slijmbeursontsteking in mijn knie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

slijmbeursontsteking in mijn knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 10:08

Hoi,

Vanwege helse pijnen als ik op mijn knieën zat, ben ik naar de huisarts gegaan.
Ik zag en voelde niets aan mijn knie.
Ik kom er net vandaan, had me natuurlijk verslapen :o kon het niet vinden ( 1e keer naar de huisarts). enfin, 2 minuten te laat, en 15 minuten wachten leverde dus een slijmbeursontsteking in mijn knie op.
Ik mag niet hardlopen, niet op mijn knieën zitten. :(
Ik heb dus een bouwvakkersziekte :+ Sjonge jonge. Door de boerderij en al de dieren en het werk hier, gebruik ik mijn lijf veel. Maar wie verzint er nu dat ik een slijmbeursontsteking heb? Ik moet ontstekingsremmers slikken.

Meer mensen die dit gehad hebben? Hoe lang duurde het voordat het over ging en wat was je therapie?

Antheman

Re: slijmbeursontsteking in mijn knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 14:36

Nou, lekker dan. Uiteraard krijg ik weer bijwerkingen die nauwelijks voorkomen. Rare en volkomen onverwachte menstruatie. En de bijbehorende PMS. Ik hou hier niet van.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:25

Ik schop hem even omhoog. Nadat de bijwerkingen erger waren dan de kwaal, ben ik gestopd met de medicatie.

De ontsteking in mijn knie wordt erger. Traplopen doet zeer, lopen doet zeer, kruiwagens duwen doet zeer, hooibalen sjouwen doet zeer. Getverdegetver.

Is er nog iemand die een slijmbeursontsteking in zijn knie heeft gehad? Welke therapie kreeg je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:28

Normaliter rust en ontstekingremmers. Je zou ook kunnen overwegen om 'm weg te laten spuiten. Ik vond de spuit best meevallen, na alle horrorverhalen die je dan meteen hoort... Bij mij zat het in de schouder overigens, maar de blessure is hetzelfde.
Beterschap!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-13 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:28

Enige wat helpt is echt rust, niks voorbij de pijngrens doen, en ontstekingsremmers. Er zijn meer soorten. Heb je je HA gezegd dat deze niet goed uitpakken bij je?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:29

Ik had een slijmbeursontsteking in mijn schouder en ook alergisch.
Overleg met je huisarts en die kan idd inspuiten :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:33

Spuiten zou ik niet doen als je er nog niet lang last van hebt. Komt je gewricht over het algemee nniet bepaald ten goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:34

Soms is rust houden geen optie. Dan moet je iets.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:35

Nee maar als je je hele leven met pijn moet lopen is ook niet heel fijn.
Ik ging echt dood van d epijn maar na 1 x spuiten was alles weg,
daar word je zo vrolijk van :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:38

Sonja schreef:
Soms is rust houden geen optie. Dan moet je iets.

Die spuiten tasten je kraakbeen aan waardoor je op latere leeftijd alsnog last gaat krijgen van je knie. Vandaar dat je niet gelijk moet spuiten, eerst kijken hoever je komt met rust.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:40

ik heb er last van gehad in mijn knie met rust genezen en pas in mijn heup, ben ik bij de fysio geweest, deed bij mij wonderen!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:53

verootjoo schreef:
Enige wat helpt is echt rust, niks voorbij de pijngrens doen, en ontstekingsremmers. Er zijn meer soorten. Heb je je HA gezegd dat deze niet goed uitpakken bij je?

Jazeker. ze was bang dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, vanwege de heftige bloedingen die ik kreeg. Morgen hebben we contact en dan krijg ik ontstekingsremmers en een aparte maagbeschermer.

Maar is rust, volledige rust? Ik bedoel, mag je lopen? Hoeveel?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:54

Atent schreef:
ik heb er last van gehad in mijn knie met rust genezen en pas in mijn heup, ben ik bij de fysio geweest, deed bij mij wonderen!

Fijn dat fysio je hielp!

Ik heb nl al een paar keer gelezen dat fysio voor je knie weinig kan betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:55

Wat voor ontstkingremmer had je gehad? Diclofenac? Geen maagbeschermer erbij gekregen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:55

Bewegen tot de pijngrens, en je pijngrens respecteren. Dus niks doen waar je pijn van krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:56

Rust = in dit geval rustig bewegen in huis, maar verder niet. Op geleide van pijnklachten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:56

Sonja schreef:
Wat voor ontstkingremmer had je gehad? Diclofenac? Geen maagbeschermer erbij gekregen?

artrotitus ofzo.
Dat is Diclofenac mét ingebouwde maagbeschermer. Na wat speurwerk zag de HA dat de maagbeschermer ook vaginaal ingebracht wordt om miskramen op te wekken.... :x

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:57

Sonja schreef:
Rust = in dit geval rustig bewegen in huis, maar verder niet. Op geleide van pijnklachten.

Daar was ik al bang voor. Dat gáát hier gewoon bijna niet :(

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:59

Ik heb het ook gehad maar dan in mijn heup. Bij mij heeft het meer dan een jaar geduurd. Het was begonnen toen ik aan het leren autorijden was en ik twee weken lang iedere dag minstens 2 uur achter het stuur zat. Door telkens in dezelfde houding te zitten was het overbelast en ontstoken. Nu geraakte ik er maar niet vanaf totdat ik GOEDE SCHOENEN ging kopen. Dit is dus echt mijn tip naar jou toe. Ik was vroeger van het principe liever veel schoenen van een klein prijsje die ik kan weggooien als ze versleten zijn dan maar één duur paar. Maar hier ben ik dus volledig vanaf gestapt!! Voor mij werkt het beste schoenen met een kleine verhoogd hakje van 1 cm, dus niet te plat en ook niet te hoog. Hopelijk heb je hier iets aan want ik weet dat het verschrikkelijk zeer kan doen!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 21:01

Bentleyyy schreef:
Ik heb het ook gehad maar dan in mijn heup. Bij mij heeft het meer dan een jaar geduurd. Het was begonnen toen ik aan het leren autorijden was en ik twee weken lang iedere dag minstens 2 uur achter het stuur zat. Door telkens in dezelfde houding te zitten was het overbelast en ontstoken. Nu geraakte ik er maar niet vanaf totdat ik GOEDE SCHOENEN ging kopen. Dit is dus echt mijn tip naar jou toe. Ik was vroeger van het principe liever veel schoenen van een klein prijsje die ik kan weggooien als ze versleten zijn dan maar één duur paar. Maar hier ben ik dus volledig vanaf gestapt!! Voor mij werkt het beste schoenen met een kleine verhoogd hakje van 1 cm, dus niet te plat en ook niet te hoog. Hopelijk heb je hier iets aan want ik weet dat het verschrikkelijk zeer kan doen!

Dank je wel voor je inbreng :)
Ik loop op goede schoenen. Bij de paarden met steunzolen en verder altijd op bergschoenen.

Ik weet nu wel zeker dat de honden uitlaten echt een no-go is.
En lopen naast de paarden, qua grondwerk, en lange lijnen werk, idem dito.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:03

Antheman schreef:
Sonja schreef:

Is ook even heel hard balen, maar als je dit op zn beloop laat is er een grote kans dat het blijvend wordt en er geen spuit meer wat aan gaat helpen.
Dus echt even voor je knie zorgen!

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:05

Antheman schreef:
Bentleyyy schreef:

Dank je wel voor je inbreng :)
Ik loop op goede schoenen. Bij de paarden met steunzolen en verder altijd op bergschoenen.

Ik weet nu wel zeker dat de honden uitlaten echt een no-go is.
En lopen naast de paarden, qua grondwerk, en lange lijnen werk, idem dito.

Bij mij was dat inderdaad ook niet te doen. Lang staan ging niet, lang zitten ging ook niet. Dus het was een beetje afwisselen tussen staan en zitten, wandelen en rusten. Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat de gouden tip is om gewoon een beetje te kijken hoe je lichaam overal op reageert en proberen niet te dikwijls door die pijngrens heen te gaan. Zal vooral veel tijd nodig hebben, ik hoop voor je dat jij er vlugger vanaf bent dan mij. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:11

Antheman schreef:
Sonja schreef:

Moet.
Je wilt écht niet dat dit chronisch wordt.

Als het écht niet kan, kun je een spuit laten zetten. Maar dat doen ze niet zomaar.
(bij mij in mijn schouder dus wel meteen; ik heb maar 1 arm, dus daarmee rust houden lukt gewoon echt niet)