in de avond koud maar snachts nachtmerries en zweten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

in de avond koud maar snachts nachtmerries en zweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 21:10

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben en of er iets tegen te doen is.

Als ik op bed lig klaar om te slapen heb ik het vaak ijskoud, ik probeer me wel al niet te warm te kleden maar...

Als ik eenmaal in slaap val gaat als t ware mn kachel aan. Deze warmte zorgt voor nachtmerries of hele heftige dromen(t idee dat t echt gebeurd en dat je t makelijk kan onthouden). Soms schrik ik dan wakker en ben ik (gatsie) helemaal bezweet. Zodra ik dan n stukje onder de deken vandaan ga (of mn vriend legt een minder dikke deken op me) koel ik dan ook vreselijk snel af.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:12

ik heb dat ook maar bij mij is het de overgang :+
Vroeger voordat ik in de overgang was heb ik het ook een periode gehad...dat kwam door teveel cola light.
Aspartaam.
Drink je dat soms?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 21:14

Ik drink wel s cola maar niet veel en vaak ook niet vlak voor het slapen.

Annemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:46

Ik heb daar ook wel eens last van, om lekker in slaap te kunnen komen lig ik het liefst met 2 dekens, maar als ik eenmaal slaap wordt dat snel te warm. Wat bij mij goed werkt is om bij koudere nachten met een elektrisch dekentje (of een kruik oid) mijn bed even iets voor te verwarmen, zodat het niet koud is als ik er in stap. Die 2e deken heb ik dan niet nodig om in slaap te vallen, en dus heb ik het 's nachts niet te warm, en zijn de nare dromen een stuk minder geworden :-)

Wellicht kan dit jou ook helpen, succes!

Daihyo

Re: in de avond koud maar snachts nachtmerries en zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:48

Staat de verwarming aan op de slaapkamer?
En als je warm in bed stapt, heb je het dan ook (bijvoorbeeld douchen voor je gaat slapen)?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:57

geerke schreef:
ik heb dat ook maar bij mij is het de overgang :+
Vroeger voordat ik in de overgang was heb ik het ook een periode gehad...dat kwam door teveel cola light.
Aspartaam.
Drink je dat soms?

Oh echt? Ik drink veel te veel cola light en heb hier dus ook last van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:59

Ik had dat ook :j ik slaap het lekkerste onder een zomerdekbed en dan om in slaap te vallen; een fleecedeken eronder. Ik slaap ook alleen in een t shirtje nu en raam lekker open.

Margy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:09

moonsparkle schreef:
Deze warmte zorgt voor nachtmerries of hele heftige dromen(t idee dat t echt gebeurd en dat je t makelijk kan onthouden). Soms schrik ik dan wakker en ben ik (gatsie) helemaal bezweet. Zodra ik dan n stukje onder de deken vandaan ga (of mn vriend legt een minder dikke deken op me) koel ik dan ook vreselijk snel af.

Wat klinkt dit bekend! Had dit vroeger ook enorm (inclusief het koud hebben bij het gaan slapen en snel afkoelen). Op advies van mijn huisarts ben ik begonnen met elke avond een kopje saffraanthee voor het slapengaan en wat een verschil heeft dat gegeven! Ik droom veel minder en heb het ook veel minder warm 's nachts! (Alleen het koud hebben bij het gaan slapen is gebleven, maar dat valt op te lossen :) )
Saffraanthee is niet goedkoop maar voor mij echt wel een oplossing, misschien voor jou ook?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:12

Ik heb er ook een hoop last van gehad, ben nog steeds wel koud voor het slapen gaan, maar dat is een op zich zelf staand iets :)

Maar het koud naar bed gaan en zwetend wakkerworden van de nachtmerries is niet fijn. Heb zelf een traumatische ervaring waar de nachtmerries naar terug te koppelen zijn. Wat voor mij heel veel heeft geholpen is heel veel praten over die nachtmerries, en tegen het koud naar bed gaan lekker douchen/in bad liggen en iets warms drinken :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:16

Jij hebt last van nachtzweten, dat is een begrip waar je maar eens op moet googlen. Is veel over te vinden!

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:16

herkenbaar ! Ik krijg ook nachtmerries als ik het te warm heb 's nachts. heb in de slaapkamer ook de verwarming uit en slaap vaak met mn voeten onder de dekens uit :). Probeer voor het slapen gaan te douchen en zo min mogelijk kleding aan als je gaat slapen. Werkt bij mij prima :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 17:24

De verwarming staat altijd uit. Als ik in bed stap en het al warm heb (wat eigenlijk bijna nooit voorkomt) dan gebeurd alsnog hetzelfde.