Pijn in heup en kont?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Pijn in heup en kont?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 21:04

Hallo!

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, voor ik naar de dok moet. :Y)
Ik heb sinds een paar weken last van mijn heupen, s'nachts. Hier word ik wakker van en kan me dan bijna niet meer omdraaien (ik slaap op mijn zij). Overdag heb ik last van een nare pijn in mijn bilstreek? Helemaal onderin mijn rug. Dit is overigens alleen als ik zit of lig sterk aanwezig. Het heeft niets te maken met mijn spieren, want ik kan het niet 'voelen'. Verder doet alles het gewoon, behalve dat ik wat stijf ben met bukken enzo.
De pijn is niet onverdragelijk, maar wel constant aanwezig. Iemand enig idee?
Ohja, niet lang geleden is bij mij hypermobiliteit vastgesteld. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Brievenbus

Re: Pijn in heup en kont?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 21:12

Anyone?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:15

Easy does it, je topic staat er nog geen 10 minuten op. :')

Klinkt als bekkenklachten of misschien beginnende spit. Kan ook te maken hebben met hypermobiliteit inderdaad. Toch even langs de huisarts, die kan je een goede fysio aanwijzen, voor je zometeen een keer je bed niet meer uit kunt komen.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:17

Easy does the trick inderdaad.

Het is voor mij herkenbaar. Ik ben ook hypermobiel. Weliswaar niet in zware versie, maar wel genoeg dat het hinderlijk is. Ik heb ook last gehad van mijn heupen. En heel veel van mijn polsen.

Zoek een goede fysio die je ermee kan helpen en gun je lijf rust om te herstellen. :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:19

ik heb regelmatig slapeloze nachten door pijn in bil en heup
ik loop daarvoor bij de chiropractor
ik heb jaren scheef gelopen ong 1cm verschil in lengte benen, na een goede behandeling kan ik weer een tijd tegen.

ik heb eerst ook jaren fysio gehad totdat ik een andere HA kreeg die gelijk zei ; ik weet een goede behandelaar voor jou
en idd sinds 4 jaar loop ik daar
ook voor mijn nekhernia hier heb ik na ong 17jr bijna geen last weer van

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:29

Ik heb zelf bekkeninstabiliteit over gehouden aan mn zwangerschap en dat geeft exact de pijn de jij beschrijft.
Het is heftiger als ik veel gereden heb of bvb zwaar tilwerk zoals veel mesten etc....
Zodra ik dan bvb op 1 been leun om een broek aan te doen schiet het er ook echt in.
Of als ik ga zitten of op mn zij lig voelt het soms alsof er naalden in mn stuitje geprikt worden..haha zo omschrijf ik het altijd :Y)
Als iemand de gouden tip heeft hoe je er vanaf komt dan is dat natuurlijk super maar ik kan je die helaas niet geven :+

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 21:51

Ik heb het er met mijn fysio/manueel therapeute over gehad, maar die wist het ook niet zo goed.. Die zegt zelf ook dat ze er niks mee kan, en me alleen weer terug naar de huisarts kan sturen. Ze zei wel dat het kon komen doordat mijn spieren snachts rusten en daardoor de boel half uit de kom gaat zeg maar... Dat kan ik bij mijn schouders altijd heel goed voelen en zien, maar bij mn heupen niet. Maar de pijn overdag vind ik het naarste... de constante pijn alsof ik al heeeeeel lang op mijn heiligbeen/stuitje heb gezeten... :+ zo voelt het.. :D

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:14

Euhm even een ding als jou spieren rusten snachts en alles schiet uit de kom zoals je zelf zegt heeft dat niks met hypermobiel zijn te maken, hypermobiel is namelijk aan je pezen en banden niet aan je spieren :)

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:26

@roos dat trek ik toch in twijfel want ik ben al jaren hypermobiel en doordat ik altijd veel aan sport gedaan heb is dat redelijk onder controle gebleven.
Vanaf het moment dat ik niet meer kon rijden ivm zwangerschap begon de ellende pas echt en kreeg ik dus ook last van mn bekkeninstabilieteit.
Ik weet zeker dat mn spieren tot die tijd alles op zn plek gehouden hebben en dat bij het afname van mn spieren ook de problemen toenamen.
Grootste probleem tot nu toe is het terug krijgen van mn bespiering zoals deze was voor mn zwangerschap.
Waardoor ik bvb weer recht op mn paard kan zitten( ben ik nu gewoon te slap voor door mn hypermobiliteit maar toen ik volop sporte voor mn zwangerschap was dit geen enkel probleem)
Ben er dus echt van overtuigd dat je met veel speiropbouw je hypermobiliteit onder controle kunt houden en kan me dus ook vinden in het onspannen van de spieren verhaal.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:48

Ja ik kan me ook vinden in jou verhaal maar als je slaapt zijn je spieren ook op rust, ze zijn niet constant aangespannen. Doordat je dus pezen en banden om je gewrichten hebt raakt niet alles uit de kom. Stel je maar voor als je je geen banden en pezen had dan zakte elk normaal mens in elkaar :P
Maar je kunt inderdaad door te sporten en krachttraining wel je hypermobiliteit onder controle krijg, heb zelg Ehlers Danlos syndroom is de erfelijke en net even anders dan hypemobiliteit maar lijkt er wel veel op.