Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

En er zitten ook echt voordelen aan het alleenstaand moederschap (bijvoorbeeld zeggenschap over bepaalde dingen) en het 1 op 1 contact.
. EN snap het natuurlijk als je bepaalde persoonlijke punten achterwege wilt laten. itsmi schreef:Dit is exact zoals ik er ook over denk.Jeetje wat een heftig verhaal zeg. Ik snap erg goed dat je het de vader hebt verteld. Zou het een beetje vreemd hebben gevonden als je dat niet gedaan had, het is tenslotte de vader en of je het nou weg laat halen of niet, hij behoort het te weten m.i. Wat zijn mening is, kun je uiteraard meenemen, maar het is jouw lichaam en jouw leven. Jij zal het kind op moeten voeden, dus het is jouw beslissing wat je uiteindelijk gaat doen.
.Citaat:Ik lees in je berichten heel erg de twijfels. Je wil het eigenlijk weg laten halen, maar je bent bang om spijt te krijgen. Dat is begrijpelijk. Ook is het te begrijpen dat je nieuwsgierig bent, het is nieuw en je hebt het nog nooit meegemaakt, je bent benieuwd hoe het van binnen zal groeien en uitpakken. Als je het weg laat halen zal je misschien altijd het gevoel houden; wat als. "Wat als ik het kind had gehouden? Dan was het nu 2 jaar geweest". "Wat als ik het kind had gehouden? Dan zou ik nu een heel ander leven hebben"
Maar realiseer je wel dat een kind krijgen veel met zich meebrengt. Niet alleen psychisch (lijkt het kind op de vader? Wil je daar nog mee geconfronteerd worden? Vader zal altijd een rol blijven spelen in je verdere leven), maar ook organisatorisch. Je hele leven zal veranderen. Je moet oppas zoeken, hard werken om alle luiers, voeding, oppas e.d. te betalen, een stuk vrijheid inleveren, een ochtendmens gaan worden etc.
Tot enkele dagen geleden, zei ik dit ook.. Hier ben ik altijd heel duidelijk in geweest. Ik heb niet eens een kinderwens. Maar nu? Nu voelt het ineens anders...Citaat:Persoonlijkz ou ik er niet op zitten te wachten om een kindje te krijgen, en het zou dan ook niet in mijn leven passen. Voor mij zou de keuze gemakkelijk te maken zijn, en ik denk dat ik daar ook geen spijt van zou krijgen. Maar mijn leven is totaal anders dan het jouwe.
Citaat:Als je denkt niet te kunnen leven met het spijt gevoel, je weet dat je alles kunt organiseren rondom het kind (ook financieel), je er volledig achterstaat, én je dat trotse gevoel blijft behouden, lekker laten komen!
Heel veel sterkte met de beslissing! Het is geen gemakkelijke... Maar welke keuze je ook maakt, beiden zullen veel veranderen in je leven..
Neem de tijd om je beslissing te maken. Maar hoe langer je wordt, hoe langer het kind in jou de tijd krijgt om te groeien, hoe lastiger de beslissing zal worden..
_JTM schreef:Toevallig heeft het broertje van mijn vriend afgelopen maand dit ook meegemaakt. Hij (25 jaar) en het 'meisje' (28 jaar) in kwestie hebben een seksrelatie. Zij heeft meer gevoelens voor hem, hij niet voor haar. Hebben seks gehad, condoom is geknapt, volgende dag MAP gehaald en ook zij is toch zwanger geworden. Broertje wil eigenlijk gen kinderen, en al helemaal niet met iemand waarmee hij geen relatie heeft. Is wel zo volwassen geweest om aan te geven dat áls ze het zou houden er wel voor klaar te staan ook financieel.
Ze hebben samen een aantal gesprekken gehad en uiteindelijk samen besloten om een abortus te laten plegen... Vijf dagen later heeft ze een miskraam gehad. Voor broertje een 'geruststelling' want hij was er niet 100% zeker van dat ze het weg zou laten halen ivm rammelende eierstokken etc.
Je zit in een lastige situatie. Je zegt dat je met je moeder hebt gesproken, wat zegt ze hierover? Wat zegt je gevoel? Doe niks overhaasts, denk er goed over na en volg je hart.
Succes!
. Deze man denkt er ongeveer hetzelfde over. Volgens mij is hij ook van mening dat ik zo goed als verliefd op hem ben, noemde zelf 'erin luizen'.. Maargoed, daar besteed ik maar niet te veel aandacht aan, geen idee hoe hij aan zijn giga ego komt, maar een zoveelste reden op hem af te knappen
. HijadelaLuna schreef:Is het heel raar als ik zeg dat het niet alleen zo is dat als je het weg laat halen dat je gaat denken "wat als", maar ook als je het houdt? Dan zal je toch ook denken hoe je leven geweest zou zijn als je het kindje niet had gehouden....
akishino schreef:Wat een moeilijke beslissing. Er is natuurlijk ook nog een andere optie en dat is adoptie.
Ik kan je niet helpen met een beslissing en heb ook nooit voor de keuze/beslissing gestaan. Maar wil je wel sterkte en succes wensen.
magriet schreef:Super van je dat je het verteld hebt aan de "vader" Als ik het zo lees wil je het weghalen maar aan de andere kant ben je er ook wel blij mee. Ik denk dat je er later spijt van krijgt ook al is een kind (alleen)opvoeden niet gemakkelijk. Veel succes met het maken van de, voor jou, juiste beslissing
) ZeSteigert schreef:Ben je er aan toe om een kind op te voeden? Om een baby groot te brengen in je eentje? Maar kun je er mee leven dat je het hebt laten weghalen? Ga je jezelf niet eeuwig schuldig voelen als je dat doet? Uiteindelijk is het jouw beslissing, in ieder geval succes ermee!
Kentaro schreef:Wat een óntzettend moeilijke keuze!!
Vind het heel goed dat je er zo goed over na denkt!
Het is zó moeilijk waar je goed aan doet en waar je later het minste spijt van krijgt?!?
kennissen van ons zijn ooit ook zwanger geweest toen het echt niet uitkwam. Ze hebben toen de keuze gemaakt het weg te laten halen. Toen ze wel aan een kindje toe waren (en het kon), lukte het niet.... Ze heeft toen heel vaak gedacht dat dat haar 'straf' was.... (het is uiteindelijk gelukkig wel gelukt!)
Maar als je de beslissing neemt het te laten komen, is die beslissing voor de rest van je leven!!
). Maar ik ben 28, het is niet dat ik nog tientallen jaren 'de tijd' heb. NU heb ik GEEN kinderwens, maar ik sluit niet uit dat als ik in een goede relatie zit, dit wel krijg. (en zeker nu ik deze gevoelens voel, die wens zit toch ergens wel in me, al is het ver verstopt).