor het meedenken!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:48

Kyarahh schreef:
@Linda_arnold het lijkt me stug dat de batterij bijna leeg is, aangezien hij net nieuw is en amper gebruikt..

Het was een optie :Y) , vanaf hier kunnen wij niet zien dat jij met een 'nieuwe oorthermometer' tempratuurt :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:05

Een lage temperatuur kan ook de koude rilling van de koorts zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:07

Vaak heb je al je goed ziek bent koorts wat afgewisseld worden met een ondertemperatuur. Zorg dat je goed en vooral veel drinkt!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 16:20

linda_arnold schreef:
Kyarahh schreef:

Het was een optie :Y) , vanaf hier kunnen wij niet zien dat jij met een 'nieuwe oorthermometer' tempratuurt :)

Was ook niet als aanval bedoeld, sorry als het zo overkwam :).

Bedankt allemaal voor de reacties, dan denk ik dat ik ne geen zorgen hoef te maken!