In slaap vallen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yelizaveta

In slaap vallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 22:47

Hee bokkers :)

Ik val de laatste tijd altijd in slaap op school, nu als ik bezig ben niet maar als ik gewoon in de klas zit en ik mij probeer te concentreren vallen mijn ogen gewoon dicht. Meestal duwt iemand mij wel wakker maar anders val ik gewoon in slaap.. In de pauze als ik recht sta durft ik ook wel in slaap te vallen maar dan geven ze mij wel een duw. Dinsdag ben ik zelfs in slaap gevallen als de directeur wat stond te vertellen in de klas :=
Eerst vond ik het zo erg nog niet maar de leerkrachten zijn er niet zo blij mee en het stond zelfs op mijn rapport. Dus ja, ben ik gewoon tam of hoe zit het? Ik ga rond 11u slapen maar vaak val ik pas tegen half 1 ofz. in slaap en ik kom er om 6u uit.

Iemand tips ofzo? :D

Roxx

Re: In slaap vallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:48

Wat dacht je van eerder naar bed gaan?

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 22:50

Al gedaan, ik heb het nu al twee jaar en van mijn moeder moest ik vroeger altijd rond 9u naar bed en ik viel nog steeds in slaap.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:52

eerder naar bed gaan en als je niet kan slapen slaaplippen slikken
en misschien even naar de dokter

maar zo erg is dat toch niet ik zal het ook doen :z :D

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:55

Wat doe je voor je gaat slapen? En wat doe je als je in de tijd dat je in bed ligt maar nog niet in slaap kan vallen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:55

Als je weet dat je lang wakker ligt in bed nog wat eerder gaan
Hoe oud ben je TS?

Ik heb dit in mijn puberteit lees 12/13 ook heel erg gehad toen mee naar de dokter gegaan en had ik van allerlei vitamines te kort en dan ook nog in de puberteit die al veel energie kost

Nu op t moment ook veel moe maar ik ga veelste laat naar bed deze week al 4x na 1u snachts en ik merk dat als ik veel stres heb ik ook stukke meer moe ben dan normaal

Als je t al 2 jaar hebt echt even een afspraak maken bij je arts
Slaappillen? Dat moet je echt niet doen je lichaam is niet voor nix moe
Hoe.kun je dat een jonge meid adviseren???

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:05

Misschien naar de dokter? Ik zou zeggen direct!

Op mijn 15e was ik ook ontzettend moe, iedereen vertelde mij dat ik eerder op bed moest maar daar lag het niet aan, kon hele dagen (en nachten) slapen als het moest. Plus dat ik al vroeg op bed ging. Later bleek ik pfeiffer te hebben gehad rond die tijd. En nu (8 jaar later) heb ik een burnout door alle issues die mede toen ontstaan zijn.

Ik zeg niet dat dat bij jou zo is maar overal in slaap vallen is niet normaal. En slaappillen kunnen gevaarlijk zijn, ook die simpele melatonine dingen van de drogist. Ik kon zonder die pillen niet meer slapen en had steeds meer nodig, afkicken was geen pretje. Als je ondersteuning nodig hebt prima, maar wel in overleg met een arts graag.

Succes, oververmoeid is echt vreselijk. :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:07

Inderdaad naar de dokter!
Vriendin van me was ook altijd moe.
Ze dacht gewoon dat ze teveel bezig was. Maar ze viel echt bij alles in slaap.
Ik heb haar zo'n beetje naar de dokter gesleept. Ze bleek een schildklier probleem te hebben.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:08

ik volg dit even, heb hetzelfde probleem. ga altijd op tijd slapen maar ik kan mezelf altijd met moeite wakkerhouden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:32

Dit heeft niet echt zin om te volgen omdat je ook last er van heby
Elk lichaam is anders en het kunnen dus heel veel verschillende dingen zijm

Ga even langs de huisarts en kaart t aan en laat je onderzoeken bokt kan niet door de pc.jou beoordelen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:33

lovelady1 schreef:

:n slaappillen!? Daar zou ik zo lang mogelijk vanaf blijven, zeker als je maar 1,5 uur wakker ligt. Ik zou dan juist wel melatonine aanraden, maar dan op recept, 3mg. Sowieso even langs de dokter ermee. Zulke moeheid kan allerlei oorzaken hebben, langer slapen is niet altijd de oplossing.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:36

Knoffer schreef:
lovelady1 schreef:

:n slaappillen!? Daar zou ik zo lang mogelijk vanaf blijven, zeker als je maar 1,5 uur wakker ligt. Ik zou dan juist wel melatonine aanraden, maar dan op recept, 3mg. Sowieso even langs de dokter ermee. Zulke moeheid kan allerlei oorzaken hebben, langer slapen is niet altijd de oplossing.

ja sorry ik dacht dat het goed voor je was maar dat is niet zo
ik heb de zelfde leeftijd als haar en kan ook moeilijk slapen maar ik val nooit in slaap
en ik slik ook geen pillen want die krijg ik niet binnen

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:45

Klinkt heel bekend! Ik had dit vorig jaar ook. Sliep ontzettend slecht, waardoor ik echt heel moe was overdag. Heb het zelfs voor elkaar gekregen om tijdens mijn havo-examen in slaap te vallen! :P

Wat bij mij heeft geholpen is een vast slaap- en waakritme. Je moet daarvoor echt opnieuw "leren" slapen, ik althans wel. Als je weet dat je slecht kunt slapen, zorg dat dat je bijv. om 9 uur in bed gaat liggen, even een boek leest of whatever, maar NIET gaat liggen piekeren of op je telefoon kijken. Dan val je alleen maar slechter in slaap. Laat je mobiel dus het liefst beneden. Probeer te zorgen dat je om 10 uur slaapt (mag ook een ander tijdstip zijn, zolang het maar elke dag hetzelfde tijdstip is). De volgende ochtend sta je ool weer dagelijks om dezelfde tijd op, OOK in het weekend anders heeft het nog geen zin. Dan zul je na een tijd echt verbetering merken! Maar hier moet je je echt goed aan houden wil het zin hebben :).

Succes!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 02:02

Typisch dat je dan hier bent om kwart voor 2 's nachts.. Geldt uiteraard net zo hard, zo niet harder voor mij :+

Maar je hebt wel een goed punt, regelmaat is heel belangrijk :j

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:45

Kijk eens op de http://www.narcolepsie.nl

Ik heb zelf narcolepsie en ben ook altijd moe en kan zo ineens in slaap vallen. Daarbij heb ik slaapverlammings aanvallen waarbij ze bij mij op narcolepsie uitkwamen. Daarbij heb ik nu ook nog pfeiffer wat een mazzel :P

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:49

Ik zou ook even naar de huisarts gaan. Ik ken een jongen die viel ook altijd de klas in slaap. Dat was algemeen bekend. Dat had niks met moe-zijn te maken.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:53

Ik heb precies hetzelfde, voor mij een van de redenen om thuis te gaan studeren in plaats van op school
En echt er is geen houden aan, je ogen vallen gewoon echt dicht en je kan er niks aan doen.
Ik merkte het vaak wel dat het er aan kwam en ging dan even lopen, even wat water drinken
of ff naar buite. Gelukkig vonden de leraren dat niet erg.
Thuis heb ik het ook nog wel als ik heel lang aan mijn huiswerk zit

Ik sliep overigens niet slecht, heb 3 jaar geleden pfeiffer gehad, dat jaar heb ik er last van gehad maar vorig jaar ook. dus heb het maar gewoon op de pfeiffer afgeschoven
Ik ging altijd optijd naar bed, had geen lange dagen, sliep goed maar werd altijd moe wakker.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:53

Als je in slaap valt door niets te doen maar je verder niet moe voelt zou ik me proberen bezig houden in de klas, actief meeschrijven bv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:54

_AAASCHAAA_ schreef:
Kijk eens op de http://www.narcolepsie.nl

Ik heb zelf narcolepsie en ben ook altijd moe en kan zo ineens in slaap vallen. Daarbij heb ik slaapverlammings aanvallen waarbij ze bij mij op narcolepsie uitkwamen. Daarbij heb ik nu ook nog pfeiffer wat een mazzel :P

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Het lijkt me niet helemaal 'normaal' als je altijd en overal in slaap valt!

Breng een bezoekje aan de huisarts. Deze kan je binnenste buiten keren en een oplossing voor je aandragen!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:11

Hmm sowieso wat eerder naar bed gaan, je krijg nu maar 5.5 uur slaap per nacht, is wel erg weinig.
Verder heb je idd verschillende slaap-aandoeningen, zie dat er hierboven al 1 genoemd is. Even bezoekje aan de HA dus, het kan verschillende redenen hebben. Sterkte!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:17

Naar de huisarts met dit verhaal. Zeker staand in slaap vallen is niet gebruikelijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:20

Eerder naar bed en langer proberen te slapen. 5,5 uur slaap is echt veel te weinig. Bij je huisarts je bloed eens laten controleren op tekorten of schildklier probleem. Kijken of je door je eetpatroon geen slaapdips krijgt na het eten van bepaalde dingen.

Maar ik ken het wel, heb het in de eerste paar werkjaren gehad. Ik viel gewoon in slaap, op een congres genant liggen snurken in de zaal. Ik werd aangeduwd door mijn buurman dat ik teveel herrie maakte en hij het niet meer goed kon volgen. :o. Tijdens autorijden echt moeite moeten doen niet in slaap te vallen. Uiteindelijk bleek dit een voorloper te zijn van de ms klachten en de later vastgestelde schildklier klachten hebben het weer vermindert gelukkig. Door veel minder te gaan doen en veel meer te slapen en de juiste medicatie heb ik dat wel aardig kunnen terugdringen. Maar nu nog als ik teveel doe is het prompt raak. :j dan kan ik zelfs in een bowlingbaan in slaap vallen als ik even zit.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:23

Inderdaad eerder naar bed, desnoods met melatonine voor het inslapen. Je slaapritme is nu volledig de soep in waardoor je 's nachts maar 5,5 uur slaapt en je lichaam vervolgens overdag probeert die andere 2-3 uur in te halen. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor pfeiffer of narcolepsie, de meeste mensen zouden overdag omvallen na maanden weinig slaap.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:24

zeker 2 uur van te voren geen cola..thee of koffie of een andere drank waar caffeine in zit..en als ik het druk in me hoofd heb waardoor ik niet kan slapen ( kom vaak voor helaas) gebruik ik bach bloezem rescue..een uur voor het slapen gaan 3 spuitjes op je tong en net voor dat je naar bed gaat 3 spuitjes..

kan je gewoon kopen bij de drogist en het help je om te ontspannen en maakt rustig..werkt voor mij best goed..

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:24

Ik dacht inderdaad ook aan narcolepsie.
Van slaaptekort gewoon val je overdag niet zomaar in slaap. Ik slaap van baby af aan al te weinig en nu ook maar 4uur per nacht, oorzaak vinden ze niet en medicijnen geven veel bijwerkingen. maar overdag ben ik echt nooit zomaar in slaap gevallen. Lijkt me dus echt dat er iets anders is