Vreemde buikpijnen, ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Buddha

Vreemde buikpijnen, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 09:42

Hoi Bokkers!

Sinds de nacht van zondag op maandag heb ik een rare buikpijn, die ik zelf niet kan plaatsen. Het is een koliekachtige pijn, met tussenpauzes variërend van een halve minuut tot een paar uur. Meestal om de 5/10 min. een gemene pijn, midden in mijn buik (eerder bovenin dan onderin) die ongeveer 4 sec. aanhoudt en dan weer verdwijnt. Soms heb ik er uren geen last van.

Ik wilde hiervoor niet thuis blijven van mijn werk, maar heb vandaag mijn roostervrije dag. Ik belde de huisarts, of ze toevallig nog een plekje hadden vandaag, ze hadden alleen een spoedplek. Na uitleg van mijn klachten, hebben ze me er toch opgezet!

Ik kan normaal naar de wc, ik kan goed eten (normale eetlust ook) en ben niet misselijk. Geen koorts of andere klachten!

Ik heb ooit een niersteen gehad, toen rolde ik over de grond, dus ik denk zelf niet dat het een steen is! Hebben jullie wel eens iets soortgelijks gehad?

Talisa

Re: Vreemde buikpijnen, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:21

Zouden wel eens galstenen kunnen zijn.

Succes straks bij de huisarts, hopelijk valt t mee!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:24

Ik denk dat het iets met stress te maken heeft..
Succes!

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 10:29

@ Talisa, ik hoorde dat galstenen meestal bij oudere personen voorkomen? Ik ben pas 21! En met mijn niersteen was de pijn veel heftiger. Als de pijn die ik nu heb constant zou zijn, zou ik zeker op bed liggen, maar omdat het zo kort duurt elke keer is het goed 'weg te slikken'.

@ Vivian__: ik heb wel eens buikpijn van de zenuwen gehad, maar dat was een ander soort pijn! Daarbij loopt op dit moment alles op rolletjes, ik ben erg happy!

Bedankt voor het meedenken! Ik ben erg benieuwd, heb gewoon niet het gevoel dat het zomaar een buikpijntje is, heb het idee dat er wel 'iets' is! Niet dat ik denk dat het ernstig is, maar zo voelt het gewoon.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:37

Oh ja ik kan je leeftijd natuurlijk niet raden ;)

Maar het heeft niet zo veel zin om te gaan gokken wat het is. Er is veel meer informatie nodig om er iets over te kunnen zeggen. Buikpijn kan namelijk echt vanalles zijn, tot long- of hartproblemen aan toe.
Maar je huisarts zal er vast raad mee weten!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:02

Galstenen heeft niks met leeftijd te maken hoor. Dus kan maar zo zijn dat je daar last van hebt
Ik heb ook galblaaskolieken gehad, en bij mij dachten ze eerst ook aan wat anders omdat ik nog vrij jong ben, 25 en slank postuur.

Succes bij de huisarts

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:06

Klinkt eerder als maagpijn ?

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 15:58

Bij de huisarts geweest ondertussen. Het is waarschijnlijk een gastritis, maagontsteking. Dit heerst op het moment. Als het dat is moet het binnen een weekje vanzelf overgaan, mocht dat niet zo zijn, of ik wordt er ziek bij (koorts e.d.) moet ik terug.
Andere optie was galsteen, dit is heel onwaarschijnlijk, maar ik had bij de laatste keer bloed prikken een verhoogde leverwaarde, die daar wel op kan duiden. Even opnieuw bloed prikken deze week en dan kijken we verder :)

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:02

Galstenen hoor ik de laatste tijd heel veel mensen over, maar een galsteen aanval komt overeen met een aanval van nierstenen, tis natuurlijk maar net hoe groot en scherp de steentjes zijn en t komt in alle leeftijden voor.

Beterschap