Angst voor naalden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noblesse_

Angst voor naalden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:33

Hallo bokkers :D

Ik heb even jullie hulp nodig :o , ik moet heel binnenkort baarmoederhalskanker prik halen, maar ik ben als de dood voor naalden... Ik word nu al weer misselijk bij het idee eraan. Als ik dan de prik krijg val ik 9 van de 10 keer flauw :o , en anders word ik gewoon héél misselijk en voel ik me ellendig.

Dus heeft iemand tips -O- ?

hannah41

Re: Angst voor naalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:34

Nee sorry, ik vind het zelf ook dood en dood eng. Brr! Hele veel sterkte.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:35

Beste om eroverheen te komen is je vaak te laten prikken;
Ik krijg elke maand een injectie en hoewel ik voorheen echt doodsbang was, vind ik het nu echt een eitje :+
Geen zwetende handen meer, geen gevoel van flauwvallen of weg willen rennen maar gewoon rustige hartslag en gewoon ontspannen alles ondergaan.

Wat mij goed heeft geholpen, praten met iemand die mee is of met de prikdame :) gewoon over het weer of wat dan ook :+ alles is afleiding!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:36

Oh herkenbaar!
Ik ben ook panisch voor naalden. Toen moest ik 2 jaar geleden tetanus prik. Vreselijk.
Weet je wat het mooiste was? Ik voelde niks. Echt, als ik het een cijfer moet geven is het een 0,2. Voelde letterlijk niks van de naald, alleen de vinger van de dokters assistente op mijn huid toen ze al klaar was.
Het was, sja.. Echt niks.. Nog niet eens een kriebeltje te noemen...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:36

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:37

O ja! Ik herken het heel erg! Ben ook altijd als de bang dat ik ziek wordt, of naar het ziekenhuis moet en dan infuus enzo moet krijgen brr! En ja, ik val ook gewoon flauw :')

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:37

Ik moest ooit eens een prik bij het CLB, en die vrouw vroeg me als ik eerst het onderzoek wilde of eerst de prik, nog voor ik kon antwoorden duwde ze die naald in m'n arm met érg veel kracht, meer dan anders. Toen viel ik dus weer flauw, en sindsdien ben ik er nog banger voor dan voorheen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:39

Je moet een rustige dokters assistente hebben, zeggen dat je bang bent en zeker niet je spieren spannen. En altijd de andere kant op kijken

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:40

xSCWx schreef:
Je moet een rustige dokters assistente hebben, zeggen dat je bang bent en zeker niet je spieren spannen. En altijd de andere kant op kijken

Dit heb ik altijd gedaan, maakt voor mij niks uit, ik ga tegen de vlakte :=
En ja, het zit tussen je oren, maar het gaat er bij mij niet tussenuit!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:40

Ik kan er ook totaal niet over. Ik wordt altijd lijk en lijkwit. Kan gaan hyperventileren. Vroeger werd ik zelfs helemaal hysterisch en ging ik om me heen slaan.
Ik probeer mezelf nu aan te leren om gewoon rustig door me neus in te ademen en door me mond weer uit. Niet te gaan kijken. Ik ben ook heel eerlijk, ik ben 24 jaar (ik schaam ervoor) maar ga nooit alleen dat durf ik niet. Dat helpt bij mij ook wel eens dat ik een voor mijn vertrouwde persoon met mij mee gaat.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:41

Ik denk dat de rustige dokters weg zijn uit West-Vlaanderen :'), elke keer als ik zeg dat ik bang ben is het aanstellerij, blijkbaar.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:41

Ik ben ook een mietje, ik val bij van alles flauw maar bij die prikken niet haha. Ik heb zo ook gehaald. Even aan geven dat je niet niks vind. Waarschijnlijk laten ze je dan ook prikken door een arts in een apart kamertje en mag je liggen ;)
Succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:42

Noblesse_ schreef:
Ik moest ooit eens een prik bij het CLB, en die vrouw vroeg me als ik eerst het onderzoek wilde of eerst de prik, nog voor ik kon antwoorden duwde ze die naald in m'n arm met érg veel kracht, meer dan anders. Toen viel ik dus weer flauw, en sindsdien ben ik er nog banger voor dan voorheen.

Het ergste dat je kan gebeuren is flauw vallen. De wereld draait nog gewoon door dan :)
Vertel nu veel tegen jezelf waarom je die prik gaat halen en dat het doel belangrijker is dan het middel. Gewoon iemand meenemen (ik ben geprikt terwijl ik op schoot zat bij mijn vader en ik was toen 14 -O- maar goed, op die manier durfde ik het wel meer :') ) praat er tegen, knijp in de hand of omhels diegene en hang je arm naar buiten.

Je kan er ook voor kiezen om het tegen de arts assistente te zeggen en de afspraak verzetten naar een privé afspraak zodat je in een aparte kamer en in alle rust een prik kan krijgen. Dan is het ook niet erg als je op schoot zit bij je vriendin bv :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:42

Myca schreef:
Angst voor naalden is maar één typische eigenschap. Als je je ook in de rest kan vinden van dit beeld kan je misschien een beetje geholpen worden met Silicea: http://robwillemse.nl/homeopathie/middelen/sil.html

jeetje, het is net of ik een verhaaltje over mezelf aan het lezen ben (muv de obstipatie, bij mij is het weer het andere uiterste) :oo

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:43

Vroeger werd ik ook helemaal panisch. Ik was 12, ze moesten me met 3 man vasthouden en dan lukte het eindelijk na een kwartier.
Er is ook trouwens maar 1 persoon die mij mag prikke. :P
Helaas moeten mijn verstandskiezen er binnenkort uit. Ik ben banger voor de prik dan het trekken zelf..

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:44

Ik heb toen ik die prik gehad heb op de "ehbo" geprikt worden. Ik wordt HELEMAAL gek als ik alleen maar al een naald zie. Dus toen mocht ik achter een scherm en daar kon ik gaan liggen en wat drinken. Ik durf niet eens op de stoel te gaan zitten, of mijn jas uit te doen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:44

xSCWx schreef:
Vroeger werd ik ook helemaal panisch. Ik was 12, ze moesten me met 3 man vasthouden en dan lukte het eindelijk na een kwartier.
Helaas moeten mijn verstandskiezen er binnenkort uit. Ik ben banger voor de prik dan het trekken zelf..

Die prik voel je niet, dan moet je een heel gevoelig mondje hebben, gaat helemaal goed komen :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:46

Ben zo blij dat ik geen angst heb voor naalden. Ik kijk wel altijd weg op het moment dat ze naald in in mijn arm duwen. Waar ik nooit meer een naald in wil hebben, is mijn bil! God, ik voel die naald af en toe nog, terwijl het al 7 jaar geleden is. :')

Ik heb verder geen tips, kan je alleen maar sterkte wensen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:47

Oh en ik heb altijd het vreemde idee, dat ik het minder erg zou vinden als het wat lager is in m'n arm :'), ik kan er niet tegen dat dat zo hoog moet. :o

edit; vreemde zinsbouw

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:48

vosje456 schreef:
xSCWx schreef:

Die prik voel je niet, dan moet je een heel gevoelig mondje hebben, gaat helemaal goed komen :D

Hihi dankje, vaak hebben ze ook van dat verdovings gel, ik ga vragen of ik dat er eerst op mag doen. Dat stelt me al een stuk gerust :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:48

Noblesse_ schreef:
Oh en ik heb altijd het vreemde idee, dat ik het minder erg zou vinden als het wat lager is in m'n arm :'), ik kan er niet tegen dat dat zo hoog moet. :o

edit; vreemde zinsbouw

Wees blij dat ze het zo hoog doen, daar zit meer vet en dan voel je het minder :j

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:50

Er zit nergens vet, eigenlijk :'). M'n bovenarmen zijn al even dun als m'n onderarmen.
En dat idee dat ik heb klopt eigenlijk niet hoor, toen ik infuus moest in het ziekenhuis moesten ze me ook vasthouden met 3 man, en het was laag in m'n arm.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:51

Noblesse_ schreef:

edit; vreemde zinsbouw

Ik zou echt geen naald aan de binnenkant van mijn pols willen hebben, dan zou ik wel echt gek worden. Vind het een walgelijk plek. Verder mogen ze me overal prikken. Heb overigens wel een tattoo aan de binnenkant van mijn pols. :')

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:51

Rienn schreef:
Noblesse_ schreef:

edit; vreemde zinsbouw

Ik zou echt geen naald aan de binnenkant van mijn pols willen hebben, dan zou ik wel echt gek worden. Vind het een walgelijk plek. Verder mogen ze me overal prikken. Heb overigens wel een tattoo aan de binnenkant van mijn pols. :')

Nee nee! Niet de binnenkant van m'n pols hé, dan zou ik flippen denk ik haha. Maar gewoon een béétje lager :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:52

Noblesse_ schreef:

edit; vreemde zinsbouw

Je kan vragen of het op een andere plek kan :) maar bedenk wel; de arm is echt prettiger :j

Ik geef zelf altijd aan waar ik geprikt wil worden, wijs gewoon de plek aan :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-01-13 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt